• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-01-02 20:08:25 följande:
    Jag har funderat över en sak... Vi har tre katter och visst de är kelna som bara den u vanliga fall men nu de senaste dagarna har de varit superkelna, speciellt med mig! De vill också gärna krypa upp och lägga sig på magen eller nära magen. Kan det vara så att de känner att det är en liten där inne??
    jag tror att djur känner på sig sådant. Att en förändring är på väg. Har ingen katt sjävl, men har hört liknande historier med vänner som har katt. Vår hund vill gärna kela extra med mig, och är mer försiktig med magen än annars. Har en rottis som tror att han är ungefär samma storlek som sitt huvud och gärna ligger i knät och sängen med oss. :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • JosefineK
    jakeline skrev 2011-01-02 20:20:36 följande:
    jag tror att djur känner på sig sådant. Att en förändring är på väg. Har ingen katt sjävl, men har hört liknande historier med vänner som har katt. Vår hund vill gärna kela extra med mig, och är mer försiktig med magen än annars. Har en rottis som tror att han är ungefär samma storlek som sitt huvud och gärna ligger i knät och sängen med oss. :P
    Jag àr hundra pà att djuren kànner pà sig, Vàr grand danois àr plòtsligt òverdrivet superkelig med mig,ligga nàra och gàrna med huvudet pà min mage. Men hon vill inte làngre leka med mig utan bara med min sambo. Hon kan vara ganska bufflig och hàrdhànt nàr hon leker (vàger ju 73 kg.) och jag antar att hon àr ràdd att gòra mig illa.

Vi har kòpt MASSOR bebisklàder bòrjade handa fòr ett par veckor sedan sen gick det inte att stoppa Ska till Ikea imorgon och kòpa en byrà till det som ska bli bebisrum, màste ju ha nàgonstans att làgga alla klàder!
  • Vix
    Jag har funderat över en sak... Vi har tre katter och visst de är kelna som bara den u vanliga fall men nu de senaste dagarna har de varit superkelna, speciellt med mig! De vill också gärna krypa upp och lägga sig på magen eller nära magen. Kan det vara så att de känner att det är en liten där inne??
    Har katter och varje gång jag har varit gravid så har våra keliga kissar blivit superkeliga. Ligger gärna uppe på magen eller framför magen så visst känner de av
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ & Irma bf 14/5 -2011¸.?°´¯)
  • Sofi 79
    Absolut! Visst kan katter känna att det finns en liten där inne. Minns det jättetydligt från min förra gravidtråd, någons katter blev som förbytta när matte blev gravid.
  • Fröken Löken

Vad spännande!! Tycker det är hur mysigt som helst att de vill va så nära!! Det måste ju va mysigt för bebisen också att få höra deras monotona spinnande!!
    Hur har det fungerat för er med katter när bebisen fötts??

• Sofi 79

Vår katt har inte varit något problem. Men hon är ganska tillbakadragen, samtidigt som hon är social. Så hon håller sig i närheten, men inte på. Tidigare har hon starkt ogillat barn, men nu har hon varit tvungen att lära sig. Så nu får lilltjejen till och med klappa om hon hinner fram innan katten hinner undan

• FruMadde4barnTätt

vår ena katt är så go och kelen och han ska vara med överallt, han lägger sig på golvet och sen bryr han sig inte om ifall barnen kommer och klappar honom eller är lite hårdhänta.
    Jag får ibland lyfta bort honom då jag inte kan passa barnen hela tiden med katten.
    Men han är supermysig denna katt.

Vår andra katt är rädd av sig och gillar inte alls barnen, så fort han ser dem så springer han iväg och gömmer sig. Han är också störst och en väldigt stor katt, ingen har sett en större katt.
    Han är väldigt kelen när barnen inte är med.

• FruMadde4barnTätt

Kottemor
    vilken fin bilstol!

• bellbar
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-01 21:11:06 följande:
    barbabelle
    filmjölk är ju bra för magen och kan sätta igång magen. Men mjölk är ju stoppande och gör så att man blir hård i magen.

Kickeree
    vilken fin bild och fin mage du har!

jag hade velat köpt lite nya bebiskläder, men jag vet ju inte könet.... så får se hur det blir men kanske hittar något på rean ändå...
    Jag har druckit en del filmjölk och det har hjälpts en del. Tack för tipset iallafall! :)
  • NinnaLilltroll

Idag lever bebis verkligen rövare i magen - det buffas och knuffas för fullt :) Härligt!

Vi har inte köpt något till bebis än (förrutom två par conversestrumpor när vi var i New York)
    Men nu efter helgerna känner jag äntligen suget på att börja handla. :)
    Det som gör mig lite stressad är valet av vagn. Det finns ju så enormt mycket. Men vi får väl ge oss ut och prova och känna oss för :)