• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • JosefineK
    TeosMamma skrev 2011-01-20 12:59:24 följande:
    Okej, tack!
    Min BM sa såhär;
    De tar en test framöver och ser om barnet är Rh+ (minns inte den detaljen så bra) Sedan vid födseln tar de en test på blodet från navelsträngen och är det rh+ så får jag en spruta så att jag inte bildar antikroppar emot det blodet. Tydligen var problemet mest om barnets blod går över i mitt blod vid födseln, typ vid vändningsförsök eller vid själva förlossningen. Om jag hinner bilda antikroppar så kan jag få problem vid en ev. nästa graviditet om bebisens blod är rh+ eftersom min kropp då kommer att stöta ut det (stor risk för missfall) 

Nåja, jag tar det med ro, hon sa att de har bra koll på detta nu och att det är väldigt sällan någon hinner bilda antikroppar, det var värre förr i tiden då de ej visste om problemet.  
    Men varför kan jag inte ta en spruta på en gång? Lät som om du skulle ha fått det om du inte redan hade tagit den? Kanske är det ingen bra spruta, så de ej gör det i onödan? Jag gillar ej sprutor och vaccin så står gärna över men chansen att bebisen har rh+ är ju 80% så troligast får jag den förr eller senare.
    Vet inte... Kanske kan man inte ta sprutan nàr man redan àr gravid? Den kanske àr skadlig fòr barnet? Det àr fòr òvrigt som du sàger vàààldigt ovanligt att antikroppar bildas.
  • Lovelyness
    TeosMamma skrev 2011-01-20 15:41:12 följande:
    Jag stickar jag, en babyfilt, är strax färdig, sen får vi se vad det blir mer Skrattande
    Känns så kul att göra något åt Knyttet! Baby
    Då måste du lägga upp en bild sen så man får se! Ja det känns speciellt när man lyckats göra någonting själv Glad
  • maylin

Hejsan alla RH negativa!

Jag är även jag Rh negativ och jag kommer i vecka 28 få en spruta för att motverka bildandet av antikroppar. När de blodgrupperade mig tog de även reda på att barnet var RH positivt. Inte vet jag hur de kan se det i mitt blod, men det står så på provsvaren.

Jag jobbar även i Tyskland, så jag går även hos läkare här, samt i Stockholm. Både i Tyskland och i Stockholm har debörjat med att ge sprutan i förebyggande syfte. Så det ska inte vara farligt med sprutan. Risken för att bilda antikroppar är som störst vid förlossningen, då det är mer blod inblandat. Men mig kollar de flera gånger under graviditeten om jag har bildat några antikroppar.

• Lovelyness

Hur går det med namn för alla förresten? Har ni några favoriter? Här blir det antaligen en liten Noah, det är iallafall det han har hetat från början menvi får väl se om han fortfarande heter det när han väl kommer ut Glad Min andra favorit är Malcolm, så det ska jag inte räkna bort helt än.

Ska ni ha fler namn eller nöjer ni er med ett? Jag vill gärna ha två

• FruMadde4barnTätt

ja vi vill ha 3 namn om det är flicka och 2 om pojkeSkrattande

Stephanie Samantha Lisett  eller Melanie och Lovisa får kanske vara med bland namnen.

Filip Jonathan om pojke tror vi.

• Åsasåsa

Namn ja, vi tror att det är klart men har ju ändrat mig många gånger so far.. men det blir nog en liten Moa. Kom på nu att det rimmar på Noah som jag haft som favorit på killnamn, har inte tänkt på det förut.

Men Lovisa är ju himla fint det med! Fast det tycker inte sambon, Moa är det enda namn vi varit överens om.

• natalieh

Vi i Malmö får 2 ultraljud, v 19 och v 32.. tråkigt att inte alla får det Rynkar på näsan

Namnen är helt klara för oss, det var dom redan innan jag blev gravid..
    Blir det en flicka så ska hon heta Geli och blir det en pojke ska han heta Kingston.
    Vi är då inte som alla andra, haha.. Skrattande

Vår kärlek --> BF 2011-05-19
  • TeamX

Hej på er....

Här blir det nog en liten Alex (vi vet ju att det är en liten pojke därinne). Passar ihop med Max som storebror heter (och Felix som bebisens halvbror heter). Men vi får se, än är vi väl inte helt 100 på namnet.

Igår var jag hos bm och lyssnade på skruttens hjärta.
    122 slag i minuten. SF mått 22. HB värde 110, så jag ska börja äta järntabletter.
    Skönt att se att allt var bra iaf

Max, mitt hjärta, mitt liv mitt allt! Född 20041010 * Prins lillebror BF 20110506, efterlängtad! *
  • Lovelyness
    Åsasåsa skrev 2011-01-20 18:06:36 följande:
    Namn ja, vi tror att det är klart men har ju ändrat mig många gånger so far.. men det blir nog en liten Moa. Kom på nu att det rimmar på Noah som jag haft som favorit på killnamn, har inte tänkt på det förut.

Men Lovisa är ju himla fint det med! Fast det tycker inte sambon, Moa är det enda namn vi varit överens om.
    Haha vad konstigt jag har inte heller tänkt på att dom namnen rimmar och jag som har en kompis som har en dotter som heter Moa...
    natalieh skrev 2011-01-20 18:20:57 följande:
    Vi i Malmö får 2 ultraljud, v 19 och v 32.. tråkigt att inte alla får det Rynkar på näsan

Namnen är helt klara för oss, det var dom redan innan jag blev gravid..
    Blir det en flicka så ska hon heta Geli och blir det en pojke ska han heta Kingston.
    Vi är då inte som alla andra, haha.. Skrattande
    Kingston har jag försökt få till i andranamn efter Noah men det gick inte riktigt hem hos min man, nu försöker jag jobba in Denzel men jag är inte så framgångsrik där heller haha