• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    morotsland skrev 2011-01-21 11:27:14 följande:
    Pyjamas/heldräkter tyckte jag var grymt praktiskt när de var små, inte lika mycket att knäppa upp och ner vid byten. Men då var det bra med underbyxor, tyckte lätt att blöjan satt dåligt och läckte lite om man inte hade body och då blev det så mycket klädbyten i onödan. Annars beror väl antalet på hur ofta man tvättar/om man har egen tvätmaskin. Jag har köpt rätt mycket ombyten för att jag tänker att vi ska kunna vara mycket på landet och på resande fot i sommar och då inte har så stora tvättmöjligheter. Våra stora barn kräktes dessutom otroligt mycket som bebisar så det gick åt en del...
    ja jag med, nu hade jag förvisso vinterbarn så det behövde lite varmare doningar då. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • morotsland
    Jodi skrev 2011-01-21 12:09:31 följande:
    Du menar inte storlek 50? Eller ska man hoppa över den storleken helt?
    Mina barn var normalstora (drygt 3 kg och drygt 50 cm) och kunde ha storlek 56 rätt länge, storlek 50 däremot bara 2-3 veckor. Sen är det väldigt stor skillnad på storleken på olika kedjor också.
  • Lovelyness

Jag funderade lite på vad man åker hem i för kläder från bb, jag är beräknad den 21 maj och då är det ju ofta rätt varmt men jag antar att bebisen behöver en del kläder ändå. Är det någon som har någon aning?

• Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-20 18:29:39 följande:
    Jag virkar sköldpaddor just nu =) dock är jag bara klar med en...Ska iofs bara sy ihop den andra sen är den oxå klar...Men jag har liksom ingen tid...har lite svårt att virka o prata/titta på tv samtidigt så då är det svårt att göra det kvälls tid. Men tre sköldpaddor till barnvagnen ska jag nog få ihop...har ni några förslag på färg val..den första är traditionellt ljus och mörkgrön, men fundera lite på hur jag ska göra de andra...

Fick reda på det är med blodet vid andra besöket hos BM för det har jag inte hört något om. Jag hade dock inga dapåer att ta ifrån så min BM ringde när jag varit på inskrivning och bad mig börja med Niferex redan då...så får väl se om jag måste öka dosen nu el nått...

Vi har några favorit namn (som båda gillar, vi har egna favoriter oxå som den andra inte alls gillar=)) däremot har jag inte alls funderat på andra namn o så, det får nog komma sen..Känns som att första namn är viktigast, Har nog tänkt mig tre namn, men det är nog mest för att jag själv har det =)  Skulle nog vilja ha med något släktnamn bland andra namnen oxå tror jag.
    Hur ska du hänga upp sköldpaddorna sen, på något elastiskt snöre kanske? Jag har noll koll på hur man gör sånt
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2011-01-21 12:19:32 följande:
    Jag funderade lite på vad man åker hem i för kläder från bb, jag är beräknad den 21 maj och då är det ju ofta rätt varmt men jag antar att bebisen behöver en del kläder ändå. Är det någon som har någon aning?
    Det beror lite på hur varmt det är- Men antagligen långärmat och långbyxat i alla fall. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruMadde4barnTätt

mina bebisar kunde ha storlek 50 ett tag och även storlek 56 ett tag.
    de vägde bara 3090g och  48 cm, 3145g och  49 cm och 2485g och 45 cm

• jakeline

56 var stort för vår son också (50 cm och 3375 g)och det tog någon månad innan han kunde ha det utan att behöva vika upp ärmar och byxben. :P men sen växer de ju som ogräs de små liven. 

• isolande
    jakeline skrev 2011-01-21 14:24:03 följande:
    56 var stort för vår son också (50 cm och 3375 g)och det tog någon månad innan han kunde ha det utan att behöva vika upp ärmar och byxben. :P men sen växer de ju som ogräs de små liven. 
    Ja, så mycket har man ju snappat upp iaf Tungan ute. Tänkte just därför vad man behöver för startkit när man kommer hem från BB i slutet på maj typ. Sen får man ju inhandla vartefter de växer. Har fått mycket goda tips iaf, är mycket nöjd!
  • down under

Min son var 52cm lång och vägde 3780g och kunde inte ha st 56 särskillt länge och st 50 bara nån vecka.
    Han växte jättefort! Så denna gång har jag skippat att köpa något i storlek 50.
    Sen kan jag säga att byxor med fötter inte funkade för oss.. det var bara irriterande och sonen hade ofta för stora fötter för vad det fanns i utrymme i dom så det passade inte så bra.Bättre med vanliga byxor med mudd (då kan man även ha för långa byxor utan att det gör nåt för dom sitter iaf på plats) och sen ett par strumpor till det.

• Mamma Maj08

Min dotter är född 25 maj och hon hade en boddy, strumpor ett par velor byxor och en tillhörande "jacka" till....på huvudet hade hon en tunn hjälmmössa....har nu köpt ett liknande klädsett till min tösa i magen som är beräknad till den 27 maj....längtar ihjäl mig....:))