• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-01-20 15:23:43 följande:
    Vem var det som virkade här inne? Är det fler som virkar, stickar eller syr?Jag tänkte göra klar barnvagnsmobilen och sen ge mig på en babyfilt gjord i mormorsrutor.

Antar att det där behovet av att boa har smugit sig på mig, just nu känner jag för att flytta och göra om precis allt när det gäller inredning!
    Jag virkar sköldpaddor just nu =) dock är jag bara klar med en...Ska iofs bara sy ihop den andra sen är den oxå klar...Men jag har liksom ingen tid...har lite svårt att virka o prata/titta på tv samtidigt så då är det svårt att göra det kvälls tid. Men tre sköldpaddor till barnvagnen ska jag nog få ihop...har ni några förslag på färg val..den första är traditionellt ljus och mörkgrön, men fundera lite på hur jag ska göra de andra...

Fick reda på det är med blodet vid andra besöket hos BM för det har jag inte hört något om. Jag hade dock inga dapåer att ta ifrån så min BM ringde när jag varit på inskrivning och bad mig börja med Niferex redan då...så får väl se om jag måste öka dosen nu el nått...

Vi har några favorit namn (som båda gillar, vi har egna favoriter oxå som den andra inte alls gillar=)) däremot har jag inte alls funderat på andra namn o så, det får nog komma sen..Känns som att första namn är viktigast, Har nog tänkt mig tre namn, men det är nog mest för att jag själv har det =)  Skulle nog vilja ha med något släktnamn bland andra namnen oxå tror jag.
  • tove83

jag är också rh negativ, men det är inget som min barnmorska har sagt nåt om,mer om att det är såna som dig dom vill ha som blodgivare...ska kolla upp detta!!

vi kollade vagn i går, tror att det blir en ny Emmaljunga city cross,  med citykorg i.
    vi gillade den väldigt mkt!! det var bara 3 veckors leveransti också;))någon med erfarenhet på den????

www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_modell/City_Cross-23.html

• natalieh
    Lovelyness skrev 2011-01-20 18:24:42 följande:
    natalieh skrev 2011-01-20 18:20:57 följande:
    Vi i Malmö får 2 ultraljud, v 19 och v 32.. tråkigt att inte alla får det Rynkar på näsan

Namnen är helt klara för oss, det var dom redan innan jag blev gravid..
    Blir det en flicka så ska hon heta Geli och blir det en pojke ska han heta Kingston.
    Vi är då inte som alla andra, haha.. Skrattande
    Kingston har jag försökt få till i andranamn efter Noah men det gick inte riktigt hem hos min man, nu försöker jag jobba in Denzel men jag är inte så framgångsrik där heller haha
    Här är de tvärtom, det är min sambos val.. Han är en reaggenörd.. haha.. men jag gillar det namet skarpt!!
    Blir det en flicka så ska hon heta Jamaica i andranamn..
    Denzel var riktigt häftigt Skrattande
    Vår kärlek --> BF 2011-05-19
  • NinnaLilltroll
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-20 18:29:39 följande:
    Jag virkar sköldpaddor just nu =) dock är jag bara klar med en...Ska iofs bara sy ihop den andra sen är den oxå klar...Men jag har liksom ingen tid...har lite svårt att virka o prata/titta på tv samtidigt så då är det svårt att göra det kvälls tid. Men tre sköldpaddor till barnvagnen ska jag nog få ihop...har ni några förslag på färg val..den första är traditionellt ljus och mörkgrön, men fundera lite på hur jag ska göra de andra...
    Jag har också tänkt virka figurer till vagnen. Har inte bestämt mig för vilka figurer än, men såg några sköldpaddor på nätet som var så söta :) Du får lägga ut bilder på dem sen :)
  • Sommarnatt2010
    NinnaLilltroll skrev 2011-01-20 18:55:01 följande:
    Jag har också tänkt virka figurer till vagnen. Har inte bestämt mig för vilka figurer än, men såg några sköldpaddor på nätet som var så söta :) Du får lägga ut bilder på dem sen :)
    sommarnatt.blogg.se/2010/december/skoldpaddan-klar.html

Här finns den gröna...den andra har jag inte fotat ännu...
    Funderar dock på att göra magen och benen i olika färger. För det är ju typ bara magen som det lilla livet kommer att se o då kan det ju vara lite kul med någon kontrast kanske...

Vad tror ni om skalet + mage i en färg o ben, hals o huvud i en annan färg. 
  • Mary
    maylin skrev 2011-01-20 16:40:00 följande:
    Hejsan alla RH negativa!

Jag är även jag Rh negativ och jag kommer i vecka 28 få en spruta för att motverka bildandet av antikroppar. När de blodgrupperade mig tog de även reda på att barnet var RH positivt. Inte vet jag hur de kan se det i mitt blod, men det står så på provsvaren.

Jag jobbar även i Tyskland, så jag går även hos läkare här, samt i Stockholm. Både i Tyskland och i Stockholm har debörjat med att ge sprutan i förebyggande syfte. Så det ska inte vara farligt med sprutan. Risken för att bilda antikroppar är som störst vid förlossningen, då det är mer blod inblandat. Men mig kollar de flera gånger under graviditeten om jag har bildat några antikroppar.
    samma här....
  • Mary
    tove83 skrev 2011-01-20 18:36:04 följande:
    jag är också rh negativ, men det är inget som min barnmorska har sagt nåt om,mer om att det är såna som dig dom vill ha som blodgivare...ska kolla upp detta!!

vi kollade vagn i går, tror att det blir en ny Emmaljunga city cross,  med citykorg i.
    vi gillade den väldigt mkt!! det var bara 3 veckors leveransti också;))någon med erfarenhet på den????

www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...
    de kanske har kollat, men sett att barnet också är rh- ? Och då är det inget mer med det...
  • tove83
    Mary skrev 2011-01-20 19:15:32 följande:
    de kanske har kollat, men sett att barnet också är rh- ? Och då är det inget mer med det...
    det är inget hon har sagt till mig i allafall?? detta prov gjordes när jag var i vecka 10 är inte det lite tidigt att se vad bebisen har då??ska fråga när jag ska dit den 8/2

mysigt sitter och skriver vid datorn,och den lilla sparkar för fullt;)) har haft det ganska lungt men nu verkar den vilja göra lite mera liv av sig!!!
  • Jodi
    tove83 skrev 2011-01-20 18:36:04 följande:

www.emmaljunga.com/se/Barnvagnar/Hitta_din_mo...
    Äh, en sån vagn skulle jag oxå vilja ha! Vad kostar den? Är det en kombi?
  • tove83
    Jodi skrev 2011-01-20 19:36:47 följande:
    Äh, en sån vagn skulle jag oxå vilja ha! Vad kostar den? Är det en kombi?
    i det pris vi fick ifrån Babyproffsen i backaplan Göteborg blev 7700:-

då är det med skötväska, citykorg(själva liggdelen) samt sittdelen,då behöver vi köpa till en åkpåse till vintern bara;)

byggde ihop en på www.kopabarnvagn.se då gick det loss för 8700:- trodde nätet var billigare?? plus att dom inte skickar den??hämtas i karlstad.