• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness

Är ni klara med försäkringskassan förresten? Jag skickade arbetsgivarintyget till min förra arbetsgivare för över en månad sen och han har fortfarande inte fyllt i det trots att jag påmint honom flera gånger. När jag mailade honom idag fick jag autosvar om att han är på semester tills den 10e. Så otroligt tröttsamt

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-03-01 16:14:15 följande:
    Är ni klara med försäkringskassan förresten? Jag skickade arbetsgivarintyget till min förra arbetsgivare för över en månad sen och han har fortfarande inte fyllt i det trots att jag påmint honom flera gånger. När jag mailade honom idag fick jag autosvar om att han är på semester tills den 10e. Så otroligt tröttsamt
    nej jag har precis fått tillbaka mina papper och ska skicka till min arbetsgivare. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Charlott29

Tips till er som ska göra glukosbelastning (har nämligen gjort det en hel del gånger) är att ta med en citron och blanda i vattnet, helt ok enligt SÖS/Stockholm där jag går.
    Tycker inte det är så himla farligt som alla säger utan citron heller, men det är klart bättre med citron i, blir inte så våldsamt sött...

• tove83
    Lovelyness skrev 2011-03-01 16:14:15 följande:
    öhh va?? har fått beviljad grsavidetspenning från 18 mars samt fått reda på min sgi vad den ska ligga på...de har mina inkomster å så redan,har egen sida på fk...är det nåt jag behöver komplettera mera tror ni?? i sådanafall hade de väl skickat det till mig??
  • Lovelyness
    tove83 skrev 2011-03-01 17:59:13 följande:
    öhh va?? har fått beviljad grsavidetspenning från 18 mars samt fått reda på min sgi vad den ska ligga på...de har mina inkomster å så redan,har egen sida på fk...är det nåt jag behöver komplettera mera tror ni?? i sådanafall hade de väl skickat det till mig??
    Om du redan fått beviljad föräldrapenning så behöver du väl inte komplettera med någonting? Förstod inte riktigt frågan
  • Lovelyness
    Lovelyness skrev 2011-03-01 18:03:07 följande:
    Om du redan fått beviljad föräldrapenning så behöver du väl inte komplettera med någonting? Förstod inte riktigt frågan
    Eller jag förstod inte vad det hade med mitt exempel att göra snarare
  • mammaE2011
    FruganH skrev 2011-03-01 14:07:22 följande:
    Har en annan fundering kom jag på Glad

Har några gånger på nätterna fått som mensvärk som håller i sig ett tag, släpper och kommer tillbaka. Kan det kanske vara förvärkar? Har ju inte direkt känt några sammandragningar eller så innan under graviditeten.
    När det var som "värst" höll det i sig någon/några minuter, gick över och kom sedan tillbaka igen efter kanske 5-10 minuter. Så höll det på i drygt en timme.

Nej, nu ska jag göra mig iordning och ge mig av till BM. Ska bli skönt med lite frisk luft med.
    Det har jag också börjat känna nu den senaste veckan. Magen blir inte hård och sedan mjuk vilket det tydligen ska göra om det är en sammandragning. Vaknade en dag med lite mensvärk och då jag var yrvaken var första tanken "Å nej nu kommer mensen" . Haha, men såvida det inte blöder eller drar ihop sig och gör ondare är det nog ingen fara. Just nu ska barnet öka i vikt med 200g per vecka läste jag och det är väl därför denna molvärk börjat dyka upp då livmodern växer något snabbare än tidigare. Eller?
  • Hiavatha

Jag har fått för mig att det är mgmusklerna som känns som hårda när man står upp(?). Vad jag har kännt de få gånger jag haft lite mer ordentliga sd, är att magen mer "drar ihop" sig. Första barnet för mig med, men det är så jag uppfattat min kropp iaf.