• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Jean

Ar lite sma irriterad pa BM som tog emot mig idag... Sa jag maste skriva av mig nagra rader.... Det var samma BM som forst tog emot mig nar vi akte in till sjukhuset forra veckan och satt pa maskinen fel och ett alarm gick och hon fick gora om de fran start och sedan la mig rakt pa rygg vilket en anna BM kom in och andrade.

Sa jag blev inte overlycklig nar jag sag henne idag.... Men tankte ok de gar nog bra. Hon presentera sig inte sa jag vet inte hennes namn. Och de forsta hon sager ar sa du ar i vecka 19......................... Ehhh.... Inte riktig...... 32 veckor pa fredag. Prata lite om min halsa och jarn tabletterna jag ater och hon sa till mig att ata mer kott och jag sa att de blivit lite lite pa sistone for jag tycker verkligen inte om overstekt kott utan ater de garna medium. Och hon rekomenderade mig att ata medium stekt kott. Ingen fara alls.... Ehh..... Har jag missat natt? Sen fragade jag hur daligt de vara att sova platt pa ryggen som jag har fatt en tendens att gora nar jag val somnat, och de var ok att sova pa rygg, hur som bara jag var bekvam.... konstigt att alla sager de motsatta.... Listan kan gora lang. Enligt henne hade i alla fall mitt sf matt gatt fran 27 till 33 pa 4 veckor och jag tror de var 29 for 2 veckor sedan och jag har inte gatt upp alls mycket i vikt sa jag kan garantera att hon matte fel for de kandes inte lika nogrant och likadant som dom andra BM har matt. Kul.... Jatte irriterad.... Henne kommer jag kasta ut om hon ar dar nar jag ska foda annars byter jag sjukhus. Sorry de blev lite langt.... kanns i alla fall lite battre.... =)

Angaende sammandragningar sa far jag dom ofta som nar jag gar for snabbt eller bojer mig ner eller liknande. Har dock inte kannt av dom. Men hade lite molande "mens" vark harom kvallen i sangen.... Ingen aning om de var en vanlig sammandragning eller vad... Nu blir de slapp i soffan och en film.

• Jean

Har ju totalt glomt att rekomendera alla babies go skivor..... Vet inte om dom ar vanliga i Sverige....
    Lagger in en lank till Babies go coldplay har, men de finns mycket mer. Vi har inskaffat ALLA! =) Sa himla sott, vi blev helt salda. Kul nar man kan lyssna pa musik man sjalv tycker om fast i en baby vanlig ton.
    En som far mig att skratta saaa ar Babies go ACDC med highway to hell, maste nog lagga en lank till den med.

Vet inte riktigt hur man lagger upp en lank om de funkar annars sok bara pa youtube babies go coldplay eller ACDC.

Enjoy!!!

• Åsasåsa

Usch vilka pissdagar det har varit, jag liggen sjuk med hosta, feber och halsont. Och foglossningen gör så jäkla ont när jag hostar. Nån som vet nåt smärtstillande man kan ta?

Sen har brösten svullnat nåt enormt och det gör ont att ha bh på sig. Trycker jag så kommer det ut lite mjölk - lite läskigt!

• morotsland
    Åsasåsa skrev 2011-03-02 09:34:49 följande:
    Usch vilka pissdagar det har varit, jag liggen sjuk med hosta, feber och halsont. Och foglossningen gör så jäkla ont när jag hostar. Nån som vet nåt smärtstillande man kan ta?

Sen har brösten svullnat nåt enormt och det gör ont att ha bh på sig. Trycker jag så kommer det ut lite mjölk - lite läskigt!
    Alvedon och panodil får man ju ta nu för tiden. När jag var gravid förra gången var det ipren som gällde men det är tydligen inte ok nu...
  • FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    roligt ni hittat en "ny" bil! Skrattande 
    vi hade nog också behövt en lite större bil med större bageutrymme, vi har en 7 sits toyota corolla verso.
    men vi klarar oss nog ett tag till, har en relativt ny bil och den har inte gått så mycket än.

jag har också sammandragningar och det gäller att ta det lugnt då, jag får annars ont i magen, jag kan tex. inte gå på promenader längre, eller gå i stora affärer.

• Therre

66 dagar kvar till beräknad förlossning vilket är den 7maj då... tycker tiden går så långsamt just nu..
    ska på sån där föräldra grupp idag första träffen så de ska bli lite spännande och se vad de är för folk där och om de kan vara någon man ev känner...

fick papper från försäkringskassan, (uppgifter om inkomst och årsarbetstid för anställd) stod de men jag har skickat in arbetsgivarintyg för väldigt länge sen så de ska ha de upp gifterna redan, så jag ringde upp dem och fråga varför jag skulle skicka in sånna papper för eftersom att de redan har fått de uppgifterna men då sa hon ja just de ja de står ju här men vad gör du nu då är du arbetslös? ja va fasen de står ju också på arbetsgivarintyget att jag sa upp mig själv och att jag från och med 17dec är arbetslös. men då sa hon att jag skulle få nå annat papper som skulle fyllas i som styrker att jag är arbetslös så nu väntar jag på att få de pappret sen får jag väl skicka in de också... att de ska vara så himla komplicerat ibland...

snacka om att jag tröttnade fort på att slipa den där spjälsängen som ska målas om, har bara slipat 3/4 av spjälorna längre har jag inte kommit för de är så jävla tråkigt, så igår var jag ner till järnaffären här och köpte slippapper till våran min slipmaskin så nu hoppas jag på att de kommer gå något snabbare så jag kan börja måla den där sängen snart så jag får bädda iordning och göra klart lilla bäbis hörnan i sovrummet:D vill ha så mycket som möjligt klart så fort som möjligt så behöver man inte tänka på de sen.
    köpte ett spjälskydd här om dagen också helsvart för enkelhetens skull blir nog jätte bra, hämtade också en filt som min mamma hade virkat också jätte fin så den ska få ligga i sängen när den väl är klar..

Vagnen som jag hade vunnit på tradera har fortfarande inte kommit och hon har fortf inte svarat på mina mail så nu börjar hoppet sina ang den vagnen och de pengarna, ska flörta lite med min farfar och fråga om han kanske kan ringa till henne för säkerhetsskulle om hon lådsas att hon inte förstår svenska så kan min farfar knäcka tillbaka med tyska så får hon sig en snyting typ.. hon bor ju i tyskland så de är ju inte bara att åka dit direkt heller..:S men om hon inte ordnar detta så polisanmäler jag henne iaf, såg fler som hade skrivit på hennes omdömmen att de tänkte polisanmäla henne så de känns ju bra så att man inte är ensam om att göra de, för nu kanske  de blir lite mer tryck på polisen att de ska göra något sen att hon inte bor i sverige vet inte jag hur de påverkar de hela men hoppas iaf på att de kommer gå frammåt och att de gör nånting, för som jag såg de så verkar de som om att de var ungefär 7st till som hade råkat ut för samma sak som jag och tänk hur mycket pengar de är i slutändan då alla betala ca 3000kr var till henne, de blir lite pengar i slutet..

Men en liten tröst i de hela så hade min mamma köpt en kombivagn upp i värmland där vi har stuga för att vi skulle slippa ta med oss våra egna om vi skulle upp dit så den har min syster tagit med sig hem när hon var där sist nu så jag skulle få den på söndag, sen får man se om jag ev klär om den om den inte faller mig i smaken med mönster och färg men då behöver jag iaf inte stressa ihjäl för att löpa en ny vagn vilket jag INTE har råd med för tillfället...

Någon som börjat packa BB-väskan än? funderar på att göra de om nån vecka eller så, de kan ju alltid hända att denn lill*  får för sig att komma ut tidigare och då kan de ju vara skönt att ha de gjort.
    Funderar på om jag ska köpa tvättbara amningsinlägg eller vad de nu heteer hehe eller om man ska köra på engångs. någon som har använt tvättbara? och vad tyckte ni om dem isf?... måste väl ändå bli lite billigare i längden tänkte jag och skönare då de är större och i tyg, men jag tycker de är lite små dyra 130-150kr för ett par hittade jag i en butik.. funderar ev på att buda på några på tradera om de är nya vill säga men jag vet inte ännu...

ojsan de blev lite långt, hoppas att ni orkar läsa allt också hehe:D

• mammaE2011
    Jean skrev 2011-03-02 06:14:30 följande:
    Ar lite sma irriterad pa BM som tog emot mig idag... Sa jag maste skriva av mig nagra rader.... Det var samma BM som forst tog emot mig nar vi akte in till sjukhuset forra veckan och satt pa maskinen fel och ett alarm gick och hon fick gora om de fran start och sedan la mig rakt pa rygg vilket en anna BM kom in och andrade.

Sa jag blev inte overlycklig nar jag sag henne idag.... Men tankte ok de gar nog bra. Hon presentera sig inte sa jag vet inte hennes namn. Och de forsta hon sager ar sa du ar i vecka 19......................... Ehhh.... Inte riktig...... 32 veckor pa fredag. Prata lite om min halsa och jarn tabletterna jag ater och hon sa till mig att ata mer kott och jag sa att de blivit lite lite pa sistone for jag tycker verkligen inte om overstekt kott utan ater de garna medium. Och hon rekomenderade mig att ata medium stekt kott. Ingen fara alls.... Ehh..... Har jag missat natt? Sen fragade jag hur daligt de vara att sova platt pa ryggen som jag har fatt en tendens att gora nar jag val somnat, och de var ok att sova pa rygg, hur som bara jag var bekvam.... konstigt att alla sager de motsatta.... Listan kan gora lang. Enligt henne hade i alla fall mitt sf matt gatt fran 27 till 33 pa 4 veckor och jag tror de var 29 for 2 veckor sedan och jag har inte gatt upp alls mycket i vikt sa jag kan garantera att hon matte fel for de kandes inte lika nogrant och likadant som dom andra BM har matt. Kul.... Jatte irriterad.... Henne kommer jag kasta ut om hon ar dar nar jag ska foda annars byter jag sjukhus. Sorry de blev lite langt.... kanns i alla fall lite battre.... =)

Angaende sammandragningar sa far jag dom ofta som nar jag gar for snabbt eller bojer mig ner eller liknande. Har dock inte kannt av dom. Men hade lite molande "mens" vark harom kvallen i sangen.... Ingen aning om de var en vanlig sammandragning eller vad... Nu blir de slapp i soffan och en film.
    Usch henne hade jag verkligen inte velat komma till fler gånger! Att hon rekomenderar dig att äta kött som inte är genomstekt!!?? Hon kan ju ingenting, hittade hon sitt BM-ID i flingpaketet eller???
  • Lovelyness

Nu har jag lyckats ta mig igenom glukosbelastningen, och det var som ni sa inte så farligt. Tiden gick snabbt och blodsockret var normalt både innan och efter sockret så det känns skönt!

Annars letar jag efter påslakan till spjälsängen men jag tycker det är svårt att hitta någonting fint. På sovtex.se har jag hittat en del fint till hjelt okej priser, men spjälskydd lyckas jag inte hitta något bra. Jag har ingen lust att lägga ut 400 på det så det får nog bli ett helvitt från IKEA.

• FruganH
    Jean skrev 2011-03-02 06:14:30 följande:

Låter inte direkt som nån jättevettig person.
    Men jag tänkte på det där med SF måttet. Det spelar ju ingen roll om du gått upp i vikt eller inte. Man mäter ju livmodern och den växer ju även om du inte går upp i vikt (eftersom bebisen växer). 
    Sen kanske det är som du säger ändå att hon inte mätte som alla andra. Tycker inte SF mått på 33 cm i v32 låter helt orimligt, men vad vet jag Glad
    Hoppas iallafall du får en BM som du trivs bättre med sen under förlossningen. Annars får du försöka byta! Man vill ju inte behöva ligga och känna att man inte trivs med BM just då.
  • morotsland
    Lovelyness skrev 2011-03-02 11:46:02 följande:
    Nu har jag lyckats ta mig igenom glukosbelastningen, och det var som ni sa inte så farligt. Tiden gick snabbt och blodsockret var normalt både innan och efter sockret så det känns skönt!

Annars letar jag efter påslakan till spjälsängen men jag tycker det är svårt att hitta någonting fint. På sovtex.se har jag hittat en del fint till hjelt okej priser, men spjälskydd lyckas jag inte hitta något bra. Jag har ingen lust att lägga ut 400 på det så det får nog bli ett helvitt från IKEA.
    Påslakan är ju annars superenkelt att sy själv och det är rätt billigt med fina tyger!