simtim skrev 2010-10-06 21:16:46 följande:
Astrogirl: låter det inte som molvärk? Som gravidsymtom då alltså?.. Håller tummarna.
lycka till allihop med alla funderingar. hoppas alla vi 30-plussare får våra plus snart!
Tack simtim, jag hoppas det kanske var det. Jag håller också tummarna för att det blir mer plus här i tråden framöver.
ifyouweremine skrev 2010-10-07 14:08:57 följande:
Astrogirl - Attans att det var negativt. Men det kan ju som sagt varit för tidigt. En del plussar ju inte förrän en vecka efter bim. Det har inte dykt upp nån mens idag?
Fick precis veta idag att en kompis till mig blivit gravid. Känns som vi är inne i en period när väldigt många blir gravida hela tiden.. Undrar om folk är uttråkade och närhetstörstande nu när hösten är slut.. eller om alla bara vill ha sommarbarn. :)
Har inte känt något efter i måndags, men jag hade 35 dagars cykel förra månaden så är det samma denna månaden borde mensen dyka upp nu i helgen. Inget ännu iallafall. Det är så lätt att börja hoppas för mycket, så jag tänker försöka ha inställningen att mensen säkert kommer vilken dag som helst, annars blir man för besviken när den väl kommer. Har varit med om det förut. Har varit bättre de sista gångerna när jag inte haft så höga förhoppningar. Vi får se, händer det så händer det.
Visst är det värsta babyboomen. Flera på jobbet och i stort sett alla mina närmaste kompisar är gravida och till och med en vän som gjorde inseminering och blev gravid på första försöket. Det känns som om det bara är jag som har problem att bli gravid. Därför är det skönt att ventilera lite här, där det finns andra som också vet att det är svårt, så man slipper bli deppad. Hjälper faktiskt mycket att veta att man inte är ensam och kämpar.
Håller tummar och tår för alla oss som försöker bli gravida!!

Saftmedbulle skrev 2010-10-07 17:45:40 följande:
Illamåendet är lite nu och då och det verkar lite mysko, faktiskt. Än så länge ingen mens och nu har jag nog bestämt mig för att inte testa förrän lördag morgon. Vill att maken ska få vara med oxå... (inte att kissa på pinnen, bara att vänta på resultatet ;)
Spännande. Hoppas det blir ett plus!!