Inlägg från: Astrogirl |Visa alla inlägg
  • Astrogirl

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-04-13 12:44:28 följande:
    Ego: Första tabletten pergo idag. Verkligen pergoTIME ;) Eller pregotime som mannen säger..
    Hoppas han har rätt! 
    Håller tummarna Irmelie!!
  • Astrogirl
    Tanten kom idag som beräknat, så vi lyckades inte på första försöket efter MA som vi hade hoppats på. Inte för att vi egentligen trodde det skulle fungera men statistiken talar ju för att chansen är stor.

Bara att försöka igen. Blir att pröva Pergo denna månaden. Är inte inne här så mycket nu för jag jobbar jämt nu när vi har högsäsong. Ha det gott allihopa och kämpa på. Glad

SoligBIM Vi som längtar... Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24 -- Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26 -- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
         -- Marsflickan ÄL 1 maj ( försök nr 1 )
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 april (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
  • Astrogirl
    Finlandssvenska skrev 2011-04-20 22:11:37 följande:
    det var just det jag gjorde men det funkade inte...
    Tror du måste se till så att markören står på en ny tom rad nedanför allt annan text du skrivit efter kommentarerna på första citatet för att du ska kunna trycka på ytterligare en citatknapp så det hoppar in i ditt meddelande. Hoppas du förstår vad jag menar. Lite krångligt att förklara kände jag. Glad
  • Astrogirl
    Polarlantis skrev 2011-04-26 12:43:06 följande:
    Hej tjejer, här kommer ett ledsamt inällg från mig...
    Idag skulle vi göra KUB. Vi ser direkt på UL att det inte finns något foster, allt är det en ofostrig graviditet. Alla värden är normala, kroppen är gravid och allt växer...utom foster som inte finns där. brutal upplevelse. Men ändå hade vi nog något på känn för var det något vi pratat om ofta så har det varit just det...är det ens någon DÄR?

Så nu får jag vänta en vecka, sedan ska dom kolla igen för helt säkert kan det inte vara...helt idiotiskt låter det i mina öron men jaja...Helst vill dom att kroppen ska sköta allt själv men jag vägrar gå runt och vara gravid utan att vara det så det blir piller om en vecka.

Vi försöker se det positivt ändå...heldre detta än ett skadat barn, att det faktiskt gick fort att bli gravid och framförallt att vi fck veta detta nu och inte om flera veckor! Vill bara att allt ska ut NUUUU!
    Jag lider med er Polarlantis. Måste vara fruktansvärt. Din kropp verkar ju fortsatt visa gravidsymptom och allt om jag förstått det rätt. Då tror man ju allt ska vara ok.

Jag kände ju ändå inga direkta symptom efter vecka 7 och fixade ett UL/VUL innan KUB-testet då jag bara ville veta om mina onda aningar stämde. Ville inte vänta till KUB-testet som MVC verkade vilja jag skulle göra.

Jag tyckte de första dagarna efter MA var hemska, sen kändes det bättre. Var skönt att få ut allt med hjälp av tabletterna, för det kändes som kroppen aldrig ville börja blöda av sig själv.

Håller tummarna för er att ni blir gravida snart igen. Styrkekram!
  • Astrogirl
    Marsflickan80 skrev 2011-04-27 23:13:37 följande:

EGO: Någon som vet om man kan äta allergimediciner under graviditeten? Är jätteallergisk! Hur länge sitter de i kroppen? Tänkte på ifall jag tar i några dagar innan ÄL och så slutar sen (försöker stå ut) om de då är borta ur kroppen 

Kan inte tänka mig att det kan vara farligt. Det är ju bara antihistaminer som finns i kroppen naturligt, eller?
  • Astrogirl
    Grattis till alla er som plussat! Härligt med plus i tråden och vi hoppas på mer.

Flyttar fram listan lite. Ändrade månad på mig också då jag hade skrivit ÄL april.  Har nu ätit min första Pergo-kur och hoppas att många fina ägg mognat så vi kanske kan få ett plus denna månaden. Glad

SoligBIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)
    Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)
  • Astrogirl
    SmoochiePoo skrev 2011-05-03 16:18:42 följande:
    Jo jag önskar jag kunde göra det men risken finns att de skickar mig på pyske eller något här på jobbet isf Tungan ute Har fått skällt och snyftat lite till karln nu och nu känns det bättre. Men känner att minsta lilla så kommer jag brusa upp igen, thank god att det bara är 45 min kvar! Hmm dunka huvudet i nåt hårt och däcka av låter som en bra idé dock! Hoppas det blir bättre för dig med! Glad
    Jag började storgråta på mitt jobb en gång förra året, då chefen frågade mig hur jag mådde. När jag började gråta så frågade hon om jag ville gå och träffa en psykolog, men jag sa nej jag klarar mig nog bra ändå. Min chef, även om hon är kvinna, så har hon ingen empati överhuvudtaget.
  • Astrogirl

Tror jag att ÄL är på gång här. I går kväll hade jag molvärk i äggstockarna hela kvällen och i morse när jag vaknade så högg det till i vänster sida. Kändes som om det kunde varit en äggblåsa som sprack. En tjej i en annan tråd sade att hon hade kännt äggblåsan spricka efter hon också ätit Pergo och hon blev gravid den månaden. Dock fick jag inget ÄL utslag på fertilitetsmonitorn i morse utan endast fortsatt hög fertilitet (inte maximal), så jag vet inte vad jag ska tro. Har haft molvärk i äggstockarna i kväll också och vi fick till en mysomgång i sänghalmen innan sambon åkte och jobbade (nattskift), så vi får se imorgon om jag får något utslag på monitorn imorgon. Ber om ursäkt om folk tycker det jag kommer skriva nu är äckligt, men apropå gegg så kom det ut en stor geggklump som var något åt brunaktiga hållet (ungefär som spermaklump med lite blod på) efter vi sexat ikväll. Har aldrig upplevt något liknande tidigare. Undra om det kan ha varit slemproppen i limodertappen, om slemproppen nu är en slempropp i verkligheten. Håller tummarna att ÄL kommer snart (om det inte var det jag kände i morse).

• Astrogirl

Vad ni skriver. Hinner inte med att läsa allt för jag har inte så mycket tid över nu till annat än jobbet. Full rulle på jobbet, så jag hinner knappt träffa sambon eller se på TV eller trädgården eller hänga på FL. Håller tummarna för er alla här som vanligt.

EGO: Nu är nog ÄL förbi iallafall  för denna gången. ÄL-utslag på fertilitetsmonitorn båda igår och idag. Hade jättemycket värk i äggstockarna nästan hela dagen igår, så jag ibland kände att det var svårt att gå normalt. Var nog Pergon som gjort att jag kände ÄL mycket tydligare denna månaden. Idag har äggstocksvärken gått bort och ersatts av ömma bröstvårtor och de där små körtlarna runt bröstvårtorna har svullnat upp lite igen. Tror de heter Montgomerys körtlar. De svullnade och ömmade också när jag var gravid, men har även varit svullna och ömma innan BIM även någon månad när jag ändå fick mens, så det är definitivt inget säkert tecken. Hålla tummarna kan man ju dock alltid. Glad

Hade lite körigt att få till senaste sexandet i morse då båda mina föräldrar var på besök och sambon jobbade natt, mellan ca 22 - 07.30 på morgonen, så vi sov inte ihop. Vi löste det genom att sexa lite i morse när sambon kom hem och innan föräldrarna vaknat. Ville ju inte missa ÄL nu när jag ätit Pergo denna månaden.Tungan ute Nu är det en lång väntan kvar till BIM. Hoppas de ömma bröstvårtorna stannar och att vi kanske gjort en bebis denna månaden. Solig

• Astrogirl
    Smiley skrev 2011-05-08 19:50:42 följande:
    Astrogirl: Ni fick till det iaf! ...
    Hehe, ja med nöd och näppe för de kom upp strax efter vi var klara. Tungan ute Tur att sovrummen inte låg vägg i vägg, för då hade vi nog inte vågat. Det hörs ju ändå lite genom väggar.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet