Inlägg från: Astrogirl |Visa alla inlägg
  • Astrogirl

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack allihopa! Nu håller jag tummarna för att det blir mer plus i tråden framöver. Kramar på er alla!

• Astrogirl

Tack än en gång allihopa. Snart blir det er tur också. Bara att kämpa på, det ger resultat tillslut. Kan rekommendera att göra en utredning annars om ni försökt mer än ett år. Känns väldigt bra att veta att allt är ok och om det inte är det så kanske det går att fixa lätt. Kram på er!

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    4-5 -- MariaF79  ÄL 24 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket) 

• Astrogirl
    ifyouweremine skrev 2010-12-29 14:28:53 följande:
    Hehe jag tänkte också på det att vi ju blivit bra trots att våra mammor rökt och druckit - tänk om de inte gjort det, hur smarta hade vi inte varit då!! :) Fast jag vet flera som gjort allt rätt under graviditeten men som ändå har barn med adhd, problem med inlärning osv..

Ingen tant ännu.. Hoppas hon håller sig borta!!!
    Håller alla tummar.
  • Astrogirl
    Saftmedbulle skrev 2010-12-29 15:48:08 följande:
    Astrogirl: Massor av grattis till ditt fina plus! Bra början på det nya året, eller hur?

Alltså...  när jag läser om hur "finkänsliga" folk är i er närhet blir jag heligt förbannad. Ibland verkar det som om folk snackar först och tänker sen (OM de tänker). Jaaa, måtte vi sköta våra kort snyggare - man har ju faktiskt ingen aning om vad folk har i bagaget.

Lavendia och Polarlantis: Trist med mens...upp på sadeln igen (pepp!)
    Tack. Ja verkligen bra nyårspresent.

Mina två bästa vänner har blivit gravida under senaste året och det tog sig fort för dem och jag upplever att de inte riktigt kunnat förstå hur jobbigt det är när man får kämpa längre tid med bebisverkstaden. De säger att man ska försöka sluta tänka på det, men hur lätt är det, typ omöjligt. Man måste nog upplevt det hela för att verkligen kunna förstår hur det känns.

Ja kämpa på. Snart är det er tur. Kramar!
  • Astrogirl
    Kaprifolen skrev 2010-12-31 17:42:19 följande:
    Hej kära vänner,

hoppas att ni haft en bra jul, själv har jag vart hos svärföräldrarna därav min långa frånvaro härifrån .

Ja, enligt vår lista så hade jag ju bim igår och ingen tant röd ännu...vet dock inte hur jag ska räkna, det senaste halvåret har jag haft mens på dag 33 eller 34 och jag har satt dag 35 som bim för det har tidigare även kunnat gå upp till 40 dgr innan mens i vissa fall. Men om man då tänker som det senaste halvåret så är jag bim + 2 typ nu då. Men jag är mentalt inställd på att det inte är ngt (positiv jag är va?) så antar att i samma stund man skriver här så kommer tanten...

Näpp nu lite smink ochså fram med den lilla svarta, sen party! Jag är dock chaffis ikväll så jag har en godtagbar ursäkt för att inte dricka 

Stort grattis till plusset Astrogirl!

Gott nytt tjejjer!
    Tack Kaprifolen1979

Jag har också haft 35 dagars cykler nästan hela tiden, förutom en månad då den blev 45 dagar. Jobbig väntan jämt. Nu när jag plussade var jag nästan säker på att mensen var på gång, så vem vet det kanske blir ett plus för dig denna månaden. Håller tummarna.
  • Astrogirl

Jag har hört att tappen skulle vara mjuk när man är gravid, men min är fortfarande hård och de känns som om den är öppen för det är liksom ett mjukt hål inuti. Konstigt. Verkar som om det inte går att lita på den där tappen. Flört

• Astrogirl
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!
    Jättegrattis Änglabitch. Verkar som om vi har en bra plus-trend här nu. Hoppas på fler. Glad
  • Astrogirl
    Daniela01 skrev 2011-01-02 11:21:44 följande:
    Många blir gravida 1-3 månader efter äl-spolning. Då spolas systemet rent och det blir lättare för ägget att fastna. Äl-stimulerning (som jag nu ska göra).
    Jag blev gravid direkt efter äggledarspolningen som jag gjorde i början av december (2010). Vet inte om det berodde på spolningen eller något annat. Jag är glad oavsett vad det var som gjorde att vi till slut fick vårt plus.

Tror ÄL stimuleringen är att du får utskrivet Pergotime-tabletter. Det är hormontabletter som du ska ta från dag 5 i din cykel (mensens första dag = dag 1) och 5 dagar framåt som ska göra att fler ägg mognar i äggstockarna till det är dags för ÄL. Finns dock en något högre risk flerbörd (tvillingar eller fler). Jag fick Pergotime utskrivet till mig nu i samband med utredningen vi gjorde i november - december, men har inte hämtat ut dem ännu, då de inte funnits i lager. Nu när jag fick reda på att jag är gravid, så behöver jag dem inte längre. Leverantören av Pergotime har tydligen haft svårt att leverera tillräckligt, då det tydligen är svidande åtgång på dem, så varje gång det kommer in några i lager så rusar folk och hämtar ut dem så lagret töms igen.

HÅller tummarna att ni har lika tur som vi och blir gravida snabbt efter spolningen. Jag har skrivit mer om vad vi fick göra i vår utrednining tidigare i denna tråden (troligtvis någon gång efter den 15 dec) om någon är intresserad av vad vi fick genomgå för tester osv i vår utredning hos en privatklinik i Gbg.
  • Astrogirl
    Jojjo77 skrev 2011-01-02 15:23:21 följande:
    Du har säkert skrivit det förut, men man läser ju så mycket, hur länge hade ni försökt innan utredning?
    Nästan exakt ett år.
  • Astrogirl
    Jojjo77 skrev 2011-01-04 19:32:52 följande:
    Har läst att bakifrån eller missionären ska vara bra, plus att ligga kvar 15-30 min, helst m kudde under baken, resa sig upp och kissa och duscha på en gång kan göra att mycket rinner ut (står så på vissa sidor om tips för bebisverkstad och jag gör ju allt annat så varför inte följa även detta?). Vi varierar ställningar och kör faktiskt med kudde under baken denna månad, gör det hela lite roligare nåt måste man ju göra för att försöka göra en kul grej av hela den här grejen
    Jag har under det senaste halvåret av försök legat kvar med kudde under baken i ca 20 minuter efter varje gång vi sexat runt ÄL. Borde ju underlätta för simmarna att komma rätt. Till slut lyckades vi också. Om det hade någon betydelse att jag låg kvar vet man ju inte, men det kan ju inte skada. Glad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet