Inlägg från: Astrogirl |Visa alla inlägg
  • Astrogirl

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Håller tummarna att det blir många fler pluss här nu! Verkar ju lovande med alla som passerat BIM. Glad

• Astrogirl
    Kattflickan skrev 2011-06-01 07:23:57 följande:
    Hejsan,

En trevlig syn mötte mig imorse! Ett positivt gravtest! Tyvärr kunde jag inte ladda in bilden för jag har inte kamerans program i den här datorn, men strecket var tydligt, fast inte lika starkt som kontrollstrecket, jag kunde se det redan en knapp minut efter jag tagit testet!

Min första tanke var "jipiii, jag är gravid!" min andra tanke var " undrar på vilket sätt det kommer gå fel den här gången".

Men jag ska försöka att inte tänka så.

Nu åker jag bort några dar, så om jag inte svarar så bli inte oroliga och jag tänker inte ta med några gravtest, för om de inte ökar i styrka så blir jag bara ledsen och jag vill inte förstöra min resa.  

Hoppas mitt plus är det första i en lång pluskavalkad de närmsta dagarna!

Millan 
    Jättegrattis Millan!!!!!!!!!! Inte långt mellan oss. Vad kul!! Vi får hjälpas åt att försöka glädjas åt graviditeten och inte vara oroliga att något ska gå fel igen. Denna gången är det vår tur att få våra bebisar.

Håller tummarna för fler pluss här i tråden.
  • Astrogirl
    ceke skrev 2011-06-01 13:39:38 följande:
    millan: va fantastiskt!!! stort GRATTIS! ego: tusen tack för alla lyckoönskningar! det gick toppen! vi har en liten akrobat som tränar på upphopp och armviftningar där inne! fick risken 1:20000 på KUBen så det gick också bra . känns sagolikt!!! nu börjar det nog smälta in att det ser ut att bli en liten bebis till lucia!!! ett mirakel
    Vad underbart Ceke! Det är ju drömscenariot som ni upplever nu. Fortsätt njuta av graviditeten nu! Stor kram!!
  • Astrogirl
    Råttentottan skrev 2011-06-01 15:53:36 följande:
    Sophy: De har inte sett några endohärdar eller ärr hittills. Kanske är immunologi eller sköldkörteln, annars tror jag nog att vi är fullt friska och att det bara tar tid. 12-13 månader samt ca 16 försök har jag hört bland bekanta så det kan ta lite tid ibland bara. Många håller på kring ett år innan första plusset, det är 12 försök. Vi är bara inne på vårt 10:ende...
    När vi gjorde fertilitetsutredningen i december 2010 efter vi försökt i ett år utan att lyckas, så tyckte läkaren egentligen att det var tidigt att göra utredning, då det är inte är ovanligt att det tar ett år eller mer innan man lyckas bli gravid även fast allt är normalt. Utredningen visade inga fel på varken mig eller mannens spermier, så vi hade bara haft otur helt enkelt att det inte tagit sig på ett år. Spolades dock under utredningen och sedan blev jag gravid på en gång, så man vet inte om det kanske satt något i äggledarna som försvårade det för spermierna att ta sig fram.
  • Astrogirl
    Kaprifolen skrev 2011-06-02 09:38:59 följande:
    Jag har ju frågat dig tidigare om vilken klinik ni var på och fick uppg av dig, troligen kommer vi söka dit oxå om det blir aktuellt m utredning för oss. Varför tyckte de att det var tidigt m utredning vid ett års försök? Ett år är ju det man hör hela tiden som gräns för utredning, fick ni tjata för att de skulle ta er då eller hur resonerade de egentligen?
    Vi var på Göteborgs kvinnoklinik på Avenyn. http://www.gbgkk.se/

Läkaren sade att han tyckte det var tidigt, men det var inga problem att göra utredningen. Han var väldigt snäll och omtänksam. Vi behövde inte tjata alls. Han ville nog bara göra oss medvetna att det kan ta tid att bli gravid även om man inte har några problem.
  • Astrogirl

Sänder peppande kramar till er alla som kämpar! Jag hoppas verkligen ni får era efterlängtade pluss snart! Det är kämpigt och lätt att ge upp emellanåt, jag vet själv hur det känns efter lång tids kämpande, men ge inte upp!

Hoppas jag kan sprida lite gravidbaciller, men själv känner jag mig tyvärr inte gravid direkt. Gick in i v 7 igår (v 6+1 idag) och har fortfarande inga direkta symptom. Är livrädd för MA som sist.

Vi får tänka positivt och hoppas på mer pluss härinne och jag håller tummarna att pyret i mig lever och mår bra. Kram på er!

• Astrogirl
    L Maria skrev 2011-06-06 20:26:41 följande:
    Astro - inget VUL inbokat...? Från och med nu i v 7 ska man ju kunna se något har jag förstått det som.

Ego - här är maken sjuk och vi har beräknad äl i helgen som kommer, hoppas att han kryar på sig så att vi får till det...
    Ska boka in VUL efter jag varit hos bm på torsdag, men då jag vill att sambon ska vara med så då kan det nog tidigast bli i v 9 då sambon jobbar kväll. Får stå ut tills dess.

Hoppas maken din kryar på sig så ni kan sexa lite i helgen. Glad
  • Astrogirl

Styrkekram till dig Polarlantis och alla andra som känner sig deppiga avseende bebisverkstaden. Håller tummarna att turen vänder för er! Stor kram!

• Astrogirl

Varma kramar till dig Polarlantis. Vet hur det känns med MA. Känns som världen håller på att gå under, men ger man sig själv tid att sörja så återkommer hoppet igen och viljan att försöka på nytt. Du kan ju bli gravid på naturlig väg så det är ju bra. Hoppas ni lyckas snart igen!

• Astrogirl

Jättegrattis Marsflickan! Kämpandet ger resultat!

Grattis till dig Millan också för att UL-et gick bra. Måste vara härligt. Önskar jag får samma positiva upplevelse 4 juli när vi ska göra vårt.  

Många pepp-kramar till er som kämpar vidare. Till slut kommer ni också lyckas på ett eller annat sätt. Ge inte upp även om allt ibland känns helt hopplöst. Försöker sprida lite grav.baciller också så ni också får era plus snart. 

• Astrogirl
    Saftmedbulle skrev 2011-06-26 09:23:11 följande:

Efter att ha hängt här i tråden sen september, när den startade, vill jag bara säga TACK alla underbara brudar för allt stöd, pepp och nyttig information. Har efter tio försök, tre graviditeter och tre missfall senare beslutat att gå vidare. Det blev ingen tredje gången gillt för mig (sorry, brudarna i "Tredje-gången-gillt -klubben", med mallanis i spetsen) och nu har jag ingen aning om vart vägen går vidare för maken och mig.

Bli gravida var lätt, men att hålla kvar verkade vara svårt, så förmodligen är det väl en utredning som är nästa steg (man ska ju ha varit med om tre missfall för att gå igenom en sådan, har jag förstått).

Önskar all lycka till med bebistillverkandet!

Tar bort mig från gravidlistan för tredje gången och ja... jag är bitter, big time!

Kram till alla från Saftochbulle

Styrkekramar! Kan inte förstå hur jobbigt det måste kännas efter ett tredje MF. Hoppas ni får göra en utredning snart så ni kan få reda på om det finns någon orsak till MF-en. Eftersom ni har lätt för att bli gravida så kommer ni säkerligen få en liten någon gång framöver. Ni är så välkomna tillbaka hit om ni känner för det igen i framtiden! Stor kram!
  • Astrogirl
    Kattflickan skrev 2011-08-03 10:44:38 följande:
    Min graviditet har gått åt helvete. Även det här barnet hade downs syndrom och vi gör snart abort.

Sen kommer vi att få någon form av utredning. Två barn med downs syndrom är så pass ovanligt, det ska knappt kunna hända. Men det hände oss. Hur mycket otur kan man ha.

Vet inte hur det kommer bli framöver, finns en stor risk för att jag aldrig kommer att bli mamma. 
    Neeej!!!! Vet inte vad jag ska säga. Så otroligt fruktansvärt att ni drabbats ytterligare en gång. Hoppas verkligen ni får göra en ordentlig utredning så att ni kan få en frisk bebis snart. Måste vara fruktansvärt mentalt att uppleva detsamma en gång till. Tänker på er! Massor av varma styrkekramar! 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet