Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Några tappra kvar i februari. Än finns det chans....

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Solig  Mars Äpple
    1 -- AnnJan ÄL14 feb (3:e gången gillt)
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb (4:e försöket)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb (försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8) 
    Millan75 BF 27 okt (försök nr 4) 

• Lavendia

Låter som en mysg helg Jojjo trots sjukdom och mens. Såna ska man unna sig, det mår man bra av. Härligt med ÄL-vecka eller Stockholmsvecka som det numer heter i denna tråden Skrattande Bästa veckan!! Kör hårt!

• Lavendia

EGO: Oj vad bra det gick idag på utredningen! Nervös helt i onödan. Varför är man så fånig? VUL såg bra ut, vi tar resten av testerna på torsdag om min mens kommer imorgon eller övermorgon och så slutsamtal nästa torsdag. Där kommer hon rekommendera IVF direkt och ännu mer positivt är att då jag är 36+ så kommer jag snabbt in i landstingets kö och då behöver vi inte ens betala det privat som vi tänkt. Vilken jackpot! Inte säkert det blir så men ser positivt ut! Åh vad glad jag är!!  Skrattande Trodde detta var en utdragen process så vi är helt överlyckliga!! Klart IVF kommer ta tid men vi trodde vägen fram skulle ta mycket längre tid. Åh vad glada vi är!! Skrattande

Essalady: usch vad hemskt för dina vänner. Man blir helt mållös!

• Lavendia

Tack Saftis! Skrattande 

Kaprifolen: Spånnande!

Ceke: Det är tufft med Stockholmsveckan och hoppas det tagit!

Tjejer, jag ska testa imorgonbittii, om inte mensen kommit, för första gången sen i augusti. Det ska bli spännande! Vi behöver veta imorgon för att ev. avboka tiderna för utredningen. Jag har mensvärk så tror den är på G. Hoppas bara den kommer imorgon så vi inte får ändra tider pga av att den är sen. BIM imorgon.

• Lavendia

Här kom mensen som en klocka på BIM Skrikandes Nåja, nu är vi i alla fall på utredning och snart IVF förhoppningsvis. Ändå blir jag så himla deppig.

Frk Svår: Tufft det där: Vi skämtar hela tiden om sexandet så förstår din "taktik". jag har svårare att presetera än han men vi försöker skämta, ta det lugnt, hitta inspiration osv. Det är inte lätt. Det viktigaste är att prata om det. Vi tjejer har stenkoll coh lätt att bli irriterad när mannen inte verkar lika intresserad. Min man är 110% på nu men i början tyckte jag han tog det väl soft men när vi pratade var det just för att han inte vill att det ska sätta sig på hjärnan på oss utan han försökte ha en avslappnad inställning. Nu är han lika hispig som jag. Hör kanske till historien att från början var det min man som främst ville ha barn, inte jag så lite omvänt. Han har ej velat pressa mig och prata för mycket om det. Lång utläggning här men summasumarum så förstår jag din frustration och hoppas ni kan prata om det och förstå varandra. Ni gör detta tillsammans och lyckas man inte få till det är det inte hela världen. Det kommer fler tillfällen. Stor kram

• Lavendia
    Sket sig för oss igen..... Så är nu med på marslistan.

Solig  Mars Äpple
    ? -- Irmelie  ÄL  ?? (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    1 -- AnnJan ÄL14 feb (3:e gången gillt)
    3 -- Fröken Ellen. ÄL 17 feb. (10:e försöket)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb (4:e försöket)
    6 -- Jezza80 ÄL 21 feb (beräknat) kan varit 13 feb redan. (1:a försöket, första barnet)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb (försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    12 -- Zalia ÄL ~ 28 Feb (femte försöket)
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)
    15 -- simtim ÄL ~28 feb (8:e försöket)
    16 -- Polarlantis ÄL 2 mars (fjärde försöket, första barnet)
    16 -- Essalady ÄL 2 mars (försök nr 7)
    18-- Pingla77 ÄL 4 mars (försök nr 9)
    MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5
    20 -- Ansi30 ÄL 6 mars (tappat räkningen på antal försök men ca 9)
    24 - Lavendia (9.e försöket efter mf)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8) 
    Millan75 BF 27 okt (försök nr 4)  
  • Lavendia

Tack för peppning tjejer! Det värmer! Tror ni inte det är gravidyoga när jag ska till naprapaten idag och jag måste gå igenom salen för att komma till behandlingsrummet. Blir galen på alla gravida människor och bebisar som trycks upp i ansiktet på mig i tid och otid.. (med glimten i ögat Flört)

Ceke: Skönt spottingens håller sig i hyfsad schack och vilken mysig kommentar av Kekke.

Millan: Du kan vara lugn tror jag. testerna ska du inte lita på i det stadie du är i.

Essalady: sjävlkart ska du njuta av livet och dricka alkohol på er semester! Vi måste få leva med och njuta av livet. Mår mamma bra, mår barnet bra brukar min man säga. Jag tänker dock själv på det då vi ska på skidsemester och alla pratar om vilken dricka vi ska köpa med osv. Det är veckan efter ÄL så ingen bra tid. Får se hur jag gör. Kanske kan smutta lite. Vi har levt väldigt ordentligt och det är över ett år sen vi började försöka men det har inte hjälpt så nu funderar vi på att leva lite mer "normalt". Jag kan längta ihjäl mig efter att dricka ett glas vin och äta brie ost utan att börja räkna var i cyklen jag är och om jag får eller inte och få dåligt samvete om jag äter något jag inte borde. Nä, slut med det!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet