Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Välkommen Marre och Progidy! Det är tufft med MA/MF och även den långa väntan på plus. Jag är inne på mitt 9.e försökt efter MF. Här kan vi peppa varandra fram till det kommer, för det gör det!! Skrattande

• Lavendia

Grattis alla födelsedagsbarn!! Ingen kock alls så när vi hade fest senast, 33 sittande gäster hemma så köpte vi hem jättegoda plankor från OJ (ICA). Kallskuret, rosbiff, kassler och fläskfilé, exotiska fruktor med jättegod potatissallad och så gjorde vi potatisgratänger bara för att ha lite varmt till. Hämtades smidigt och kostade ca 100 kr/man. Det passade oss! Ingen handling, meck eller stress.

• Lavendia

Usch vad tråkigt att höra Millan!! Är det verkligen missfall? Vad är det för prover. Känns som jag missat här i tråden. Tänker massa på dig i vart fall och hoppas verkligen på bäst!! Lycka till för din syster imorgon!

• Lavendia

Tjohoo, tjohoo!! Utredningen visade att inget var fel på oss och vi fick remiss direkt till IVF. VIlken härlig dag!! Skrattande

• Lavendia
    ceke skrev 2011-03-03 19:09:02 följande:
    Åhhh, va härligt!! Grattis! Sa de nåt om hur lång tid det kan ta??
    Har vi de inte hört av sig inom en månad ska vi ligga på. De visste inte väntetiderna (vi gick privat) på landstinget men de är inte alls som i Stockholm så de trodde några månader max. Trist med spottingen men hoppas de tär en nidis eller att det åtminstone minskar för varje cykel.
  • Lavendia

Stor kram till dig Maria! Det är OK att känna så och sunt som Ceke skriver. Känner mig också superstressad på jobb och det är tufft att ha det fullt både privat och jobb. Vi får vara rädda om oss medan vi har oss!

• Lavendia

Millan: Stor kram till dig och din man!

Irmelie: Vi bor i Skåne så blir IVF i Malmö. Nyligen hade de inga köer då de samarbetade med privata kliniker. Det har dem tyvärr tagit bort så är det några månader men ska vara rimlig väntetid. Vi ska ringa inom en månad om vi ej hört något tills dess.

Essa: Åh vad härligt med Karibien! Vi var där på bröllopsresa och blev helt förälskade. Enjoy!!

• Lavendia

Intressant med släkthistorik. Farmor och farfar hade svårt och trodde ej de kunde få barn. Till deras förvåning blir hon gravid 20 år efter de gift sig, då var hon 40 och farfar 50. Välidgt sent på den tiden. Så kom pappa och är ensambarn. Mormor och morfar fick också kämpa och det är 6 år mellan min morbror och mamma men är delvis kriget som kom emellan också har de sagt. Mamma och pappa hade svårt och köpt hund och skickade in adoptionspapper. Då kom jag. Det tog dem 5 år att få min bror.

Vi trodde min mans sida hade det lätt då bröderna är födda tätt inpå men när jag frågade min svärmor så tog det 6 år för dem att få första barnet men sen kom min man tätt inpå. De trodde det skulle ta tid igen men det gjorde det inte.

Så vart lämnar det oss. Inte helt lätt och vi är ofrivlligt barnlösa men det kommer att lösa sig! Det är jag övertygad om.

• Lavendia

Stor kram till er som fått mensen! Det är tungt men nya tag och för varje dag som går är det en dag närmre plusset!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet