-
Vad jobbigt att vänta och inte veta vad man ska förvänta sig. Förstår att du blir galen. Kramar till dig!!Polarlantis skrev 2011-05-23 07:20:11 följande:Ok, hur ska man INTE hoppas på att det tagit sig när man får en blödning lite fint en vecka efter ÄL som bara kom obemärkt och sedan vips försvann? Vil linte hoppas för det är säkert inget...men suck nu hoppas jag ju...blir längsta vekorna i världshistorien...IGEN! Kan ju inte ens testa för jag har fortfarande positiva gravtest efter MA...alltså det här med hur kroppen funkar vore trrevligt att förstå ngn gång...behöver en intruktionsbok för tusan!!! -
Styrkekramar till dig Maria!!!L Maria skrev 2011-05-24 16:52:23 följande:Tack alla, för virtuella kramar, de värmer de också!
Just nu är jag inte så tuff, känner bara ångest över att behöva gå igenom det här fler gånger. Vill komma direkt till vecka 7 nästa gång, så att man kan få se att det finns något som lever där inne... Enormt tacksam att jag har er här inne och att det finns fler som går igenom detsamma. Kramar! -
Jag fick huvudvärk, blodblandade flytningar och blodvallningar, vilket är vanliga biverkningar.Frk Svår skrev 2011-05-25 08:46:27 följande:Nyfiken på vad ni fått för biverkningar av Pergo? -
Det jag menar med blodvallningar är att man får typ "värmeanfall". Helt plötsligt blir man jättevarm och svettas.Frk Svår skrev 2011-05-25 13:04:33 följande:Vad är blodvallningar? -
Jag fick precis som du ihållande huvudvärk och blodvallningar (värmeanfall). Lite blodblandade flytningar fick jag också.Fröken Ellen skrev 2011-05-26 17:53:39 följande:Jag loggade precis in för att ställa samma fråga faktiskt. Jag är på andra omgången med Pergo och kan konstatera att jag får huvudvärk och en konstig kroppstemperatur, det liksom "hettar" och pirrar i huden emellanåt. Förra gången fick jag även fullt med röda utslag på armar och ben, men det märker jag inte av nu. Eventuellt kan det ha bidragit att jag var ute i solen en del förra omgången, men nu är det gråmulet och jag är dessutom inomhus större delen av dagarna.
Av någon anledning hade jag inte tänkt på att jag skulle få en massa biverkningar, jag hade fullständigt förträngt det och såg bara att jag skulle få hjälp att bli gravid. Men jag reagerar rätt mycket på p-piller också så det var kanske inte så oväntat. Det är inte utan att det känns lite obehagligt att utsätta sig för alla dessa läkemedel när kroppen uppenbarligen inte gillar det...
-
fortsättning på mitt inlägg om Pergo:
När man läste den långa listan på biverkningar kändes det inte lika kul att ta dem, men det fungerade ju för mig på första försöket så jag tycker nog det var värt lite biverkningar för att få ett plus.
-
Jag är på väg hem från jobbet nu. Har egentligen 8 - 17 jobb men mycket att göra nu. Sambon jobbar till kl 1 i natt. Trevlig helg allihopa!
-
Millan jag mår bra, bara ömma bröstvårtor & fortsatt vita flytningar. Jobbar på lite extra nu ifall tröttheten slår till nästa vecka. Alla kunders deklarationer & momsredovisningar måste vara klara innan 15 resp 13 juni & jag har fortfarande mycket kvar att göra. Hoppas pyret överlever dessa kommande 2,5 veckas hårt slit på jobbet. Suck! Känner mig dock inte så stressad ändå & idag mailade jag kollegorna & frågade om någon kanske hade tid över & hjälpa mig. Så det ordnar sig nog. Låter lovande att många här i tråden fått ömma bröstvårtor direkt efter ÄL. Det hade jag också. :)
-
MariaF- det är precis så jag tänkte, inget mer jobb i helgen. Ska besöka sambons föräldrar imorgon & mina föräldrar träffar vi på 60 årskalas på söndag. :) ingen av dem vet något om pyret ännu & vi kommer vänta med att säga det ett tag till för säkerhets skull. Kram på er & god natt!
-
Stämmer bra. Jag blev gravid direkt efter spolningen i december 2010, sen hade vi ju otur bara att det blev MA.L Maria skrev 2011-05-30 15:28:25 följande:Råttentottan, hoppas att ni lyckas själva nu, Ceke är väl levande exempel på att det funkade efter spolning likaså...var det Astro som också blev gravid efter spolningen...?