Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Frk Svår skrev 2011-01-13 16:23:25 följande:
    Tack! Och detsamma! Nä, inte sjutton är det ett dugg ångestdämpande! Jag som inte ville fastna i symtomletarträsket håller på att hamna där ändå. Jag fick en liiiten blödning i måndags och var helt bombsäker på att då kommer mensen senast onsdag. Lite snabbt inpå efter ÄL men ändå. För varje dag som går nu så blir man ju mer och mer fundersam. Molvärk och halsbränna gör ju inte saken bättre. Jag vaknar varje morgon med hjärtat i halsgropen och springer till toa för att se om det hänt ngt. Jag hoppas SÅ att det inte ska hända något innan helgen. Det blir test på söndag i så fall.
    Wiiii! Spännande värre ju! Låter onekligen lovande!
    Här hoppas vi mest på att ÄL har prickats in och så sliter jag med lite illamående och halsbränna jag också men den brännande svanken har gett med sig tack och lov! Nu testar jag inte mer förens jag kommer till NÄSTA BIM som är slutet av jan, så det så! Kroppskrälle, morr!!!
  • Polarlantis

Och nej...jag tänker int eheller på något annat och det är iriiterande till tusen!
    Stör ju i allt man gör liksom...stöööön! Och jag har precis börjat...hur ska det bli om det tar år för oss också..ojoj...nästa problem dock! För det kanske redan är i box Flört

• Polarlantis

Ok, vill gnälla lite till...
    Pratade med kompisen, hon som är gravid, och hon berättar glädjestrålande om att dom funderar över barnvagn och blablabla...och jag känner mig som en hemsk människa för jag vill inte höra mer! Min bästa vän och ÄNDÅ är det så JOBBIGT!!! Måste prata med henne om detta..så det inte blir bekymmer med vår vänskap! Kanske ska fika på lördag...men det är också jobbigt, hur förklarar man? För någon som det bara var i box för på en gång? Vill bara prata om något annat...suuuck...depp...
    Men imorgon är en ny dag och den här dagen har faktiskt varit finemang, positiv och allt, så nu struntar jag i detta och sover!

Många kramar till er alla goa där ute!

• Polarlantis
    frifantasi skrev 2011-01-14 18:15:46 följande:
    Är det förresten någon här inne som har ont i bröstvårtorna vid ÄL och som i så fall har observerat lite mer exakt när det infallit, precis innan, under eller efter? Det är det enda lilla symptom jag har haft och det har dessutom infallit lite olika tider i cykeln. Skulle vilja härleda symptomet till något hormon eller skede i cykeln liksom...
    Jag får o ckså det...kommer när det är mest vita flytningar men stannar längre...men har inte tagit test så mer noga än så vet jag inte tyvärr!
  • Polarlantis
    Frk Svår skrev 2011-01-15 10:14:50 följande:
    Än så länge är jag glad för svägerskans skull (hon är nog i mån 2 nu tror jag) men det kommer nog att bli svårare och svårare ju mer hon börjar prata om graviditeten och ju mer den syns och ju längre tiden går utan att jag själv blir gravid. Det känns inte bra för jag vill självklart vara glad för hennes skull (och det är jag ju också) men det känns svårt samtidigt. Kluvet.
    Samma här...svå¨rt att ta in alla lyckliga detaljer om kompsens graviditet men idag har jag iaf sagt att det är lite jobbigt för mig för att jag inte har en kropp som funkar ens. Hon förstod precis och vi pratade en del, skönt! Hon är världens bästa jämt! Får ju se henne som världens bästa bibliotek om inte annat, hon har ju precis varit med om allt så det är ju bara att fråga, hihi!
    Känner glad förväntan inför slutet av månaden nu när ÄL har passerat...ska bli kul att se vad som händer då! Plus är ju högsta vinsten men andrapriset är ju mens och det är jag lika glad för då det skulle tyda på att korppen börjar funka som den ska igen! HOPPAS!!!

Dagens kroppsläge: superömma bröst, ajajaj! Värk, men det har jag ju jämt nu för tiden! Slut på vita flytningar.

Hur går det med er? Något spännande som händer er BIM:are som är i antågande???
  • Polarlantis

Väntelivänta på BIM...trallallaa....låååångsaaaamt gåååår deeeet!
    Håller massor med tummar för er alla, kom igen, nu ska vi ha pluss!!!

• Polarlantis

Humelihum...ont i magen, flytningarna har upphört så ÄL har passerat (hoppas jag!)...många dagar kvar...vänelivänta som sagt!
    Önskar att humöret kunde ta och återvända, mådde jättebra innan men nu är jag så irriterad, morr! Stackars sambon som får stå ut! behöver helt klart ngt att se fram emot som inte har med bäbisar att göra...en liten utflykt vore ju trevligt...hmmm...får fundera på vad som kan hittas på till helgen!

• Polarlantis
    Jojjo77 skrev 2011-01-18 14:54:03 följande:

Ber redan nu om ursäkt för ett gnäll- och egoinlägg.

Sluta läs nu om ni inte gillar svordomar....

Förbannade, jävla, piss, skit mens!!! Ljusrosa flytning nu när jag gick på toa! Blir så jäääävla trött på det här!!! GAAAHHHHHH! Första gången sen vi började försöka som jag nästan började gråta när jag tittade ner på trosskyddet. Vet att det "bara" är tredje försöket, men jag blir så ARG!!!

Tillråga på allt så blir det nu sneflipp i min skalle, tantjävlen kommer nämligen 2 dagar för tidigt, vilket innebär att jag måste räkna om och krångla, då är ju inget som jag trott de senaste månaderna om det ska börja strula med menscykeln nu också! BLÄÄÄÄ!!!

Är skithungrig och trött, så nu ska jag hem och skita i allt som har med diet att göra och sen gå och lägga mig och dra något gammalt över skallen... 

Ush så jobbigt! men om du har tur kan det ju vara en liten hoppsanjagharglömtattjaginteskahamens-mens...och att du är gravid...men det är ju ett halmstrå, jag vet!
    Absolut, skit i all diet, pyssla om dig!!!
    Jag närmar mig dommedag nr 2 och jag tycker det är asjobbigt alltihop så jag förstår hur du känner på gång tre!!! Man gör allt man kan men det räcker inte...det är hårt arbete det här!!!
  • Polarlantis

Massor med intressanta inlägg i vanlig ordning, jag har så stor hjälp av er, tack tjejer, ni är BÄST!!!

Är faktiskt på bra humör, äntligen!! Det har varit lågt och jag har haft nerverna på utsidan men igår kväll var en trevlig kväll och hela dagan också faktiskt. Massor med gjort på jobbet, bra möten och så en mysig kväll med älsklingen...ja, toppen helt enkelt! Dessutom har jag sovit jättegott äntligen, är en sån där som inte kan sova när fullmånen är på g, men nu så! Glad

Kollade almenackan och insåg att det är en vecka till BIM! Hoppla! Statusen är ömma bröst och värk och inga flytningar...så nu är det bara att vänta och se... Säger det igen, jag bli superglad om jag får riktig mens och överlycklig om jag får pluss...och något av dessa MÅSTE det bli!!!  Annars blir det ÄL stickor nästa månad för att se om jag har ÄL, fast jag är rätt övertygad...men dom kanske inte släpper som dom ska isf...jaja, vi får se.

kan bara inställa mig i ledet av kontrollfreeks där ute, ni är inte ensamma Flört
    Ha en jättebra dag allihop!!! Och massor med kramar ocks¨å, det har varit mycket jobbigheter för oss nu...men nu vänder det, tjohooo!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet