• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kaprifolen

Grattis Millan till bröllopet, visst är det härligt att bli fru

Håller mina tummar för er nu, hårt, hårt!

• Pingla35

Grattis Millan till giftermålet!{#emotions_dlg.flower}

Lyckat till på fredag! Jag tror på det här och håller tummarna.
    Ha det skönt i Frankrike sedan.
    Kram 

• Kattflickan

Hejsan,

Tack för alla gratulationer. Imorgon åker vi till Frankrike, men jag tar med gravtest och testar på fredag. Men ni hör nog inget mer av mig förrän i nästa vecka.

Jag hade stark mensvärk igår, men ingen mens kom. Idag är det bättre. Flytningarna har ökat så jag springer oroligt på toa hela tiden för att kolla att det inte är mensen.

Brösten ömmar lite till och från och magen är uppblåst. Men det kan vara effekt av progesteronet.

Ha det så bra tjejer!

Millan

• Smiley

Millan: Ha det så underbart på semestern/smeknånaden! Och förstås, stort grattis till bröllopet. Livet som gift är härligt! :)

• L Maria

Millan - ha en underbar resa nu, njut av att vara nybliven fru och så slår vi knut på tummarna för att du kommer tillbaka med bra nyheter i nästa vecka. Kommer att tänka på dig på fredag!!

• L Maria

Undrar också, har inte sett till henne i någon av de andra trådarna som vi höll till i... Saftig, var äääär du...?

• Saftmedbulle

Hej alla!

Åh, Maria... vad kul att jag är saknad...har tänkt på er oxå.

Ligger på sjukhus sen en månad tillbaka... Har inte haft tillgång till dator förrän nu (och kommer inte att ha så mycket, vet inte NÄR jag skrivs ut...). De letar efter någon form av tumör hos mig... inte så kul. För två veckor sen var jag tvungen att göra kejsarsnitt för att kunná behandlas vidare. Som tur var var jag redan i v. 30, så det var ju möjligt lixom.
    Vi fick en liten dotter på 1400 g och hon ligger nu på neonatal och blir väl omhändertagen av personalen och min man. Själv är jag med så mycket jag orkar efter alla prover och behandlingar (det går framåt i alla fall). Tidigast i augusti får vi komma hem från neo... hur det blir med mig är det ingen som riktigt vet än.   

Önskar er alla all lycka med era bebisverkstäder... Vi sa just för en stund sen att... ja.... alla ägglossningstest och stockholmsveckor har ju äntligen gett resultat. Även om hon är liten är hon stark så vi har goda förhoppningar.
    Kram Saftis 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet