• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ernlia03
    Kattflickan skrev 2012-07-07 14:21:08 följande:
    Tack Maria! Jo, jag försöker att inte känna efter för mycket. Progesteronet jag tar kan ge graviditetssymptom. Det jag känner är att jag är hård i magen, vilket för mig är ett graviditetssymptom. Hade det varit en vanlig befruktning hade testdagen varit på måndag (BIM), men klinikerna ger alltid ett senare testdatum, på fredag i mitt fall. Så jag tänkte vänta med att testa tills fredag. 

Ett av mina ägg är fruset och friskt! Så misslyckas vi nu kan vi förhoppningsvis sätta in det. 

Sen igår är jag en ärbar kvinna iallafall. Vi gifte oss vid Siljans strand! Det var fint! Vädret var ok, men lite molnigt, fast varmt. Sen gick vi ut på kvällen och åt middag.

Vi är rätt överens om att den största omställningen är att ha ringar, vi är båda ovana, hi,hi..

Millan 
    Grattis till giftermålet! Och grattis ett fruset ägg, men förhoppningsvis ska det inte behövas förrän det är dags för eventuellt syskon.

För min del har hård i magen varit det enda symptomet vid den här graviditeten och hade det även i förra så hoppas det är det för dig även den här gången!
  • Jojjo77

Millan- Wow! Grattis till att ha blivit äkta makar Du kommer inte behöva ägget i frysen

• L Maria

Grattis Millan till giftemålet, härligt!! Och jag tror som de andra, den friska frysisen kan ni använda till syskon om ni vill ha det! Mina tummar fortsätter att hållas stenhårt...

• Kattflickan

Hejsan! Släkten vet inget än! Jag ska berätta det i början av veckan. Sen åker vi till Frankrike.

Jag hoppas också det funkar den här gången, men jag vågar knappt tänka tanken. Vi får se helt enkelt.

Millan

• DubbelAA

Åh vad härligt med giftermålet Millan! Stort stort grattis!! Och här hemma hålls tummarna fortfarande för att det blir en riktigt bra fredag för dig o äkta mannen!!

• Tedax
    Millan: Grattis till giftermålet! Hjärta Hålller tummar och tår för att ni får en underbar bröllopspresent nästa vecka!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet