• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria

Men finaste Saftis! Först - grattis till er dotter, det låter som en stark tjej och hon kommer säkert att klara sig fint! Sen - men gumman, vad är du har råkat ut för, blir alldeles tårögd när jag läser, vad är det som händer med dig?! Skickar dig tusen styrkekramar och pepp och bli-frisk-tankar och så ett gäng kramar till! Hoppas att du har möjlighet att hålla oss uppdaterade om vad som händer, kommer att tänka ännu mer på dig nu, och hoppas att du snart blir bättre! KRAMAR!

• NICU
    Saftmedbulle skrev 2012-07-13 21:06:28 följande:
    Hej alla!

Åh, Maria... vad kul att jag är saknad...har tänkt på er oxå.

Ligger på sjukhus sen en månad tillbaka... Har inte haft tillgång till dator förrän nu (och kommer inte att ha så mycket, vet inte NÄR jag skrivs ut...). De letar efter någon form av tumör hos mig... inte så kul. För två veckor sen var jag tvungen att göra kejsarsnitt för att kunná behandlas vidare. Som tur var var jag redan i v. 30, så det var ju möjligt lixom.
    Vi fick en liten dotter på 1400 g och hon ligger nu på neonatal och blir väl omhändertagen av personalen och min man. Själv är jag med så mycket jag orkar efter alla prover och behandlingar (det går framåt i alla fall). Tidigast i augusti får vi komma hem från neo... hur det blir med mig är det ingen som riktigt vet än.   

Önskar er alla all lycka med era bebisverkstäder... Vi sa just för en stund sen att... ja.... alla ägglossningstest och stockholmsveckor har ju äntligen gett resultat. Även om hon är liten är hon stark så vi har goda förhoppningar.
    Kram Saftis 
  • Smiley

Saftis: Stort grattis till er lilla dotter, och hoppas att ni alla mår bra trots allt som sker runtomkring er. Tumör? Usch så hemskt! Hur har läkarna upptäckt den, och vart finns den? Berätta mer om du vill och orkar. Förstår förstås om allt känns överväldigande just nu. jag önskar er all lycka och att ni snart är på fötter igen.

Varmaste kramar,
    /Smiley

• Annelie77

Saftis: usch vad händer? Låter fruktansvärt. Skönt att lilltjejen mår bra i alla fall, stort grattis till henne!!!
    Håller tummarna för att felet hos dig ska hittas och åtgärdas, stor styrkekram!

• acinna

Grattis Saftis till dottern! Men allt det andra?!? Fick gåshud och rysningar i hela kroppen när jag läste allt som hänt. Hoppas de hittar det de söker efter och att du snart är på benen igen! 

• Saftmedbulle

Tack tjejer! Det värmer med grattis och styrkekramar.

Orkar inte hänga på FL som det ser ut just nu... men... kommer att tänka på er och uppdatera er. Som det ser ut nu är prognosen att vi är på neo till augusti och jag kanske vet lite mer om min egen hälsa då.
    Självklart kommer jag att uppdatera hur det går.   

Kramar Saftis 

• ernlia03

Men Saftis då! Usch, vilka nyheter du kommer med. Rynkar på näsan Självklart grattis till din lilla dotter och vad härligt att hon verkar må bra! Men otroligt jobbigt att du inte kan njuta fullt ut av det. Inte så konstigt att du fått en stark dotter, vad annat kunde hon bli med en sådan supermorsa. Du verkar otroligt stark! Mängder med styrkekramar till dig och din familj.

• L Maria

Saftis - du vet att vi finns här och tänker på dig och håller alla tummar för att du snart mår bättre och att ni snart får komma hem och bara vara!

• Polarlantis

Saftis, grattis till din lilla flicka! Men fy så jobbigt att samtidigt leva i ovisshet om dig själv! Håller alla tummar och tår för dig och familjen och att ni får komma hem i augusti friska allihop! MÅNGA KRAMAR!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet