• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan

Tack allihopa!!!! Ni är så snälla! Jag gjorde ett andra gravtest idag och innan jag la ner testet fanns ett tydligt streck som var starkare än kontrollstrecket! Efter 5 minuter tog jag en bild och mitt teststreck är betydligt starkare än kontrollen.  I fredags var mitt streck lite svagare än kontrollen så hcg nivån har ökat iallafall. Nu behöver jag inte testa mer! Jag är på 5+1 idag. 

Har haft lite molvärk i magen och lite ont i ryggen men nu har det gått över. Nu börjar oron. Har haft betydligt mer molvärk/växtvärk hittills än under tidigare graviditeter. Men det har ju bara gått en vecka sen BIM. Bara att vänta och se.

Millan

• SmoochiePoo
    Saftis - Vill gratulera till den lilla flickan och ge dig en styrkekram och hopp om att du inom kort får positivt svar om tumören. {#emotions_dlg.flower}

Millan - Grattis till ditt tok starka test! Det kan ju inte se bättre ut!! Whohooo! Nalle
  • ernlia03
    Kattflickan skrev 2012-07-17 13:34:49 följande:
    Tack allihopa!!!! Ni är så snälla! Jag gjorde ett andra gravtest idag och innan jag la ner testet fanns ett tydligt streck som var starkare än kontrollstrecket! Efter 5 minuter tog jag en bild och mitt teststreck är betydligt starkare än kontrollen.  I fredags var mitt streck lite svagare än kontrollen så hcg nivån har ökat iallafall. Nu behöver jag inte testa mer! Jag är på 5+1 idag. 

Har haft lite molvärk i magen och lite ont i ryggen men nu har det gått över. Nu börjar oron. Har haft betydligt mer molvärk/växtvärk hittills än under tidigare graviditeter. Men det har ju bara gått en vecka sen BIM. Bara att vänta och se.

Millan

Ingen tvekan på det testet! Men förstår din oro. Jag trodde jag skulle vara mycket coolare den här gången och det är jag nog till en viss del, men oron finns alltid där i bakhuvudet. Har också haft mer molvärk i både mage och rygg den här gången. Jag försöker att se det som något positivt tills motsatsen är bevisad.

Ska du på något VUL? 
  • Kattflickan

Ja, i vecka 8brukar det göras VUL vid IVF, men Reproduktionscentrum öppnar inte förrän en vecka in i augusti. Min vanliga Gyn har också stängt, så jag får vänta tills vecka 9. Ja Ernlia, man får utgå ifrån att det ser bra ut. Jag har inte blödit nåt och då får man förutsätta att det är ok.

• Kaprifolen

Stort grattis Millan, äntligen, blir sååå himla glad för din skull! Testet är ju hur starkt som helst dessutom, njut av livet och hoppas du får massa "härliga" gravid-symptom (säger hon som mår illa i v 17....)

Åh Saftis, hur mkt ska en människa behöva gå igenom? Lider så med dig och hoppas att du snart är på benen igen, du får alla mina tummar framöver. Vill naturligtvis önska dig stort grattis till dottern också, härligt med en liten fajter och att hon mår bra. Ta hand om er nu, vi finns här och tänker på er hela tiden!

Kramar kaprifolen

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet