• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Smiley

Lavinia: Åh, vilka underbara nyheter! Vad härligt att ivf:en fungerade för er. Tummarna hålls för att ni ska få er lilla bebis i sommar. Jag håller med föregående talare om islandshästarna: jag skulle oxå avboka. Jag var själv väldigt försiktig i början av min ivf-graviditet.

Jojjo: Vad spännande för er! Hoppas att 2013 blir året för er.

• Lavinia

Tack för alla grattis (Så långt)!

Ja, ni har rätt om hästridningen. Jag får väl fråga om jag får stanna i stallet och göra 50 flätor i manen på någon av pållarna istället medan maken koppetikoppar i snön .

En fråga till er som gjort IVF och fått ett positivt gravtest: Om ni fått progesteron mellan ET och PLUS har ni då fått fortsätta med detta efter PLUS till första UL?. Jag ska fortsätta både med Crinone-gelen (progesteron) och även östrogenplåstrena som jag tar. Blev lite förvånad över det men tror det är bra.

kram L

• Smiley

Jag tog bara progesteron vagitorier och de tog jag tills de var slut i paketet. Ca 2-3 dagar extra.

• Jojjo77
    L Maria skrev 2012-12-13 15:50:58 följande:
    Jojjo, du har världens tumhållning härifrån, precis som du säger - nytt år, nya möjligheter - det ska gå bra helt enkelt!!

Tack
    Saftmedbulle skrev 2012-12-13 18:08:37 följande:
    Lavinia: Grattis!

Jojjo: GO, GO!
    Tack
    Smiley skrev 2012-12-13 19:41:31 följande:
    Lavinia: Åh, vilka underbara nyheter! Vad härligt att ivf:en fungerade för er. Tummarna hålls för att ni ska få er lilla bebis i sommar. Jag håller med föregående talare om islandshästarna: jag skulle oxå avboka. Jag var själv väldigt försiktig i början av min ivf-graviditet.

Jojjo: Vad spännande för er! Hoppas att 2013 blir året för er.

Tack
    Smiley skrev 2012-12-14 04:43:08 följande:
    Jag tog bara progesteron vagitorier och de tog jag tills de var slut i paketet. Ca 2-3 dagar extra.
    Jag gjorde detsamma.

Kram och trevlig helg till er alla

• Aruba

Grattis Lavinia, jätteroligt!! Som gammal hästmänniska, nej du behöver INTE boka av ridningen. Dessutom är islandshästar det snällaste jag träffat på i mitt hästmänniskoliv, van vid sura halvblod så måste jag säga att deras tålamod är oändligt och inga sura miner även om de går mule vid svans... Sluta inte leva för att du blir gravid :)

• Jojjo77

Med tanke på hästdiskussionen, jag har blivit avkastad av en islandshäst... Kanske inte vanligt, men det kan hända. Tycker inte heller man ska sluta leva om man är gravid, men jag skulle undvika att utsätta mig för osäkra saker, särskilt när man inte är en hoppsan-blev-jag-gravid-människa.

• Lavinia

Tack för grattis Finlandssvenskan och Aruba!

Hästen är redan avbokad. Jojjo satte ord på det jag tänkte skriva: Hade man blivit gravid inom loppet av 3 månader så hade jag nog inte bokat av men nu tog det 3 ÅR... Dessa tre år har varit just fokuserade på att bli frisk för att kunna bli gravid så jag har inget det minsta emot att "sluta leva" eller göra vissa inskränkningar ytterligare 9 månader. Visst kan man ramla ur sängen också eller halka på en isfläck likaväl, men sova och promenera är åtminstone mina hemmaplaner. Med glädje nöjer jag mig med att titta på hästarna . Tack för alla råd oavsett!

Själv har jag åkt på några halsbaskilusker och är lämpligt/olämpligt hemma veckan före två veckors julledighet. Tror jag ska ringa sjukvårdsupplysningen. Helst vill jag undvika antibiotika (Förutsatt att det är bakterier. Virus är ju bara att stå ut) men man vill ju inte sprida inkräktarna till min lilla mini-i-magen heller. Dags att äta frukost efter drygt 12 timmars sömn...

kram L

• Jojjo77
    Lavinia skrev 2012-12-19 10:58:31 följande:
    Tack för grattis Finlandssvenskan och Aruba!

Hästen är redan avbokad. Jojjo satte ord på det jag tänkte skriva: Hade man blivit gravid inom loppet av 3 månader så hade jag nog inte bokat av men nu tog det 3 ÅR... Dessa tre år har varit just fokuserade på att bli frisk för att kunna bli gravid så jag har inget det minsta emot att "sluta leva" eller göra vissa inskränkningar ytterligare 9 månader. Visst kan man ramla ur sängen också eller halka på en isfläck likaväl, men sova och promenera är åtminstone mina hemmaplaner. Med glädje nöjer jag mig med att titta på hästarna . Tack för alla råd oavsett!

Själv har jag åkt på några halsbaskilusker och är lämpligt/olämpligt hemma veckan före två veckors julledighet. Tror jag ska ringa sjukvårdsupplysningen. Helst vill jag undvika antibiotika (Förutsatt att det är bakterier. Virus är ju bara att stå ut) men man vill ju inte sprida inkräktarna till min lilla mini-i-magen heller. Dags att äta frukost efter drygt 12 timmars sömn...

kram L

Krya på dig!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet