• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • NICU

GRATTIS Lavinia!!! Härligt!!! :)

Jojjo - håller tummen hårt för dig - 2013 är DITT år!! Hjärta

• Polarlantis

God jul på er tjejer!
    Efter lång frånvaro på nätet så blir jag så GLAD när jag går in här och ser att det finns lite positiva nyheter! Håller tummarna för 2013 för er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

• Anwen

God fortsättning tjejer!!

Ni andra som gjort IVF och använt Synarela, kände ni av nån yrsel? Spraydag 8 idag, och varit yr både igår och idag. Det står inte med som biverkning, men när jag läst runt på nätet verkar det kunna vara det ändå... Ingen höjdare, så hoppas det ger med sig snart. Annars går det skapligt bra trots att jag hatar nässpray, och näsan rinner, och knepigt att ta Synarelan när man blivit täppt :S. Men men, det är iaf värt det! Längtar tills det är dags för sprutorna!

• Jojjo77

NICU - Tack snälla Anwen - Har ingen erfarenhet av sprayen, men sprutorna har gjort mig yr och jag har haft huvudvärk. Det är ju hormoner, så tror att alla reagerar olika, inte alls omöjligt att du blir yr av att spraya, tror jag. När börjar du spruta och med vad? Jag har kört med Puregon 2 ggr, men ska nu använda Menopur. Ska börja runt 5 jan när mensen är igång. Lycka till! Nu hoppas jag att 2013 är vårt och alla andra barnlösas år. Kram

• Anwen

Jojjo - jag börjar spruta med Gonal-F 16/1 om nedregleringen fungerat som den ska.
    Yrsel idag också, kändes dock värre på förmiddagen än på eftermiddagen.. Lade mig ovanligt tidigt igår kväll, vaknade efter ett par timmar och kände mig stekhet! svettades dock inget... men fick upp och leta fram ett tomt påslakan att ha som alternativ till täcket.

• Lavinia

Kort babylycka: Min man Martin är försvunnen sen 10 i förmiddags då han tog en promenad. Polisen letar med hund men har fått avbryta helikoptern pga vädret.

Tacksam för alla som har möjlighet att seriöst hjälpa till att leta imorgon i missing peoples skallgång:

OBS - ÄNDRAD SAMLINGSPLATS!

HALLAND/KULLAVIK: Skallgång efter Martin, som är försvunnen sedan 28 december.

TIDPUNKT: Imorgon lördag den 29 december, kl 10.00
    SAMLINGSPLATS: Maleviksskolan, Fullriggaren, SÄRÖ
    http://www.hitta.se/maleviks-skolan%7Cfullriggaren/kullavik/idxxTl2__C?vad=Grundskolor&var=KULLAVIK

KONTAKTPERSON: Adam Andersson, 0725-440673.

Åldersgräns: 18 år

Har du erfarenhet att leda grupper och kan agera patrulledare är du välkommen att anmäla dig vid sambandscentralen 30 minuter. OBS! Du behöver INTE anmäla ditt deltagande i förväg, eventuella frågor besvaras på plats där gruppindelning mm. sker.

TIPS: Tänk på att ha bra kläder och skor, det är både kallt och blött i ute nu. På vissa ställen kan terrängen vara svår, så man bör klä sig därefter.
    Ta med matsäck, vatten och gärna något varmt att dricka. Viktigt att hålla energiförrådet på topp under tiden ni söker.

Vi tar tacksamt emot tips bland kommentarerna, men för att inte dessa skall försvinna i mängden behöver ni inte skriva att ni gillat, delat eller önskar lycka till etc. Håll dessutom en trevlig ton och behandla andra som ni själv vill bli behandlad.

Läs mer om försvinnandet här:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=514340181929617&set=a.365886880108282.87947.324878340875803&type=1&theater
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet