• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2013-01-07 13:30:23 följande:
    Jojjo: Mår du bättre av menopur än av de hormoner du använt innan? Du har inte haft problem med att blanda till menopuren?Fråga mig gärna om du undrar nåt.

Jobbigt med sprayen Anwen.

Tänker på dig Lavinia! Kram!
    Ja, det tror jag att jag gör. Jag var ju inte helt kry när jag startade, men än så länge, efter 3 sprutdagar, så känner jag inget som jag tidigare kände med Puregon. Då hade jag yrsel och väldig huvudvärk. Det jag känner med Menopuren är att det gör ondare när den sprutas in och jag har tre fina blåmärken på magen, redan. Det går bra med blandningen, det är mannen som sköter allt. Vi har kollat på en demofilm på nätet flera gånger innan det var dags och så haft broschyren till hands. Hur länge sprutade du innan det var dags för plock? Det känns som om man får hålla på längre med Menopuren än med Puregon. Tack för omtanken!!! Kommer säkert på fler frågor snart!
    Anwen skrev 2013-01-07 20:53:41 följande:
    Haha, tji fick jag! Idag var yrseln tillbaka, heela dagen!! Suck! Hämtade idag ut resten av medicinerna... Ska bli skönt att få komma vidare i processen nästa vecka, hoppas yrseln ger med sig när jag får börja med sprutorna.

Jojjo - Skönt att du är igång igen! Bättre lycka denna gång!
    Nej vad jobbigt för dig! Har du pratat med kliniken om det? Om det är vanligt? Jag hoppas verkligen att du inte behöver dras med jobbiga biverkningar när du börjar spruta. Vilken dag börjar du? Lycka till!

• NICU

Åh nej - läste på Missing People nu - NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ det får inte hända!!! Fy fan vad jobbigt!!! Mina tankar är hos dig <3 <3 <3

• Anwen
    Jojjo77 skrev 2013-01-08 10:00:53 följande:

Nej vad jobbigt för dig! Har du pratat med kliniken om det? Om det är vanligt? Jag hoppas verkligen att du inte behöver dras med jobbiga biverkningar när du börjar spruta. Vilken dag börjar du? Lycka till!

Jo, har pratat med dem, men det är ju ingen känd biverkning... De frågade lite om det inte kunde bero på lågt blodtryck (som är en möjlig biverkning), men det är det inte. De sade inte så mycket mer om det, mer än att det finns många möjliga biverkningar, och att jag skulle fortsätta spraya men höra av mig om det blev sämre. Frågade också hur jag mådde psykiskt så jag inte drabbats av depression eller så.
    Yrseln är väldigt jobbig, men ändå hanterbar. Inga svimningskänslor eller illamående o dyl. Börjar med sprutorna nästa onsdag den 16e.
  • Jojjo77

Anwen - Okej, det var ju luddigt svar, som vanligt Som sagt, det är nog inte helt lätt att veta vilka alla olika biverkningar kan vara, alla är vi ju olika och reagerar olika. Hoppas att det snart ger sig! Är ju jättejobbigt när man inte känner igen sig själv. Då är det ju snart sprutdags! Hoppas att du kommer må bättre av dem. Ikväll lägger jag till spruta nr 2 och jag som redan är blå på hela magen efter bara en spruta per kväll...

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2013-01-09 12:33:27 följande:
    Anwen - Okej, det var ju luddigt svar, som vanligt Som sagt, det är nog inte helt lätt att veta vilka alla olika biverkningar kan vara, alla är vi ju olika och reagerar olika. Hoppas att det snart ger sig! Är ju jättejobbigt när man inte känner igen sig själv. Då är det ju snart sprutdags! Hoppas att du kommer må bättre av dem. Ikväll lägger jag till spruta nr 2 och jag som redan är blå på hela magen efter bara en spruta per kväll...
    Pepp, pepp!
  • Jojjo77

Ni som kört IVF. Jag känner ingenting denna gång, i magen alltså. Menopur nu och Puregon tidigare. Av Puregon började jag svullna runt dag 3, 4 och nu ska jag ta dos 5 av Menopur och känner nada. Kanske bra kanske dåligt? Vad ska man tro. Vill ju inte må dåligt som jag gjort de senaste två gångerna med Puregon, men att känna något skulle kännas lugnande... Förstår nån mitt röriga inlägg?!

• Kattflickan

Jojjo: Jag kände i princip nada av menopur. Har inte provat annat preparat men så kände jag det. Mådde som vanligt helt enkelt.

Kände av sprayen lite, ont i huvudet ibland, annars inget. Gick dock upp nåt kg i vikt under behandlingen. Jag tror jag tog sprutorna i 12 dagar.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet