Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Pingla77: Jag kan tro lite åt dig om du känner dig missmodig... Än så länge vet vi ju ingenting, så du kan ju lika gärna vara gravid ju... (men... kanske bra att inte ta ut nåt i förskott - jag funkar själv så) - ett plus skulle inte sitta fel (ska sluta tjata om det där nu så jag inte spammar tråden)

• Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-01-18 14:54:03 följande:

Ber redan nu om ursäkt för ett gnäll- och egoinlägg.

Sluta läs nu om ni inte gillar svordomar....

Förbannade, jävla, piss, skit mens!!! Ljusrosa flytning nu när jag gick på toa! Blir så jäääävla trött på det här!!! GAAAHHHHHH! Första gången sen vi började försöka som jag nästan började gråta när jag tittade ner på trosskyddet. Vet att det "bara" är tredje försöket, men jag blir så ARG!!!

Tillråga på allt så blir det nu sneflipp i min skalle, tantjävlen kommer nämligen 2 dagar för tidigt, vilket innebär att jag måste räkna om och krångla, då är ju inget som jag trott de senaste månaderna om det ska börja strula med menscykeln nu också! BLÄÄÄÄ!!!

Är skithungrig och trött, så nu ska jag hem och skita i allt som har med diet att göra och sen gå och lägga mig och dra något gammalt över skallen... 

Vet precis hur det känns... Skrik. Gråt. Svär. Men... res dig och kämpa vidare (pepp,pepp). Och du... Du behöver inte be om ursäkt - vi är alla i samma bår här ;)
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-01-18 22:46:33 följande:
    Jojjo och Pingla - surt med tantjä-len!!
    Hur det än är så hämtar man ju sig, jag hade samma sanslösa dipp och frustration och vi-kommer-aldrig-att-lyckas när det var dags för mens här - och man tror det inte, men man hämtar sig ju, man gör ju det... Kram på er tjejer!!

Ego - träffade min kompis som var lite osmidig sist, idag, och det var inga osmidigheter den här gången. Jag berättade om våra andra kompisar, de som blev hoppsan-gravida och hon förstod mig och sa en sak som jag inte tänkt på. De blev också gravida på ett försök som de sa "blir vi så blir vi" och det var första och enda försöket den månaden - och så tog det sig. Hon sa nu att hon redan nu kunde se fram emot när de ska få syskon - för hon har aldrig hunnit längta och vänta på det jag (och ni andra) nu längtar efter. Klart det är frustrerande med denna väntan, men för deras del så var det bara att hoppa rakt in i allt, utan att ha hunnit fundera, tänka, längta, planera osv. De fick bara finna sig i att vara gravida "helt plötsligt"... Jag tycker att hon har en poäng i det - tänk så efterlängtade våra plus kommer att vara! Som vi kämpat och väntat på dem!
    Och hon - och min make - har också rätt i det de säger. Det kommer. Vi kommer att bli gravida vi också. Väntan känns evighetslång nu, men det kommer.

Kram på er alla!
    Ja, där har du en poäng, helt klart. Efterlängtade, visst! (men ändå frustrerande att vänta...)

Gris78: Ja ÄL är lååångt borta...
  • Saftmedbulle
    Kekke skrev 2011-01-19 18:26:54 följande:
    Ny statistik visar att alla graviditeter tyder på oskyddad samlag.
    Nope! Inte alla... Min bror lyckades ta sig förbi morsans spiral, så nog skyddade de sig (men inte hjälpte det ;)
  • Saftmedbulle
    Längtan81 skrev 2011-01-19 19:23:50 följande:
    MariaF79 - håller med om att våra plus kommer vara så otroligt efterlängtade =)

Ego: Här har det inte kommit ngn mens än, BIM +2 idag. Känner lite illamående men inget annat, dvs. det kan lika gärna vara symtom på antågande mens som på ett litet pyre. Jag har aldrig haft längre cykel än 29 dagar under det senaste året (innan det hade jag inte en susning...=)) och imorgon är jag på 30 dagar sedan senaste mensens första dag. Jag tänkte testa fredag morgon om inte tanten kommit tills dess. Vill ju så gärna vara gravid men vågar inte hoppas på för mycket heller.... 
    Håller tummarna!
  • Saftmedbulle
    Fru KM skrev 2011-01-19 20:15:11 följande:
    OMG måste prata av mig. Inte varit här inne på ett tag nu men bebisverkstaden har ändå fortsatt Ensam hemma, make borta med jobbet...gjorde nyss ett gravtest(BIM 16 jan) och jag tror jag plussat. Lägger upp en bild så kan oxå  kan se...

Japp! Du har plussat! Mega-grattis!!!!!!
  • Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-01-20 08:59:17 följande:
    Men hmm. här är det skumt. Nån som känner igen molvärk på dag 8 i cykeln? Urskumt här. Nog för att jag kan tolerera att man har värk runt ägglossning och mens. Men redan nu?? Blää.. Men men.. känns som en rätt bra dag ändå
    Har oxå molvärk och är på dag nio, men jag förmodar att det är laddning inför ÄL...
  • Saftmedbulle
    Längtan81 skrev 2011-01-20 21:32:20 följande:
    Jag vågade testa, mannen min stöttade mig och det var ett tydligt Plus !!!! Det känns som en dröm, helt overkligt. Vi stod en lång stund i hallen, vi kramades och tårar föll ner på våra kinder - ett år har gått sedan vi trodde vi skulle "skaffa" barn. Som ni alla vet har man verkligen slitits mellan hopp och förtvivlan under denna tid. Jag har helt enkelt inte ord....hoppas så innerligt att det ska gå hela vägen...  
    Wiiii! Visste väl det! HUR kul som helst och du... GRATTIS!
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-01-20 21:46:29 följande:
    Underbart Längtan81!! Stort grattis!! Gravid

Jäklar vad det plussas i vår tråd nu! Senaste månaden har det ju varit massor.. Hoppas det fortsätter så!
    Och mer ska det bi!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-01-21 07:25:28 följande:
    Längtan - underbart! Stort grattis till er båda

Maria - lycka till med munnen, du får trösta dig med att det läker fort i just munnen.

Polarlantis - en nidis kan väl se ut hur som helst tror jag. Hoppas!

Pingla - Ja vad svarar man?!? Vaddå varför??? Idiot säger jag bara. Jag hörde en diskussion på radio igår om att ha barn eller inte, de som har barn pratar om att "skaffa" barn, de som inte har barn säger "få" barn. Intressanta benämningar tycker jag. Hund skaffar man när man känner att man vill ha en hund, barn får man som en gåva när barnet känner för att komma. Kör hårt på öl eller vin, eller varför inte både och för att fira att det är fredag, det ska jag göra.

EGO: Blodet forsar, så nån bebbe är det inte här inte. Jag känner mig lättare i sinnet när jag nu bestämt mig för att fortsätta att ha ett liv trots att vi försöker få barn, samt att samtalet med fertilitetsenheten gör att allt känns lättare. Tänk om man sitter där om fem år, fortfarande utan barn och bara har snöat in sig på det, då tror jag att jag blir en bitter tant och det vill jag inte bli. Mitt liv blir bra oavsett barn eller inte, vi fortsätter att sexa och så får vi se va framtiden bär med sig.

Ha en underbar helg alla!
    Nä, det är bra! Bitter tant ska du definitivt INTE bli... Bra att du försöker få distans till det hela (men lätt är det ju inte...).
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet