L Maria skrev 2011-01-18 22:46:33 följande:
Jojjo och Pingla - surt med tantjä-len!!
Hur det än är så hämtar man ju sig, jag hade samma sanslösa dipp och frustration och vi-kommer-aldrig-att-lyckas när det var dags för mens här - och man tror det inte, men man hämtar sig ju, man gör ju det... Kram på er tjejer!!
Ego - träffade min kompis som var lite osmidig sist, idag, och det var inga osmidigheter den här gången. Jag berättade om våra andra kompisar, de som blev hoppsan-gravida och hon förstod mig och sa en sak som jag inte tänkt på. De blev också gravida på ett försök som de sa "blir vi så blir vi" och det var första och enda försöket den månaden - och så tog det sig. Hon sa nu att hon redan nu kunde se fram emot när de ska få syskon - för hon har aldrig hunnit längta och vänta på det jag (och ni andra) nu längtar efter. Klart det är frustrerande med denna väntan, men för deras del så var det bara att hoppa rakt in i allt, utan att ha hunnit fundera, tänka, längta, planera osv. De fick bara finna sig i att vara gravida "helt plötsligt"... Jag tycker att hon har en poäng i det - tänk så efterlängtade våra plus kommer att vara! Som vi kämpat och väntat på dem!
Och hon - och min make - har också rätt i det de säger. Det kommer. Vi kommer att bli gravida vi också. Väntan känns evighetslång nu, men det kommer.
Kram på er alla!
Ja, där har du en poäng, helt klart. Efterlängtade, visst! (men ändå frustrerande att vänta...)
Gris78: Ja ÄL är lååångt borta...