• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

CajsaK - ska du inte prova stickor då, tror att det flesta har lärt sig på det sättet när de har ÄL eller få ett bättre hum om när det är ÄL-dax.

Det var någon som frågade om när test och jag kommer att tålmodigt vänta tills BIM har passerats. Lite osäker på när det är.  helgen alt måndag kanske om man ska räkna med 14 dagar efter ÄL.

Min myssnubbe sa just att han tyckte att det räcker nu dvs att han orkar inte vänta längre. Jag hoppas att han här rätt och vi "går i mål strax" 

Millan - hur planerar du att gör med ev testing?? 

• Gris78
    änglabitch skrev 2010-11-25 21:26:03 följande:
    Jag vill gärna vara med på listan om någon snäll vill lägga till mig, ursäkta, jag är lite trög och fattar inte hur man gör! :-O
    Bim 6 Dec, 2:a försöket
    Jag är oxå trög men de är väldigt snälla i den här tråden...
  • Gris78

Häller med Milla dubbel vore kul. 
    Jojjo55 - vad synd, hoppas på december...

Jag har drömt om barn i alla möjliga former titt som tätt den senaste tiden.  Sovit rätt dåligt oxå men det tror jag beror på andra detaljer..

Hmm menscheck dax.... 

• Gris78

Flickor, jag har ÄL smetkänningar!! - kan ju inte ha ÄL nu heller, en ÄL per månad eller hur??  :)

Någon mer i samma sits? ......................................................pleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeease 

• Gris78

Tusen kramar Ernila!  - hoppas att Londonresan kan bli en styrkeresa istället då. Extremt klen tröst jag vet....

Å nu har jag glömt vem som sa vad om vad. Jag har glömt vad jag vill säga oxå. *suck*

Lite symtom snack kanske...

Smetigheten idag har varit i mer bubblig form, konstant övertygad om att satkärringen är på väg men ännu.
    Lite tryckande känsla i svanskotan och på vänster sida äggisen kanske,  man brukar ju ha ont i svanken eller hur?  
    Millan - har du testa nu som du hade planerat? Jag har väntat hela dagen på att få läsa resultat inlägget från dig, å jag är är tyvärr inte känd för att ha något större tålamod när det gäller så här galet spännande nyheter!   

• Gris78

Ja det får vi hoppas Essalady! :) Även om jag väntar på mens fortfarande, bim ska vara nu i helgen alt på måndag..

Tycker denna månad har gått relativt fort ändå! Min sambo har nyligen fått nytt jobb med högre lön än vad han trodde....- mycket trevligt tycker jag då det ger stora möjligheter till mer mys vid äl tider framöver!!! :)

Välkomna alla ni som är nya i tråden, kul med lite nytt folk tycker jag.

På söndag är det 1:a advent och det betyder julstjärnor och stakar, något jag tycker är jättekul att fixa...

:) 

• Gris78
    CajsaK - Oj snacka om oregelbunden, hoppas att stickorna hjälper. Förstår verkligen om du tycker att det är svårt att få någon koll på kroppen då. Jag tycker det är svårt själv och jag har ändå en rätt kort och regelbunden cykel.

Irmelie - det blev av mig såg jag. Jag menade att nu när han fått nytt jobb utan beredskap där han är i tjänst dygnet r syftningsfel unt , kommer att må mycket bättre och vara piggare mm.  Med tanke på detta så finns det stora chanser att det blir mer mys för min del. Högre lön än väntat är ju bara ett plus i kanten... 

Kaprifolen - här är man inte insnöad.....ännu. Det snöar inte heller. Hur mycket söder ut bor du? 
    Sthlm som jag bor är det "norrland" för dig eller? :) 

Måste vara lite ego,  börjar jag känna mig lite utanför och vill att tiden ska gå lite fortare.  Har ingen mensvärk ännu, känner av lite värk ibland kring äggisarna. De händer att det strålar ut i vänstra höften tom, mensen är inte här ännu.... 
    Hade lite ljusrosa på pappret inatt och imorse mer ljustbrunt. Mens är väl på g kanske så att jag kan få vara med i gänget och sikta på december istället. :)  Känns som att mensen är här mest hela tiden,  lite bubbli känns då och då...

Hur många känner ni alt hört som har mens utan någon som helst mensvärk/menssymtom??  Vanligt eller?? 
  • Gris78
    Zalia skrev 2010-11-27 16:34:45 följande:
    Ernlia03 - Usch så tråkigt! Kan inte föreställa mig hur det måste kännas. Stor kram till dig!

Gris78 - Mens utan mensvärk eller andra symptom?! Det hade varit min högsta dröm och om det finns folk som har det så blir jag extremt avundsjuk....

Själv tror jag att jag avvaktar lite med att lägga till mig i listan, känns så seriöst då och vi är kanske inte riktigt där än. Fast det kommer ju inte hindra mig från att vara ett nervöst vrak vid BIM (som råkar infalla samma dag jag ska på julmiddag med jobbet. Hm.)

Åh, vad avundsjuk jag blir på er som har snö! Jag bor inte i Sverige och vi brukar inte få så mycket snö här, ska dock kunna bli lite imorgon, men det brukar ligga kvar i typ en dag och skapa totalkaos under tiden...

Trevlig helg allihopa!
    hehehe - ja tolkar det som att det inte verkar finnas då. Man har mensvärk innan mensen kommer och lite i början av mensen.  Jag bör ha mens vilken dag som helst men jag har ingen mensvärk, inte ont i svanken och ingen nämnvärd ömhet i brösten heller. 

Lite lätt värk kring äggisarna och lite bruna flytningar. Illmående då och då.  Kan  man anta att de bruna flytningarna är en hint om kommande mens eller??
  • Gris78
    Essalady -  Jag tror att BIM är imorgon, första blödningen på senaste mensen kom den 2/11 och mensen var igång som vanligt den 3 eller 4:e.  Håller med om att bruna flytningnar varslar om tant röd det är oxå därför jag avvaktar lite med att köpa test. Känns som att mensen är kommer hela tiden men man e lurad varje gång.  

Intressant att inte du heller känner nåt, låter himla positivt tycker jag. Inte ens lite ÖB? Hur brukar du känna när rant röd är på väg? hur mycket tidigare dvs antal dagar innan tant röd är beräknad.

Mellanis - jag brukar ha känningar innan mens för att de senare ökar lite när det väl är här.  

Usch så mycket ego inlägg från min sida!!  - beklagar verkligen att jag varit lite tråkig.  Lovar att bättre mig!!

Ernila - kämpa på du verkar ha en toppen inställning inför framtiden. Hoppas verkligen att resan blir/blev lyckad!

Hur går det för er andra som inte lagt er i december än??

Daniela01 - hur går det för dig? 

Trevlig advent allesammans :) 
  • Gris78
    Essalady -  Jag brukar få ont i huvudet och väldigt tunga och ömma bröst så där så att man vill helst i nudda dem. Inget tryck alls. Bruna flytningar brukar jag ha men det brukar inte komma så här sent plus att jag brukar ha enstaka blödningar så här dags. Ont och svullen mage är normalt för min del. brukar behöva en eller två ipren 

Har ingen huvudvärk, inte nämnvärt ÖB, behöver absolut ingen ipren, inte ot i svanken eller magen. Känner lite kring äggisarna men jag måste oftast känna efter (brukar inte känna av äggisarna i vanliga fall)

Ganska orolig för att jag lurar min egen kropp pga av bristande mensvärk.  Undrar om bruna flytningar är densamma som mens??? Hade en liten på papper idag... Har man det när man är gravid tro?? 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet