• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan75 - lägg till dig helt klart....gör väl inget att ni tjuvstartat lite!!  :)

• Gris78
    ceke skrev 2010-11-18 19:46:51 följande:
    Jag läste en undersökning om att det var som "bäst" att ha sex två dygn innan ÄL... Och det lär väl i stort sammanfalla med när glad gubbe syns på ÄL-test, antar jag.. eller dagen innan. Men inte vet jag... LIka bra att sexa till så ofta som möjligt de dagarna. Varannan dag metoden ska ju inte va så dum
    Jag hade den uppfattningen förut men sedan såg jag filmen The great spermrace där jag fick intrycket att det var störst och bäst chans på äl och ev dagen innan om jag inte minns helt fel.

Nu är det vampire daieris!! 
  • Gris78

Essalady, ni andra....- jo visst är det nog så att dagen innan är fiffigt men det krävs ju att det blir något på dagen oxå. :/  

Det låter som att jag inte är ensam att få med snubben och det känns ju lite bättre. Då slipper jag tvivla på mig själv. :)

Ha en toppen dag alla!!  Det är freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedag 

• Gris78

Tack suppen Saftis och lycka till med läkarbesöket. 

Jojjo55 - vore kul om vi fick dubbellöning runt löning!! :)

• Gris78

Ja shit Millan och Jojjo!!! - det är bara en vecka kvar till BIM. Vad fort det går eller??? Jag tycker det känns som att det är tusen år till dess....tycker det var i förrgår man sexade. Hmm måste ha varit upptagen med annat helt klart. :)

Trevligt att ni renoverar och fixar, det låter kul men väldigt jobbigt. Som ni redan sagt så blir man nog aldrig klar.

Jag bor i  lgh i en närförort till sthlm city. Förnärvarade är det ett dovt men konstant dunsande men jämna mellanrum och jag börjar fundera på om grannen ovanför har lite föööör bra sex kanske. Rätt lyhört här tyvärr... Grannen ovanför är pensionär och det verkar ju väldigt lustigt om hon skulle ha den typen av sex i hennes ålder som dunsar så eller? Blir lite osäker men med tanke på serien pensionärsjävlar så verkar ju mer än allt vara möjligt i deras ålder. fniss.. 
    Skulle det vara sant så vad säger det om våra snubbar då som är runt 30, 35???  Det var någon här som påminde om att vi och våra snubbar är ju inte i 20+ precis...

Det behövs verkligen städas här, någon av er som har lust att komma och fixa?? :) hihi

• Gris78
    Jojjo55 - ömma redan?? hmm inte hos mig, känner ingenting utöver det normala dvs inget som fått mig att reagera...kanske att man går på toa lite oftare men det gjorde jag förra månaden oxå. 

Millan - känner du nåt? - några symtom??

Mellanis - hur orkar du renovera är inte du så där olidligt trött som de alla gravida?? :) :)  
  • Gris78
    Saftis - så det finns 30++are ok hihihi ska hålla det i åtanke nästa gång min bokastavligt talat halvdöva granna på minst 70+ år har hejdundrande sex. :) Min snubbe är 35 år eller 40- kanske?

Jojjo55 - har haft lite värk i  svanken som kommit och gått, ont i äggisarna tror jag att jag kännt av lite just idag. Känns som att det är "straffet" för att man var lite kaig igår.  

Jag vet inte om man ska vara ledsen/besviken för att man har mensvärkskänningar (dvs om man känner av det) eller inte? Om jag inte missuppfattat saken helt fel så är menskänningarna ungefär densamma som känningarna är om man är gravid.  
  • Gris78
    Jojjo77 skrev 2010-11-22 16:49:39 följande:
    Håller helt med dig, vet inte heller om man ska bli besviken när man får lite menskänningar. Är ju också svårt att veta skillnaden mellan mens och gravidkänningar när man aldrig varit gravid... Mina bröst ömmade inte så mycket igår, men idag har de kommit igång ordentligt. Längtar till slutet av denna vecka för att se om det kommer hända något eller inte. Har jag inte fått mens på lördag så måste jag testa, ska nämligen på fest på lördagen och vill inte riskera något.

Hur har du ont i svensken? Molande? Är det ett gravidsymtom? Det är ju en hel vetenskap allt detta med symptom och känningar Inte konstigt att man blir lite knäpp!

Min man frågade igår hur bebisen mår och tog mig på magen. Jag sa att han inte fick säga så, för att man blir så besviken om mensen kommer. Jag tror inte att det tagit sig, men han tror det. Får hoppas att han har rätt i frågan.
    Har inte ont i svanken längre...i helgen kom det och en stund och sedan försvann det. Så höll det på ett tag...
    Tidigare i förra veckan så tyckte jag mig känna lite tryck på vänstra äggisen tror jag eller i den trakten i alla fall. I övrigt så är det ingenting  åtminstone inget utöver det vanliga... Hurvida det är några grav symtom har jag ingen aning om tyvärr. Vet inte om jag ska se det som positivt eller inte?

Kände nu när jag loggade in att jag direkt fick menshuvudvärk och lite magvärk! :) hihiihih Jag är absolut inte lättpåverkad........................NOT! 

Ta inte illa upp flickor ni e toppen precis som denna tråd. 
  • Gris78
    Saftmedbulle skrev 2010-11-22 17:50:10 följande:

Millan75: Såklart att jag gör!

Ansi30: Jag längtar oxå tills jag får sätta upp alla ljusstakarna.

Lillamillan: Trist med mens... och så på semestern dessutom.

Vi pratade alkohol på jobbet och om hur man ofta måste ha en ursäkt för att inte dricka (som att man kör, är gravid etc)... En kollega till mig sa... "ja, alltså... när du inte drack i somras på kick-offen trodde vi faktiskt att du var gravid..."  Det var jag ju inte och se...just då trodde de att jag var det, ha! De skulle bara veta...

MD77: VUL? Imorgon? Massor av tumhållning!

Irmelie: Menar du verkligen att du fortfarande får utslag på gravstickan? Suck... jag vill att hormonerna ska försvinna snabbt.  9 veckor? Det är ju en halv evighet!

Gris75: Ha, ha  - din 70-åriga granne kanske inte direkt räknas ens till 30++

Hahahahahahah Saftis! - näe det gör det nog verkligen inte men jag tycker att det speglar orättvisan lite väl klart bara! - vet inte om jag tycker att en 70+are ska ha bättre sex än en 30++are?

Håller med om att det ska bli kul med uppsättning av julstjärnor! :)  Jul är en mysig och stämningsfull högtid men samtidigt enormt jobbig. 
  • Gris78
    SannaK - Tja tja!! :)

Mellanis - jag hittade ingen kultingbild ditt galleri??  Gråter  
    Jag är helt övertygad att det är en människokulting du härbärgar.  Grattis till Milstolpen, du är mer än väl värd en lyckad graviditet och en jättesöt liten gris.. 

Hmm det var någon mer jag skulle säga nåt till men jag har glömt vem eller vad det var! suck

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet