• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

GRattis Rosavit!!! :) 

Jag tror att jag oxå har bim om ca en vecka, upptäckte via en annan sida att jag tydligen hade en 24 dagars cykel denna gången.  Fast ska man räkna på 24dagar cykel så bord BIM var den 2/11, den 2:a är dag 24...

Fick en vad jag kallar "snart mens tecken" ni vet  ljusbrun och liten liten touch av rosa... Kännt mig rätt mätt hela dagen.  Vart på kalas idag hos min syrra, hade allt möjligt gott och jag kände att jag fick nästa tvinga ner lite godsaker. Var sugen man så fort man börjat äta så kände jag att inte vill ha. Någon mer som känt så??

Essalady - var det inte du som sa att du hade kort cykel??

Pingla77 - har du oxå kort cykel??? 

• Gris78

Tack för hjälpen Essalady med listan .... - tur att ni andra har kolla på mig och mina datum :)

• Gris78

Hm.. jag har läst att 14 dars L-fas är ett genomsnitt.  11 dagar mellan mens och ÄL ska tydligen inte en var möjligt...
    Visst räknar man den dagen man får med som dag 1?? Känner att jag helt plötsligt blivit lite lätt förvirrad!

Saftis - hallå? hur går det för du? några nyheter?? :) 

• Gris78

Pingla77- Jag känner nog inte jag har full koll heller, men jag räknade dagarna mellan mens tillfällena (dag 1 till dag 1) Det var smet känslan som fick mig att misstänka att jag inte hade 30 dagar som jag trodde från början. Smet är lika med ÄL för mig och den känsla var inte vid det tillfälle som FLs kalender hade räknat ut.

Illamående är inget symtom hos mig bara att jag inte känner mig särskilt hungrig fortfarande.
    Lite rosa på pappret i natt och nu på morgonen, tror fan att det är en touch av det i toa med. (Ursäkta detaljerna här!!) Magen känns väldigt kompakt....

Tror att tant röd är på g, pms gottkänslan och pms huvudvärken mm är inte här................än.

Ser och låter betydligt bättre ut för din del Pingla77!! :)  

• Gris78

Vem var det som fyller år idag? Eller var det igår???

Grattis oavsett!!! glömde att säga det....:) 

• Gris78

Hallå hallå, :)

Daniela1 - gud så spännande!!!  

FruKM - Oj vilken händelserik tillvaro du har även om det även om det inte var särskilt positivt händelser. Hoppas att allt löser sig med bilar mm.  

Har funderat lite på det här med ömma bröst mm, man har ju läst att blodådrorna syns tydligare om man är gravid. Om man då som jag tex är ganska så transparant i hyn (enl mig själv)  så jag tycker att blodådror generellt syns rätt bra på mig. Är det någon som har någon uppfattning om hur tydligt tydligt är???

Gravidisar . har ni fått något fint nytt nätvärk om brösten???

Lite nyfiken...
  • Gris78
    MD77 - hm vad kul!! Undersidan av armarna var ett intressant ställe...
    Du säger "väldigt tydliga" tar det som att det är en markant skillnad mot hur du brukar ha.  Är du en transparant eller normal hudfärgad person?? (ursäkta uttrycken men jag vet inte hur jag säga) 
  • Gris78
    Ernila03 -Hhahhahahahh, ja killarna vill gärna klämma. Förstår inte vad som så härligt med det eller vad det är som är så facinerande med bröst!?  Tomma påsar ja det lär man antagligen få, tänk att få se framemot att rulla upp brösten för att få in dem i behån....- härligt för att inte tala om hur sexigt det är!!

Nu e min snubbe dum mot mig!!! :( 
  • Gris78
    Essalady - Jag har oxå synliga ådror, inbillar att de är lätt uppblåsta.  Jag vet inte om  det är mer eller mindre än vanligt tyvärr. Ömma är det oxå för övrigt känner jag inte nåt.   Hade lite spotings natten tills idag och igår tror jag...

BIM?  i veckan som kommer nu antar jag.... 
    Skeptisk till graviditet tyvärr :(
  • Gris78
    Essalady -  Jag skulle nog säga att det är båda och de känns lite som tennisbollar de ena är självklart en lite förstorad version av en tennisboll.  Blodåder grejen kan jag se lite av det i normala fall i sanna utsträckning, tydligheten år lite si och så.  

För att hålla besvikelsen nere så (för mig själv) skulle jag nog tippa på att det är mest inbillning när det gäller blodådrorna.  

Brösten känns det är ingen inbillning det kan jag lova, man närmar sig BIM med storsteg nu. :)  

Har det betydelse och det är ömt inuti eller bröstvårtor???  - hur är det hos dig???

Mellanis - finns det olika varianter på molvärk?? Jag har inte nån just nu men intressant ändå... 

Pingla77 - hur går det för dig?? Nyheter?? 

MD77 och Saftis - hur känns det nuförtiden? 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet