• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Det var några som pratade om att man börja få lite avstånd till det här med bebbeverkstad...- jag håller med fullständigt, är där själv och "glömmer" folsyra och b12 tabletterna. Höll på att missa äl-stickorna helt denna gång. 
    Testade imorse, inte dax ännu trots att man är på dag 10 ev 11.

Den senaste mensen hade jag nästan ingen mensvärk alls. Rätt trevligt hoppas det fortsäter så om verkstaden ska hållas öppen ett antal månader till.

• Gris78

Essalady - hahaha ja det är bra konstigt! Det är bokstavligen ett under att det finns så mycket människor med tanke på kvinnas enorma försvar mot fortplantning och tusen andra grejer antar jag.

Jag undrar oxå hur man tänkte när man bestämde att det ska ligga i människans natur att vilja föröka sig för att sedan göra den plats där liv börjar till en av de plats med störst artilleri emot just förökning.

SAftis - fan vad trevligt med egen kock och servering! :) Precis som det ska vara helt enkelt, skönt att det finns två anledningar att ha snubbe... 1 bebis 2 passa upp på oss brudar. 

• Gris78

Jojje55 - hm lustigt jag upptäckte samma sak när jag började med ÄL-stickor jag hade äl ca 3-4 dagar tidigare än vad jag trodde.  Inte helt säker på antalet dagar...Märkte även att jag har kortare cykel oxå. 

Smetkänslan verkar vara en hint om ÄL från min kropp det var det sist i allafall.  Jag måste erkänna att jag lärt mig mycket om min kropp och biologi generellt sedan man fått för sig att man vill ha barn.

Å det är söndag!!! Bläääääääääääääääääääääääääää jag vill inte jobba imorgon.

Kanske blir lite mys ikväll ändå! :)

Är det någon här som tror på bisolvon grej tillräckligt för att verkligen testa??   

• Gris78
    Rosavit - åfan! man kanske ska ge det en lite fundering då... - antar att man måste äta det någon månad. Istant effekt känns tveksamt

MD77- Lycka till den 23! - spännande värre...  
  • Gris78

Idag är det ÄL-time för min del. Tror att jag har precis tvärtom mot var du har Essalady...
    Hade lite smetkänsla före ÄLutslag denna gång och jag tror att det var den samma förra gången.

Men jag förstår inte hur du vet att stickorna visar positivt försent??  
    Faller inte ÄL-stockorna funktion om de visa försent?? 

• Gris78

Hmmm....mycket förslag och ideér här vilket får min att fundera på hur ni vet vilket preparat ni behöver hjälp av?
    För löst/rinnit slem kan ju inte vara bra heller då lär större delen av satsen rinna ur en...

Hur stor är chansen att satsen snubben bjuder på faktiskt rinner ut?

• Gris78

Trevligt att se att det är fler som ställer samma frågor som jag gjort när det gäller naturläkemedlen.

I övrigt så det blev det bara mys vid ett tillfälle för min del och enl stickorna så är ÄL-tiden slut nu...
    Det lär inte bli något plus denna gång heller än mindre om det är som Irmelie säger. Hela shiten rinner ut!

Suck! - sambon min tycker att det borde räcka med ett tillfälle men jag tror att det handlar mer om att han är för trött om kvällarna..

Fru Km - hoppas att du får plus!!
    Essalady - jag kör på samma profil som du au d naturell ett tag till..

Bläää till allt just nu
  • Gris78

Kaprifolen1979 - Jag har "smetkänslan" men det känns just bara smetigt, glömt att torka.....Den känslan verkar vara i samband med ÄL, körde stickorna när vid samma tillfälle och fick utslag.  I övrigt känner jag ingenting

Mitt förslag är att testa när du väl har känslan... 

Det var någon som undrade hur många gånger man sexar alt borde sexa?? - själv önskar jag att jag kunde säga åtminstone två men det blir bara en gång. Lite snävt känner jag!  - inbillar och har oxå känslan av att allt rinner ut.

Kollar inte på babykläder eller så faktiskt men kan tänka mig att man gör det så fort man plussat.

Mellanis - hur går det med grisarna? Å du det är säkert lugnt men den lilla kultingen där inne...

• Gris78
    Jojjo55 - Trevligt att vi nästan har BIM samtidigt och att både du och jag fick ÄL lite senare än vad vi trodde. Min ÄL kom 15/16 denna gång. Men nu när jag tänker efter så kanske den är helt i tid, hade mens 3/4 det är ju 11,12 dagar senare som det var vid förra tillfälle oxå.  Hur lång cykel har du?? - blir intressant och se vad som händer runt löning...

Ni som pratade om sexandet?? - har ni kört flera ggr under samma dag?? Shit jag/vi lyckas få till en gång under ÄL. En gång är rätt klent känner jag vet inte hur jag ska få min snubbe att orka dagen efter oxå...

Om ni var  tvunga att välja två dagar för sexandet vilka dagar tror ni att ni skulle välja då för mest/störst chans?? Själva ÄL-dagen tar jag för en given dag för sexande i det här verkstadsforumet. :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet