ceke skrev 2010-12-22 12:54:57 följande:
Åh du är bara för rolig

hahaha, min käre man kallar mig hypokondrikern
Jadu, det är en riktigt bra fråga varför jag googlar så in i h----vete mycket.. men ska försöka sluta med det nu!!! Nu har jag ju "bibeln" istället och den är många tusen gånger bättre
Det i a f berätta att det gick superbra hos gynekologen idag! Fick träffa en helt underbar kvinnlig gynekolog som tog sig tid, lyssnde, svarade på frågor, undersökte etc. Och det viktigaste av allt.. hon sa att det var bra att jag sökte hjälp, att det inte va nåt konstigt att jag är orolig, att det inte är normalt att ha så mycket spottings som jag har, att jag av någon anledning antagligen har en hormonrubbning och så har haft i flera år då jag haft problem med spottings både under förra p-pillerfria perioden för ca 3 år sen och att jag haft sånt problem att hitta hormonella preventivmedel som inte tar bort dem. Hon hade verkligen gått igenom tidigare journal (märktes verkligen) och lugnade mig med att allt ser väldigt bra ut med storlek på slemhinnan i livmodern och äggstockar.
Men som hon sa... antagligen klarar min kropp inte av att producera progesteron som den ska, därav mina spottings under hela lutealfasen. Det försvårar eller gör det omöjligt för ett ägg att fästa och överleva. Så jag har ju inte haft fel i min oro... så nu ska jag äta provera från dag 17-27 i tre månaers cykler. Det hindrar inte från att bli gravid, utan hjälper snarare till
Om jag blöder trots proveran, ska jag ringa på en gång och få prata med henne igen om det, vad vi ska hitta på då. Om det funkar med tabletterna men jag inte blir gravid innan sommaren (då har vi försökt ett år) så ska jag utredas genom att spola äggledarna och ev titthålsoperation för att utesluta/ta bort endometrios (då det finns i släkten o vissa provsvar tyder på det).
Så, idag känns som en väldigt bra dag. mensen är slut (Tjihoooo), det är snart jul, jag håller på att bli frisk efter lunginflammationen, jag har träfffat en underbar gynekolog, blivit lyssnad på, lugnad och tagen på allvar!
Åh så glad jag är att jag stod på mig att jag skulle få träffa en läkare! Och nu är det henne jag kommer fortsätta att ha kontakt med också, vilekt känns super! Jag vågar inte ha så jättestora förhoppningar att det kommer att funka med dessa piller, men nu finns det i a f en läkare som tagit sig an mig och en plan för vad som händer om vi inte blir med barn under våren!

Fan vad schysst med en vettigt läkare som har vett nog att fatta att man inte är där för att det är så kul. Kul att det verkar ordna sig men alla "konstigheter" du kämpar med.
Jag har ju som bekant fått en tidig julklapp av min sambo i form av en Iphone 4. Har hämtat lite appar under dagen då man har varit ledig tack och lov. Fan vad gutt det är att vara ledig och FAAAAAN vad det är kallt i det här förbannade landet!! - varför bor man här helt frivilligt? Det finns ju varmare länder och man kan faktiskt lära sig ett nytt språk om det ens e nödvändigt då snart vart enda kotte snackar engelska.
Jag tycker om snö och gillar att åka skidor men det behöver inte vara tusen minus och vara i tusen år! :)
Iaf ceke, vad hette appen du hittat som håller koll på ens kropp? Bör man ha den gömd någonstans eller är det nåt som en utomstående kan se att man "håller upp" en skylt som säger att jag försöker bli gravid men har noll koll på hur min kropp fungerar. :)