• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

mmm jag kommer vara än mer nöjd imorgon då den tydligen ska inhandlas...
    Vilken färg ska man ha?? Svart, vit? - svart va...  :)

Hoppas jag kan kontra presenten närmre jul alt nyår men en icke köpbar present.  Han vill inte vänta längre... :)
    Han e så söt!

Hur är det med du annars då med alla sjukeskapader och allt? 

• Gris78
    ceke skrev 2010-12-20 22:23:34 följande:
    Åh, ja.. ge mig en tjuvkik och jag betalar vad som helst! Jaa, alltså det här med utredning.. Ett halvår kvar... Höhö, undrar om par brukar "hänga på dörren" för det!?!? Känns som att jag kommer göra det och släpa med mig min käre man också. Men han är gullig. Mitt i min oro och rädsla har han slutat röka och badar väldigt mycket mindre ofta helt plötsligt. han vill väl dra sitt strå till stacken för att göra mig lugnare och allt han kan... Sötnosen min har tom köpt hem vitaminer etc...

Ska göra vad jag kan för att få mina äggledare tjeckade på onsdag eller en annan tid. har just nu snurrat in på att de är ihopklibbade. Mitt sista googlefynd va att klamydia och endometrios båda på sitt håll kan orsaka det. Och banne mig så har jag ju antagligen endometrios och klampan har jag också haft även om det va länge sen. SUCK! Stackars stackars läkare som kommer träffa mig på onsdag! Hon/han kommer ju dra sitt hår o fundra varför i all sin dar hon/han bestämde sig för att jobba med gynekologi och galna mamma-wannabies! ! Fast jag rider på vågen "har problem med mellanblödningar", som jag ju minst sagt har... "och har rätt att bli undersökt o stillad oro".. Höhö... tror ni på den? Vete 17 om jag själv gör det!
    Heheheh men shit säger jag bara, Ceke och Essalady till en viss del om jag inte visste bättre så skulle jag vara total övertygad om att du hypokondrikernas hypokondriker!!  - ihopklippade äggstockar är det en möjligt?!?!?! 

Varför sitter ni och googlar på att som kan gå och pepparn för? Varför vill ni veta det, det finns självklart tonvis men shit som kan gå åt skogen. 

Ignorance is a bliss  - är det ett helt okänt uttryck för er?  Uttryck har mer tyngd än vad man kan tro...

Jag goolar på gravidrelaterade grejer så lite som möjligt så finns det mindre att oroa sig för :) 

Behöver jag veta något så goolar jag eller frågar alla här som verkar ha lyssnar på biologin i skolan.  
  • Gris78

Jag har inga symtom alls på något.....enl kalendern så har jag BIM den 25:e 
    På sin höjd lite mer flytningar men tror att det var så förra månaden oxå.

Någon som har lust att göra mig sällis i symtomlösheten!?  

Hallååååååååååååå nån där?!?!?!

Jag tänker vara iskall och inte ta med mig något gravtest till Julfirandet som jag ska på i Kalmar. Inte jätte coolt kanske när det är mer troligt att mensen kommer enl schemaläggning. :( :)  

God Jul mina forum vänninor!!
  • Gris78
    ifyouweremine skrev 2010-12-22 12:45:38 följande:
    Ernlia - Du skriver intressanta saker så gör inget att det är långt. Ja det är sjukt vad mkt som måste gå rätt om det ska bli bebis.. moderkaka t.ex.. (är inte det ett väldigt fult ord förresten?) Men det låter ju jättebra att du verkar ha haft ÄL. Då blir du nog gravid igen snart :)

Gris - Jag är med i symtomlösheten, känner nemas här. Men jag är nog bim-9 antar jag eftersom ÄL kom senare. Eg skulle jag varit bim-4.. Blir längre väntan nu.. Hade du bim på julafton?
    Och ang. googlandet så är jag en sån som alltid får sån kunskapstörst om nya saker jag tar mig för o vill veta allt. Håller med om att det är bättre att inte veta ibland dock! Men det är lite sent nu ;)
    Enl kalendern så har jag BIM på juldagen, verkar som att min mens är petig på de där 14 dagarna. Nåt enstaka tillfälle som sist tex så blev det 15 el 16 och någon gång har det var färre än 14 dagar emellan. 

Ernila - tabletter?? Vilka tabletter, har du käka knark i 8 veckor?? - förvirrad är bara förnamnet på vad jag just blivit.... :)
  • Gris78
    ceke skrev 2010-12-22 12:54:57 följande:
    Åh du är bara för rolig hahaha, min käre man kallar mig hypokondrikern

Jadu, det är en riktigt bra fråga varför jag googlar så in i h----vete mycket.. men ska försöka sluta med det nu!!! Nu har jag ju "bibeln" istället och den är många tusen gånger bättre

Det i a f berätta att det gick superbra hos gynekologen idag! Fick träffa en helt underbar kvinnlig gynekolog som tog sig tid, lyssnde, svarade på frågor, undersökte etc. Och det viktigaste av allt.. hon sa att det var bra att jag sökte hjälp, att det inte va nåt konstigt att jag är orolig, att det inte är normalt att ha så mycket spottings som jag har, att jag av någon anledning antagligen har en hormonrubbning och så har haft i flera år då jag haft problem med spottings både under förra p-pillerfria perioden för ca 3 år sen och att jag haft sånt problem att hitta hormonella preventivmedel som inte tar bort dem. Hon hade verkligen gått igenom tidigare journal (märktes verkligen) och lugnade mig med att allt ser väldigt bra ut med storlek på slemhinnan i livmodern och äggstockar.

Men som hon sa... antagligen klarar min kropp inte av att producera progesteron som den ska, därav mina spottings under hela lutealfasen. Det försvårar eller gör det omöjligt för ett ägg att fästa och överleva. Så jag har ju inte haft fel i min oro... så nu ska jag äta provera från dag 17-27 i tre månaers cykler. Det hindrar inte från att bli gravid, utan hjälper snarare till

Om jag blöder trots proveran, ska jag ringa på en gång och få prata med henne igen om det, vad vi ska hitta på då. Om det funkar med tabletterna men jag inte blir gravid innan sommaren (då har vi försökt ett år) så ska jag utredas genom att spola äggledarna och ev titthålsoperation för att utesluta/ta bort endometrios (då det finns i släkten o vissa provsvar tyder på det).

Så, idag känns som en väldigt bra dag. mensen är slut (Tjihoooo), det är snart jul, jag håller på att bli frisk efter lunginflammationen, jag har träfffat en underbar gynekolog, blivit lyssnad på, lugnad och tagen på allvar!

Åh så glad jag är att jag stod på mig att jag skulle få träffa en läkare! Och nu är det henne jag kommer fortsätta att ha kontakt med också, vilekt känns super! Jag vågar inte ha så jättestora förhoppningar att det kommer att funka med dessa piller, men nu finns det i a f en läkare som tagit sig an mig och en plan för vad som händer om vi inte blir med barn under våren!
    Fan vad schysst med en vettigt läkare som har vett nog att fatta att man inte är där för att det är så kul. Kul att det verkar ordna sig men alla "konstigheter" du kämpar med. 

Jag har ju som bekant fått en tidig julklapp av min sambo i form av en Iphone 4. Har hämtat lite appar under dagen då man har varit ledig tack och lov. Fan vad gutt det är att vara ledig och FAAAAAN vad det är kallt i det här förbannade landet!! - varför bor man här helt frivilligt? Det finns ju varmare länder och man kan faktiskt lära sig ett nytt språk om det ens e nödvändigt då snart vart enda kotte snackar engelska. 

Jag tycker om snö och gillar att åka skidor men det behöver inte vara tusen minus och vara i tusen år! :)

Iaf ceke, vad hette appen du hittat som håller koll på ens kropp? Bör man ha den gömd någonstans eller är det nåt som en utomstående kan se att man "håller upp" en skylt som säger att jag försöker bli gravid men har noll koll på hur min kropp fungerar.  :)
  • Gris78
    ceke skrev 2010-12-22 17:32:17 följande:
    Hehe.. pratade precis med en kompis som flyttat hit från Australien.. hon är svensk men hennes kille som precis kom hit helaussie. Haha,,.. lovar att de också funderar över hur kallt det kan bli egentligen Men de gillar det! Min käre kece kom dock hem igår och sjöng på "viva espania"... Vet inte riktigt vad han ville få fram med det

Appen.. den heter Mensrual Calendar Premium.. Det går att sätta lösenord på den, så ingen behöver se och den ser mer ut som en kalender i fönstret! Men vet inte om den finns till iphone. Tror annars att fertilityfriend finns som iphoneapp! Eller.. har läst det ngnstans i a f!

Ja verklien helt underbart att ha fått träffa en bra läkare! Känns som årets bästa julklapp faktiskt! Känner mig lite dum dock att jag önskade henne en god jul det sista jag gjorde.. Hmm. med tanke på hennes slöja kanske jag skulle önskat henne god helg istället. Jaja, det va tanken som räknades. Fick i a f ur mig att det kändes super att ha träffat henne!
    Men va fan, jag tror inte hon förstod av du menade med ditt "God Jul" och du är nog inte den första som sagt det till henne. Hon bor dessutom i en god jul land!! :) 

När jag gick i gymnasiet så hade min bästa väninna också slöja och hon var inte sämre än att hon sa God Jul tillbaka. Det hände att hon sa det först och till mig med då jag inte har en tanke på sånt.  Hon är född här men med Tunisiskt påbrå.... hon var rätt duktig på Glad påsk önskningarna med :)

Jag vill oxå ha en vit jul....mer vit än vad den är just nu!!

Essalady - har just bestämt att du och jag fortsätter att köra på vitt som jag nyligen sa och symtomfritt.
  • Gris78

Hallå hallå, här är ingen mens i sikte ännu. Räknar med att den kommer vilken sekund som helst, snällast så mot ens känslor även om jag inte känner några symtom direkt och saknar mina bruna flytningar.

• Gris78

Morgon, så var det juldagen efter en jobbig natt då min svägerska och hennes snubbe har fått kräksjukan. Vi delar badrum med dem nu under julen, man vill inte gå på toa precis även om jag skulle behöva gå. Trist att så många av er har fått en röd julklapp, det är mer trist än att få en mjuk julklapp. :) Ceke - tack för peppet. Hoppas att din present blir toppen. Jag är skitdålig på att lösa sånt!

• Gris78

Hej alla glada,

Nu är man hemkommen från en improviserad jul i kalmar som skulle ha varit på Öland egentligen...Det var gott och trevligt oavsett!! :)

Hade en brun flytning för en liten stund sedan annars har det inte varit något. Har mått illa och ont i magen men jag vet inte om det har man kommande mens att göra då min svägerska fick kräksjukan och då blir jag lite hypokondriks. Har väldigt svårt med sånt var tvungen att höll för öronen under natten, klarar inte av ljudet av folk som spyr...

Tunga bröst hade jag någon timme eller två sedan försvann det. Har push-up liknade behå så jag vet inte om det är tunga nu eller om det bara är behån som gör att det känns som så...

Bruna flytningar burkar man väl inte ha om man är gravid??? 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet