• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Essalady - hm... om det är så att stickorna inte kan känna skillnaden så borde man själv veta vad stickan ger utslag på. Att ha ÄL två gånger under en och samma månad kan ju inte vara jättevanligt eller hur? 
    I mitt fall där man är på BIM + - 0 så borde ju inte stickorna ge utslag på annat än just hgc eller? Under förutsättning att det finns ngt hgc. Självklart ska skaffa ett g-test oavsett....

man kanske ska fuska lite med älstest?? :)  fniss 

Tack för hjälpen Essis!! 
  • Gris78

Jag har just kommit på  att jag är på dag 27 vilket är mer än vad jag brukar ha. Precis som några av er har antytt...
    Lite pinsamt att ni har bättre koll än jag.

I allafall så fick jag just en liten blödning så jag tror inte att g-test är aktuellt.  :(

Nu ska jag ta en ipren tror jag 

• Gris78

Millan- Jag tror blödningen e tant röd som är på ingång...tyvärr.  :(  Hoppas att du har rätt!! :)

Hur går det för dig? 

• Gris78

Ja tant röd är verkligen här nu....tyvärr :/ Får glädja mig över att jag har sluppit en hel del mensvärk vilket är väldigt skönt. :)

• Gris78

Min pluttefas verkar ligga på standard 14 dagar ibland tom lite mer.  Ja tant röd e här, lite trist det var ju så spännande men tristessen försvann rätt fort. Som tidigare sagt så slapp jag rätt mycket på värkdelen och det har varit väldigt skönt. 

Nu är mensen blev förskjuten till dag 27 istället för sedvanliga 25/26 så undrar jag om allt annat som tex oxå kommer att förskjutas med en dag eller två?? Brukar ha ÄL på dag 11 eller 12. vilket innebär att man här äl på en helg! - jävligt smidigt måste jag säga. (Tidgare månader så har cykeln varit 20, 24 och 25.)

Faan vad det är gott med mörk choklad! - inte bra för min 5 kg för tunga kropp.

Ni pratar om varannan dags metoden... - vilken dag börjar ni då? Ponera att ÄL är den 11/12..
    Mysar ni efter ÄL passerat oxå??

Idag var det en kollega (man/kille)  från ett annat bolag inom koncernen jag jobbar i som fråga rätt ut i telefon om det inte var dax för barn för min del nu??  Hmm...tur att man inte är så känslig, blev överraskad att han tycker att vi känner varandra så väl trots att vi aldrig direkt träffats IRL.  

• Gris78
    Ceke - många kramar till dig oavsett hur tungt det än är.  Håll ut vännen, du får inte ge upp!  Telefonduden din får inte heller ge upp. :) Känns som att man blir tvungen att köpa en töntig iphone 4 i allafall. Angry Bird spelet e rätt kul....

Jojjo55 - Jag brukar börja ÄL-testa på dag 9, 10...- grönt ljust på 12 och 15 nu senast.

En annan fråga...- varför kör ni intensiv sex direkt efter mens??  
    Om ÄL är tex på en torsdag så varför inte börja sexet på tisdagen....Alt när strecket på äl-stickan är svagare än kontrollstrecket.  

Lycka till alla ni som har BIM tider nu.. 
  • Gris78
    Jojjo77 skrev 2010-12-07 14:31:15 följande:
    Daniela - bra att du hittar det positiva med att få barn på hösten  Jag har alltid sagt att jag inte vill ha barn höst eller vinter, men nu struntar jag i vilket bara jag får bli gravid!

Sanna77 - tack för bra tips, ska genast gå in och beställa.

Tråkigt alla ni som fått mens i dagarna Håller med er andra att det måste gå bättre för oss nu. Så många som är med i tråden och så få som inte blir gravida!

Funderade igår kväll på vad konstigt det är att man är med i en tråd via cyber space och skriver om sitt allra innersta och ens allra känsligaste med mäniskor man inte känner och som aldrig sett eller träffat. Häftigt men konstigt, och samtidigt helt normalt, att man känner en närhet till er alla för att vi delar samma funderingar och befinner oss på samma plats i livet. Det är ingen i min närhet som vet att jag är inne och skriver på denna sida, inte ens min man faktiskt. Känner att jag behöver en ventil som är min, bara min. Mannen och jag pratar ju så klart om barn, men på ett annat sätt, detsamma gäller de närmsta vännerna och familjen. Jaaa, det får bli min dagens djuping.

Kram
    Hahaha vilken härlig felsägning det blev där. Tänk om det vore sant oxå, shit vad många flin som skulle flanera på denna planet då.  Håller med dig om att det är konstigt att man säger mer till en bunt människor man inte ens vet namnet på än till ens egen familj. 
  • Gris78

Just det flickor en fråga, 

Är det ett dåligt om ens mens varar mindre än en vecka, den startade den 30/11 och skulle normalt varit slut idag men har varit bort sedan flera dagar tillbaka. Hade som bekant igen mensvärk heller....??

Någon mer med min typ av förändringar?? Essalady... din kropp verkar vara väldigt lik min...  :) Skäms 

• Gris78
    Kaprifolen skrev 2010-12-08 18:13:46 följande:
    essalady: avslöjar nu min okunskap, men vad exakt är prostaglandinsyntesen? Inte klokt vad ni kan här inne, ibland undrar man hur mycket det är man inte vet egentligen....och som man borde veta
    Kapris - hehehe jag känner precis likadant, det är helt fantastiskt vad folk vet och framför allt kommer ihåg. Mitt minne håller information som ett durkslag håller vatten.  Vet inte heller vad prostagla...är.

En kollega till mig påstår att man ska ta en alvedon och en ipren för optimal effekt. Kompletterar varandra på någon vänster tydligen... Om det är någon hjälp för vår del med tanke på problemet med iprenen vet jag inte.  Man borde ju kunna ringa gyn/bm och fråga om och vad det finns för motsvarigheter till Ipren.

Mensfronten - jag brukade alltid ha mens en vecka och mensvärk nog för att ta tabletter den första dagen ibland två dagar. Åt p-piller för en förfärligt många år sedan, och det är våldigt många år sedan jag slutade oxå.  Låter lite konstigt om det skulle påverka/spöka nu när det rullat på hur bra som helst med en vecka och värk??

Änglabitch - jag brukar äl-testa dag 10, jag är rätt säker på att jag inte har ÄL före dag 10. Efter dag 10 är en annan biff dock.  Har även regelbunden mens med en cykel på 25-26 dagar.
  • Gris78

De har kampanj just nu på äl-test och gravtest....20 gravisar + 28 ältest för 259 kr.

Måste ju vara en våtdröm för en testknarkare!! :) 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet