Kaprifolen skrev 2010-12-08 18:13:46 följande:
essalady: avslöjar nu min okunskap, men vad exakt är prostaglandinsyntesen? Inte klokt vad ni kan här inne, ibland undrar man hur mycket det är man inte vet egentligen....och som man borde veta

Kapris - hehehe jag känner precis likadant, det är helt fantastiskt vad folk vet och framför allt kommer ihåg. Mitt minne håller information som ett durkslag håller vatten. Vet inte heller vad prostagla...är.
En kollega till mig påstår att man ska ta en alvedon och en ipren för optimal effekt. Kompletterar varandra på någon vänster tydligen... Om det är någon hjälp för vår del med tanke på problemet med iprenen vet jag inte. Man borde ju kunna ringa gyn/bm och fråga om och vad det finns för motsvarigheter till Ipren.
Mensfronten - jag brukade alltid ha mens en vecka och mensvärk nog för att ta tabletter den första dagen ibland två dagar. Åt p-piller för en förfärligt många år sedan, och det är våldigt många år sedan jag slutade oxå. Låter lite konstigt om det skulle påverka/spöka nu när det rullat på hur bra som helst med en vecka och värk??
Änglabitch - jag brukar äl-testa dag 10, jag är rätt säker på att jag inte har ÄL före dag 10. Efter dag 10 är en annan biff dock. Har även regelbunden mens med en cykel på 25-26 dagar.