• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Helt rätt Saftis, inte ge upp!! :) 

Ceke - ska prova med alvedon om mensvärken kommer än sålänge behöver jag ingen tabletter av någon slag. Har ingen mensvärk att tala om, väldigt lite känningar i brösten. En jävla massa flytningar dock...

Som Essalady beskrev i ett nyligen det känns som att det "rinner till" och man är helt övertygad om att nu har mensen kommit.......men inte da! Däremot fick jag en rostbrun flytis på pappret när jag var på gymet?

Är det en flytning när det endast är på  pappret?  Jag undrar oxå om ska räkna de bruna flytningarna, asså från den dagen. Om man får en röd blödning är det dag1 då eller är dag 1 när mens väl kommit igång??

Jag tycker att man borde bli klokare med allt ens kropp har att erbjuda men jag känner bara att jag får fler och fler ?:en 

• Gris78
    Emmafemma - trevligt att du gillar min bild! - den är helt enormt söt man måste älska griskultningar när man ser denna bild. Det var min sambo som hittade den på aftonbladets hemsida. :) När kommer du att testa?? Håller tummar mm för din del oxå. :)

Har inte testat ännu, är inte helt säker på när BIM är. Har svårt att avgöra när dag 1 är. Det skiljer iofs bara någon dag eller två men ändå. Minns jag inte helt fel så en cykel på 26 dagar ibland tom 24. Så BIM är nu  kan vi säga...
    Har det inte hänt nåt snart så kommer jag köpa ett test och kolla. 

Ceke - appen låter alldeles strålande förstår att du är hela såld på den. Själv har jag tyvärr inte android telefon ännu... Letar fortfarande efter en jag skulle kunna trivas med.  
  • Gris78

Jag säger det samma,  smyg på ba! Välkommen...:)

Cekes man - ja den enda jag sett hitintills som jag kan tänka mig är HTC Desire Z, en större version på Ericssons X10 mini pro. Har en ericsson nu så jag är inte jätte övertygad om att jag vill ha en ericsson igen.
    Vet inte om det är jag som har konstig smak eller om telefonmarknaden är sketdålig då jag bara har hittat en enda kandidat som "hoppar på mig". X10 mini pro är jag lite tveksam till.....
    Vill ha en android som är smidig för en annan med lite längre naglar och inte driver en till vansinne. Min sambo har en samsung vill sitt jobb och det är den största skit till telefon jag någonsin skådat. Aldrig en Samsung!! 

Antar att en android utan surf (ringer med Telia) är rätt trist eller? - har inte koll på vad internet per tfn kostar och vet inte hur stort mitt behov av det egentligen är.... Kostar det inte en smärre förmögenhet så kan man ha det ändå. Tjänsten kanske växer på en, vem vet.. - vad ringer ni/du med?? något förslag på tfn kanske??

Oj..............nu blev det mer tfn snack än vad jag planerat 
    Frågade min snubbe om när han tyckte att jag ev skulle testa om inte mens dyker upp snart (tänk om värken och mensen håller sig borta för att jag lurar mig själv utan att veta om det??) Han svarade helt kallt, " om en vecka, då är man mer säker på resultatet"  Visserligen sant men va f...........................!  

• Gris78
    ceke skrev 2010-11-28 21:30:49 följande:
    Hehe, gubben min en htc desire som han är supernöjd med.. och han letade runt ett tag innan han valde.. och jag har en xperia mini pro som jag är nöjd med.. Han tycker du ska skaffa en htv Ett STORT HETT tips är att skaffa ett tilläggsabonnemang för surf som gör att du betalar en viss summa varje månad och då får surfa så mkt du vill. Kan säga att det är SVINDYRT att surfa utan ett sånt tillägg. jag gjorde det i 2 dagar och det kostade mig 700 kr!!! Galet dyrt...

Klart du ska kunna surfa med en android! Kolla med telia om de har nåt tillägg för sånt, eller byt Jo, nu säger gubben att du ska kolla på mobil.se/tester..  tydligen en bra sida för mobiltester..

Hm. Jäklar va dessa karlar är lugna av sig! Sist när jag ville (och gjorde så) efter 13 dagar sa min man att "det är väl alldeles för tidigt??" Hm.. kommer du klara av att vänta?
    Hmm.. jag tycker att det svaret och med tanke på min sambos svar bara kan ses som en enda sak............typisk män! - vad vet de egentligen?? inte en skvatt......... neandertalare. Neandertalare=män klar som korvspad tycker jag :) 

HTV? finns det ett märke som heter så eller skojar ni med mig nu?? 
    700 spänn för två dar! - satan i gatan!!  Tack tips och länken.
  • Gris78

Jag fyllde 32 i augusti och det klämtar som fan om jag får vara helt uppriktig! :) Tycker det är rätt ofta man upptäcker att man är gammal i jämförelse med andra. Tjejen jag jobbar med tex hon blev 25 i år!! - 25? Jag kommer knappt ihåg hur det var då?? Inte nog med att jag känner mig gammal men jag verkar vara rätt dement oxå, har ett minne av en schweizerost.  

• Gris78

Polarantis - heheheh ja ens förståndighet och förnuftighet gör en riktigt tråkig. Man verkar även använda ord som enl de yngre är ord från stenåldern...Jag kallar de yngre för ungdomar tom så enormt hemskt men sant. Man är ett levande facit för dem asså. 

Näe nu är det dax att hämta tvätten och sedan är det sängen som gäller för mig.

Fan det känns som att mensen ska komma hela tiden men som mest är det brun flytning. De bruna flytningar får mig att tro att mensen är antågande även om mensvärken lyser med sig frånvaro. 

Man fortsätter att hoppas....tror inte dock eller intalar mig att mensen kommer strax. Typ imorgon...

Natt natt 

• Gris78
    Jojjo55 - helt rätt männen ska slava så att det står härligt värre till! - det har lite för många gräddfilspinnar här i livet. ÄL- stickor i da shit som min sambo säger om saker han tycker är bra eller coola. 

Ansl30 - Vad är BV? Smart att passa att ta prover mm mera medans du ändå e där. Hoppas att det inte är något strul bara.. Lycka till! Berätta gärna hur det gick sedan....om du själv vill alltså. Det är många "öron" som lyssnar med glädje i denna tråd. :) Hmm... undrar om det har ungått någon här egentligen? Är det ens möjligt??

Fru KM - tänkte på dig senast igår faktiskt och mitt minne sa att du är/var gravid och klar.  Eller ja klar kanske inte är helt rätt ord men du förstår vad jag menar. fniss

Irmelie - håller tummarna för dig! - tack för att du tror att det är min tur för plus ingen skulle bli gladare än jag. Vilken present det skulle vara till mina föräldrar....ja hela familjen naturligtvis.

Ceke - Du underbara människa, du e för kul. Du känns som en människa som jag önskade att jag kände face to face hmm....undrar hur det uttrycket uppfattas?? telefonappar för äl mm........härligt värre, ingen hejd på samtalsämnena här. Tack till dig med för att du känner på dig att det är min tur att bli lite xtra glad!! - hälsa snubben din oxå. Underbara sammanfattning av hur du uppfattar eller rättare sagt inte alls uppfattar din kropps språk. hehehe din slutsats blev ? precis som den var innan du började. hahahahaha 
    Jag känner precis som du Ceke, förvirringen är total det har den alltid varit.  

• Gris78
    Kattflickan skrev 2010-11-28 22:23:46 följande:
    Det låter ju jättebra! Men jag förstår att du känner dig rädd för att det ska ske igen! Hoppas det går bra nästa gång!

Nu tänkte jag ta och gå i säng, Om lite mer än en vecka så är det väl dags att börja förbereda sig inför ÄL med ÄL-stickor och peppning av sambon! Han har nu köpt en i-pad och jag är nöjd för den blir inte så varm och han har den inte i knät  på samma sätt som sin bärbara dator! Jag vill ju att spermierna ska vara på topp vid ÄL!  Jag försöker också tvinga i honom hans vitaminer. Han brukar sporadiskt ta nån vitamin (Mitt val aktiv tror jag den heter) och den innehåller folsyra och zink som ska vara bra för spermierna så nu försöker jag påminna honom om att ta den! Han tycker nog inte alls att jag är jobbig...

Gris78: Jag känner mig också uråldrig ibland! Du är i gott sällskap

Millan
    JA vet du vad jag upptäckte imorse som verkligen gör mig till universums äldsta tant! - har radion på på jobbet, tror det är RIX fm. De har en tävling där man ska gissa vilken serie intron...Imorse kände jag igen introt för självaste familjen Macahan!!! Jag har inte följt den serien jag lovar, bara något enstaka avsnitt. 

Däremot älskar jag serien Helt hysteriskt och böcker med lite tantsnusk i.  Åh ja jag har läst Twilight böckerna mer än en gång och inte haft klokheten att gömma dem i ngt annat på t-banan heller. 

Så nu har jag nog inte fler tant bekännelser vad jag kan komma på, nu är man totalt utblottad. 
  • Gris78
    Irmeline skrev 2010-11-29 17:28:40 följande:
    Gris: När ska du testa!?!? Cool
    Sjukt nyfiken!

Det känns bra, hoppas.. 
    Jag vet inte, jag tror att jag är BIM +-0 idag.  Har en hel del bruna flytisar och en inbillade jag mig vara åt det röda hållet. Kan självklart ha varit så oxå, det var svårt att avgöra. Lite mer mensvärksaktigt tidigare idag, rinner till känslan står väldigt högt i kurs..

Hur skulle du göra om du var jag??
    Har inte köpt nåt test så det får bli inköp imorgon tidigast om det fortfarande är aktuellt.
  • Gris78
    AnnJan- tycker gott och väl att du kan ta dig ett glas eller två helt klart. Det är inte aja baja förens man vet att man är gravid.

Imorgon köps det g-test om inte tant röd är här redan. Testar på onsdag morgon för man lär väl behöva morgonjox antar jag.....
    Jag åt p-piller för många år sedan och det var flera år sedan jag slutade tror tom att jag har några kartor kvar i badrummet. B flytningar brukar jag ha men de brukar komma tidigare än vad de gjort denna gång.
    Värken i magen är läskigt lik tant röds antågande. Ni som är gravida eller har varit, - kändes/känns det precis likadant?

Har läst att en del har kört med ÄL-stickor för att kolla om de är gravida men det går väl ändå inte eller?  

Daniela01 - hoppas att mensen uteblir för din del? - har du någon värk eller helt smärtfri?? 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet