• Gris78

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack för hjälpen MariaF79!  :)

• Gris78

Jag instämmer med föregående talare,  - gravidisar keep on talking det är helt ok och intressant att läsa.

Drack lite mjölk till frukost imorse, stolpade iväg till jobbet ...väl framme så kändes det som att jag hade metalsmak vilket var jävligt kontsigt.  Jag  lägger verkligen inte många om ens någon tanke på ev symtom eller gravidtetstankar under dagarna och kvällarna.(gör det inte medvetet iallafall)  

Blev lite misstänksam en sekund men beslöt mig för att det måste vara mjölksmaken så där en 30, 40 min senare.

:)  

Lite tidigt med metalsmaks symtom redan nu.... 

• Gris78

Tänkte inte på att jag redan var upplagd en gång , ledsen att jag förstörde listan tjejer....

trevlig tanke att den med kort l-fas /cykel har bättre chanser!  - härliga idéer Essalady  :) 

läser allt men svarar inte alltid på allt
  • Gris78

Hmm jag vet inte om jag är på BIM -6 eller BIM -10... har blivit förvirrad eftersom ÄL kom tidigare än vad kalendern förutspått. 

Om man går efter FLs kalender så har jag  BIM -10 men där kan man inte välja lägre l-fas än 11 dagar och jag hade 10 dagar denna månad...

Vad har ni för BIM datum??

Glad 

• Gris78

Har man plussat så har man gjort sig mer än förtjänt av ett grattis även om man bara ville peppa andra som är i samma sits som man själv varit i.

Kul att du valde att berätta för pss i denna mys tråd... :) 

• Gris78

Välkommen alla nya! :)

Har inte koll heller på vem som sa vad i denna tråd men jag läser allas inlägg.

Jag har ingen utbildning mm som förklaring till varför jag inte skaffat barn tidigare. Känns som att alla ursäktar sig vilket jag inte förstår riktigt, man får väl skaffa barn när man vill?? - särskillt när det blivit allt vanligare att få barn i 30-års åldern

Är det någon som har ett vettigt svar på varför det är tabu för en kvinna/tjej att inte vilja ha barn?

Själv har jag inte varit helt hundra på mitt val av snubbe och sedan har jag 3 äldre syskon så det har känns som att jag har haft barn sedan jag var 18 år då min äldsta bror fick sitt första barn. 

Beträffande metallsmak upplevelsen så har jag inte gjort mer än att reflektera en kort stund.  

• Gris78

Finlandssvenskan - Fan vad smidigt med en "snubbe to go" om förstår vad jag menar hhihiih 

Essalady - Du känner som jag märker jag titt som tätt, det blir lustigt att läsa när det händer... Jag känner mig inte heller särskilt gravid och kan inte komma på något symtom alls. Tycker inte metallsmaks grejen räknas, det var ju mjölken som jag inte skulle ha druckit . Man är ju laktosintolerant.....även om mjölken var laktosfri..

Det är rätt najs att vara symtomfri vet inte varför jag inte kör såhär tidigare??

Gjorde en stortabbe igår på jobbet....- ångrar mig nåt enormt!! Jag är inte en person som agerar på första ingivelsen, jag funderar alltid på saken innan jag faktiskt gör det.  Ångesten eller konsekvensen är ofta det som plågar mig mest.

Jag jobbar som ekonomiass och administratör/receptionist på en koncern och fick iden att jag skulle ringa till ett av bolagen och kolla om det är meningen att de inte ska svara under fikarastern?? Vilket de självklart skulle så jag passade på att säga att det är generellt svårt att få svar på fikatiderna samt det finns vissa där som inte svarar alls.... 

Fan vilket pannben man är!! suck.... snacka om att man känner sig som historiens största skvallerbytta! Gråter 

Det var svårt att somna i natt men denna handling i huvudet. 

• Gris78

Oj oj vad det händer saker här...skit pomme fritt asså. :)

Var det inte någon av er plussare som sa att de inte kände någonting och hade ingen symtom värda att nämna???

Irmelie - ledsen för din skull, hoppas på bättre lycka snart.  

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet