Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Råttentottan - Jag förstår precis hur du känner, jag är glad att jag kommer så pass långt att jag får plus och symtom. Men att gång efter gång nu uppleva blödningar tar på psyket. Nästan så jag bävar inför nästa gång (om det nu blir så) när man ska springa på toan en gång per kvart för att se så inget blod kommer. Leva men nervositeten fram till dagarna då missfallet hände förra gången etc..ich får ont i magen nu bara jag tänker på det. Men jag förstår dig med Obestämd Hoppas att ni får den hjälp ni behöver och att du med får se ett plus på stickan snart! Stor kram!

Ego: Ska ju till en gynmottagning för att påbörja prover etc den 9/9. Frågan är, nu när jag slutat blöda etc så har vi bestämt oss för att försöka igen och det är inga problem enligt BM. Funderar dock på om det är farligt att ev självmedicinera mig med en 1/4 barnalbyl...? Vad skulle ni göra? Kanske ska råd fråga någon? Eller bara köra på? Någon här inne som har testat det?
  • SmoochiePoo
    Irmeline skrev 2011-08-23 10:10:03 följande:
    Hänger i en annan tråd (missfallstråd) med en tjej som fått 3 eller 4 mf (minns ej exakt) Hon har inte fått utredning eftersom de endast räknar de graviditeter som de sett på VUL innan mf där hon sökt hjälp. Så hon började självmedicinera med progesteronkräm (ev. albyl, vet ej) och nu är hon gravid igen o har passerat 12v för första gången Glad Värt att pröva!
    Jag tog 1/4 barnalbyl till v. 12, funkade det med. De har inte sett några biverkningar, snarare tvärt om, med så låga doser. Så om du blir gravid skulle jag rekommendera både albyl och progesteron, just in case. Funkar det så funkar det, då känns det onödigt att spekulera i exakt varför.
    Lycka till!
    Ja jag funderar starkt på att ta det. Har läst massor om progesteron på denna sida nu, men när ska man börja med barnalbylen isåfall?

Ni anar inte vad glad jag är att ni finns! Så skönt att fråga och få svar på sakern man undrar som andra upplevt etc. Massa kramar till er alla! {#emotions_dlg.flower}
  • SmoochiePoo
    {#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
    4-- Smiley
    6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket) 
    11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11) 
    13 -- MariaF79, äl ca 2 september (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    14--  Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    25 ca?--  Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning) 
    ?? Kiyona - försök nummer 8, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
  • SmoochiePoo
    Polarlantis skrev 2011-08-26 08:33:34 följande:
    Ja det där är verkligen en annan intressant diskussion...hur man får världen att fortsätta existera utanför banvärlden, hur man pratar om annat och fortfarande SER varandra...det är verkligen en balansgång! Så man inte står där och har slitit och sedan när man väl får barn,inte har ngt annat "kvar"...hemsk tanke! Jag som exempelvis kan bli stressad över att vi inte har haft sex på några dagar UTAN barn...hur ska det bli sen liksom? För att inte tala om allt annat...

Hur tänker ni andra runt detta?
    DubbelAA skrev 2011-08-25 19:51:43 följande:
    Kände igen mig i det du skrev Polarlantis om hur obekväm man kan bli tillsammans barn. Jag är näst intill "rädd" för små bebisar o har aldrig riktigt haft någon kontakt med yngre barn men nu har jag utbildat mig till förskollärare o jobbar dessutom på en småbarnsavdelning så jag träffar dom hela dagarna o är inte lika rädd längre:)
    Jag har alltid velat ha barn men ibland tänkt att det är nåt fel på mig efterom jag inte blir alldeles till mig när jag träffar en bebis eller att jag absoluuuuuut måste få hålla ungen eller lukta på den eller vad alla brukar göra. Men jag tror att det blir helt annorlunda om man får egna barn. Inte 17 behöver jag älska alla barn för att jag vill ha egna och jag är ganska säker på att jag kommer älska mina egna över allt annat ändå. Men det finns ju självklart dom som inte vill ha barn o man är väl inte mindre värd för det?( Även om det ibland känns som så på vissa människor när man talar om att man inte har barn).
    Jag har med haft de tankar ni har med, vet att jag ville ha barn i framtiden men har velat leva mitt liv lite. Har inte tänkt på barn överhuvudtaget, utan mer tänkt att "när jag blir stor" då ska jag få barn och detta var för mindre än ett år sedan. Jag är nog rätt barnslig av mig! Sen vände det i julas när jag träffade min morbrors fru och hennes stora mage. Jag fick en sådan längtan efter barn så tog upp det med min andra hälft, han var inte helt främmande för idén. Vi bestämde oss för att börja försöka i augusti - alltså nu. Men det ändrades snabbt när jag slutade med mini-pillren och fick första mensen + ägglossning. Då var det igång! Och nu är man nästan desperat, blir döv av min biologiska klocka...

Men får också lite panik då det enda jag tänker på, pratar om etc är barn och om att göra barn. Kan ibland nästan bli sur om karln fokuserar på annat och inte är med i min mani... Så har sagt till honom att han får säga till mig när jag blir för på, men han förstår också rädslan nu, när man så gärna vill. Ska det nu inte funka. Usch kollade på Livet på BB igår på nätet och det var en tjej som gjort ivf och nu fått trillingar, grät som en tok när hon pratade om hur de kämpat etc innan det kom till att de fick göra ivf. Jag såg mig själv sitta där 3 år senare och fick panik, kunde inte kolla på det längre och grät i en halvtimme okontrollerat.
    Min längtan efter en liten en måste vara starkare än jag tror, för tanken på att jag skulle behöva vänta 3 år till, tills jag får hålla en liten och bli mamma var hemsk...
    Usch blir alldeles tårögd bara av att tänka på det...

Oj det blev ett långt inlägg och bara massa babblande hoppas jag fick fram något av det jag ville säga, att jag har försökt fokusera på annat nu som tex viktnedgång. Men det ska gudarna veta är lättare sagt än gjort!

Kram på er och en riktigt trevlig fredag! {#emotions_dlg.flower}
  • SmoochiePoo
    Kattflickan skrev 2011-08-27 09:14:29 följande:
    Kiyona: Det är samma sak för mig, jag har tidigare i mitt liv varit lite skeptisk till att skaffa barn, men när jag var 28 år så slog den biologiska klockan till. När jag träffade min nuvarande sambo så frågade jag honom redan på 3e dejten om han hade tänkt sig barn i framtiden. När vi väl började försöka så var jag rätt avslappnad, men snabbt så blev jag helt inne i att skaffa barn, oroade mig för att det inte skulle funka och efter vårt första barn hade ds så har jag varit besatt. Därför har jag tänkt att jag borde ta lite tid off från bebisverkstaden under höstan då vi ändå troligen kommer att stå i kö till ivf pdg. För tänk om vi aldrig får ett barn? Hur ska jag överleva då när jag är så inställd på det nu?

Kiyona, jag tror inte du kommer behöva vänta i 3 år på barn! Du blir ju lätt gravid! Däremot kan orsaken till missfallen behöva utredas. Det behöver ju faktiskt inte ligga hos dig, kan bero på din man också.
    Ja jag hoppas vi kan få reda på vad som går fel såpass tidigt och att det förhoppningsvis går att behandla!

Är så känslig nu förtiden det är helt sanslöst blir alldeles tårögd när jag tänker på det du och andra här i denna tråden gått igenom.  Jag hoppas och vet att vi alla snart kommer få våra små skruttar.
    Tänker på er. Stor kram! Hjärta
  • SmoochiePoo
    Polarlantis skrev 2011-08-28 08:09:31 följande:
    Kiyona: Håller helt med om att när man väl gläntat på dörrren in till den biologiska klockan så upptäcker man att den låter enormt högt och inget kan tysta den! Lika besatt blev jag fram till och efter mitt MA men nu är jag liiite mer avslappnad. Men jag har bestämt att det ska ta sig den här gången så det är kanske därför...så jag kommer tillbaka mer hysterisk än någonsin efter BIM gissar jag...
    I hear you girl! Är precis likadan, lugn som en filbunke från BIM till ÄL och någon vecka efter, sen börjar hysterin. BM sa att det är ju inte så konstigt egentligen och inget farligt heller. Man längtar ju så mycket att det bara inte går att hejda. Har redan bunkrat upp med ÄL teser och 30 Skäms grav test. Testlagret måste ju bli tok rika på oss! Solig

Kraam
  • SmoochiePoo
    Irmelie: Men livet är så orättvist ibland... Ingen ska behöva bli föräldralös vid så ung ålder...usch vad hemskt Rynkar på näsan *styrkekram*

Marsflickan: Usch blir ledsen för din skull igen när jag läser ditt inlägg här Gråter...massa kramar till dig! Bara du säger till om du vill prata <3

Millan: Vet precis hur det är, jag är också livrädd för att man ska få de hemskaste besked man kan få när man är hos läkaren...men som ceke säger det är nog bara för att vara säkra de tar tester.

Ego: Har fortfarande tok ryggvärk som gått fram till magen nu, får för mig att det har med missfallet att göra...har ju inte varit hos gyn än då bm sa att när det sker så tidigt så behöver man egentligen inte åka in. Ah jag hoppas jag får ett VUL nästa fredag när jag ska träffa läkaren för utredning.

Massa kramar till er alla, vi är en riktiga kämpar här inne! Hjärta
  • SmoochiePoo
    Polarlantis skrev 2011-08-30 10:57:22 följande:

Förlåt att jag tjatar men jag är helt manisk på bäbisverkstaden den här gången, pust!
    Tog ÄL test nu, svaaagt bara. SUCK! OM jag skulle ha ÄL nu imorgon som planerat har vi alla chanser men om det redan varit precis efter mensen då jag hade känningar, har vi ju bara ett försök att luta oss mot. SUCK! Denna månaden är världens längsta, jag LOVAR!

Vet precis hur det är! Testar ÄL här med då jag tycker jag har känningar, men känns tidigt att ha ÄL när mf:et började förra lördagen och blödningarna slutade i onsdags. Men vad vet jag! Kroppen är allt bra konstig.
    Tyckte dessutom mina ÄL tester var relativt starka men det kanske fortfarande får utslag av hcg? Även om jag testade negativt i fredags på TL testerna...ahhh...denna väntan!! Och kan bara tänka mig hur länge du har fått vänta!

Man får försöka roa sig med annat under tiden...som att googla alla symtom man har!  Skrattande
  • SmoochiePoo

Ah glömde tillägga att både Albyl Minor och Progesteron salvan står redo att användas. Så manisk var ordet här med!

• SmoochiePoo
    Irmeline skrev 2011-08-30 11:58:21 följande:
    Känner igen det där med maniskhet. var helt knäckt då det dröjde 3 månader för mig att få första mensen efter MA. och sen tre månader till nästa. Då jag jag upp och tog pergo, ÄL varje månad och 2 kurer senare så satt den.
    Hoppas din kropp kommer igång snabbt igen, det gjorde den väl förra gången?

Pepp till dig och Poltalantis.Lår ÄL komma snart, och sen plussen Glad
    Ja man får hoppas att den är på banan snart igen, förra gången hade jag ÄL 14 dagar efter blödningens sista dag och det är ju väldigt tidiga mf så jag hoppas det kommer igång lika snabbt.

Någon som vet föresten om man kan ha molvärk efter mf? Har haft molvärk sedan 3 dagar tillbaka och när vi sexade igår så var jag tok öm runt äggstockarna så gick inte att "komma för långt in" Sorry lite TMI här nu men det är vi väl vana med här Skrattande Så därför jag funderar på om jag har ÄL eller inte..ahhh bara att vänta vänta vänta!

Kraaam
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet