Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Astrogirl skrev 2011-05-14 21:01:03 följande:
    Era stackare. Det är alltid hemskt med mf. Tyckte tiden mellan man fick reda på det tills man fick ut det var den värsta. Man bara väntade på att få börja om. Styrkekramar!
    Tack för omtanken! Ja jag håller med, nu går man och väntar på att de ska blöda klart så man kan börja vänta på ÄL och BIM igen.
    Någon som vet hur länge man brukar blöda? Har nu blött sen i onsdags till och från.
    Kattflickan skrev 2011-05-14 21:21:14 följande:
    Vad hemskt Kiyona! Ska du ta ett nytt hcg prov för att utesluta X? Jag hoppas det funkar för er nästa gång! Ta hand om dig nu och låt dig vara ledsen, vet hur jobbigt det är!

Kram!

Millan 
    Vet inte riktigt varför jag ska ta ett till hcg test, hon sa bara att vi ska ta ett till om en vecka. Får kanske ringa och fråga. Jag ser fram emotatt blödningarna slutar nu och har pratat mycket med mamma, så har insett att det var något som gick fel och det är inte pga något jag har gjort.
    Kraaam
    Marsflickan80 skrev 2011-05-14 21:22:14 följande:
    Stackare! Kan inte ens föreställa mig hur du känner dig just nu. Jag vill så gärna säga att det kommer att bli bättre och att ni har bättre lycka nästa gång, men jag förstår att du inte är i fas att ta till dig detta än. Kom ihåg att sörja, du har ju förlorat ditt barn och livet är oerhört orättvist! Jag hoppas du tar dig igenom detta och orkar kämpa vidare tills du en dag får en liten ängel i din famn. Stor stärkande kram till dig, önskar jag kunde göra något mer Hjärta

Blir så himla ledsen varje gång jag läser att någon av er har fått MF, tar det så oerhört personligt varför kan inte vi alla bara få var sin liten bebis, hur länge skall man behöva kämpa? Styrkekramar till er alla!!!
    Ja det är konstigt det där att från en sekund går man och drömmer om vad som komma skall tills ett toalett besök och några droppar blod förstör hela den bilden man byggt upp. Har läst massor här på FL och på nätet om missfall och pratat med mams, det gjorde det hela lite lättare tror jag. Det var något som gick fel och det var inte meningen, inte något jag kunnat gjort som hade ändrat det. Nu hoppas jag att nästa lilla frö är friskt och vill stanna hos mig. Har så mycke längtan efter en liten plutt!

Skönt att få skriva av sig lite. Är så oerhört glad att man hittat hit där man kan prata med andra i samma situation och dela sina erfarenheter, både lyckliga och olyckliga. Har börjat visa karln lite om vad vi pratar om och han är väldigt inne i dessa diskussioner med!

Hoppas det kommer lite fler plus nu i tråden så vi får lite gladare ämnen att prata om!

Stooooora kramar till er alla!!! Hjärta
  • SmoochiePoo
    Solig BIM Vi som längtar... Baby

April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    19 -- Fröken Ellen. ÄL 5:e maj. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1, någonsin)
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    5 - Prodigy79 (11:e försöket)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ?? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF i slutet av jan (plussade idag)
    MariaF79 BF 24 januari 2012 (7:e försöket, ett mf i v 5)
  • SmoochiePoo
    Jojjo77 skrev 2011-05-15 17:41:52 följande:
    Kiyona - blir så ledsen för er skull, kan bara försöka sätta mig in i hur det känns. Skönt ändå att du kan ha en så bra inställning till det hela. Nästa gång kommer det att gå bra ska du se. Hjärta

Ni som är gravida, håller med Ceke, tänka att ni väntar barn, inte missfall. Positiva tankar är bättre än negativa för den lille därinne.

Välkommen Mammaplaner
    Det är skönt att veta att det är ett mf och dubbelt så skönt att veta att det inte är ett X till. Mams har varit här hela helgen så har varit skönt att ventilera med henne och karln. Vi har nog redan bestämt oss för att testa igen när blödningarna slutat. Har läst runt lite och det verkar inte vara några problem att försöka på en gång efter ett mf.

Och jag hoppas det går bra nästa gång. Har köpt grav tester och tänkte testa 2-3 ggr i veckan för att se när det blir neg, sen köra med ÄL tester igen. Ser fram emot ett nytt plus!
  • SmoochiePoo
    Millan75: Hmm ja jag tror att vi ska försöka på en gång nu, tog ett grav test precis och det har blivit svagare så om några dagar borde de bli neg igen. Blöder inte lika mycket längre men hade väldiga kramper igår. Ska ta tag i min träning igen nu och se till att gå ner de 3 kg jag gick upp!

Marsflickan: Ja det är ju precis som du säger hellre att det sker om det nu ska ske i tidigt skede, så kroppen kan ta hand om det själv och man är "på fötter" igen ganska snabbt. Ooo vi borde skapa en tråd åt dom, nu är inte min karl så duktig på svenska än men han lär sig (från USA). Så det vore nyttigt för honom!

Måndag ljuva måndag! Kunde inte veckorna gå liiiiite fortare!

Trevlig dag till er alla! Kram kram
  • SmoochiePoo

Satt och funderade på tunnelbanan varför jag inte är så upprörd över missfallet. Känner mig som en kall människa...men kan nog vara så att jag är lättad över att det inte var ett utomkvedhavandeskap, har ju gått igenom ett sådant förut och det var inte något jag vill göra igen (dels för att jag bara har en äggledare kvar) men också tanken på att uppleva den smärtan och operation igen ger mig kallsvettningar... Eller är jag en känslokall människa? Obestämd Känner mig hemsk...

• SmoochiePoo
    ceke skrev 2011-05-16 11:14:53 följande:
    Kiyona: Inte ska du känna dig hemsk eller kall heller! Förstår att du mitt i allt är glad att det inte var ett X igen och att du har kvar den äggledare som finns kvar! Det är ju faktiskt en vinst mitt i tragiken.

Den här gången verkar det ju ha funkat så långt att embryot kom ner i livmodern och det är ju också positivt även inför framtiden! Sen kan man ju inte göra nåt åt att celldelningen denna gång inte gick som det var tänkt. Men jag tror att dina tankar och känslor som du känner nu är helt adekvata. Du är inte känslokall för att du är glad att det inte var ett X!!

Kram!
    Ja så har jag inte sett det! Det stannade inte i äggledaren denna gången och graviditet var annorlunda denna gången. Jag kände mer och fick mer symptom. Vi kan ju också bli med barn. Ni på FL är underbara! Tack för de positiva orden! {#emotions_dlg.flower}
    Jojjo77 skrev 2011-05-16 11:20:06 följande:
    Det är du absolut inte! I svåra stunder tänker man och agerar på olika sätt och kanske inte alltid så som man själv kan känna är det "normala". Jag tror att  dina tankar är helt vanliga, det kan bara vara så att ingen vågar erkänna att de har dem. Vissa sätt man tänker på får en ju också att kunna bearbeta det man gått igenom och på så sätt ta sig igenom det, stärkt som människa. Kram till dig!
    Precis, jag vågade knappt erkänna för mig själv att jag kände så...för det var sådan sjuk känsla, att jag var glad att det var ett mf i jämförelse med ett X. Men det är väl ett sätt att berarbeta det. Tack för de värmande orden! {#emotions_dlg.flower}

Ego: Fick gå hem från jobbet idag då jag kände mig krasslig, ont i magen fortfarande, febrig och huvudvärk. Funderar på att käka lite järntabletter. Idag är faktiskt första gången jag riktigt gråtit över allt. Mycket för att jag ringde gynakuten om att jag haft som ett tryck på högersida mage, där min äggledare som är kvar sitter och fått för mig att det är ett X trots allt. Men det har gett sig och det gör inte ont, utan känns som om att jag skulle ha ägglossning. Hon sa hur som helst att jag skulle åka upp om det blev värre.
  • SmoochiePoo
    Sophy80: Ja det var ju v 5+4 som jag fick blödningarna. Hade man fått en mage och mer konkret kännt att något finns där inne då hade det definitivt varit annorlunda. Snart så borde allt vara tillbaka till det normala och så kan vi testa igen och hålla tummar och tår att det går vägen.
    Jag kan bara tänka mig hur det känns för dig, hoppas allt går bra för er och att det inte trasslade till det för mycket! {#emotions_dlg.flower}
  • SmoochiePoo

Måste bara säga att ni är så visa och kunniga i den här tråden, när man sitter där själv och funderar och vänder och vrider på saker och ting så vet jag varken ut eller in nybörjare som man är i detta med bebistillverkning men ni ger mig verkligen klarhet och förståelse för allt man har att fråga om.

Jag är oerhört tacksam för alla upplyftande svar och engagemang! Massor av kramar till er alla!! Hjärta

• SmoochiePoo
    Polarlantis skrev 2011-05-17 07:37:29 följande:
    WIII! Vi är tillbaka på banan, sexförbudet upphävt! Här ska MYSAS!!!!!!!!
    Så får vi se om det blir ngt redan innan första mensen eller ej...lite mkt att hoppas på men så skönt att veta att det KAN gå iaf! Misstänkt kännsla av ÄL nu...trots att hcg är högt fortfarande...hmm..men kroppen är ju lite lustig så vem vet vad som sker där inne...Vänta och se och om 3v tillbaka för återbesök! Skrattande
    Grattis!!! Då är det bara att köra på! Mina blödningar verkar ha get med sig nu, har bara lite bruna flytningar som bara kommer när jag torkar mig. Så hoppas på att allt är ute nu och vi han hoppa och försöka igen!!
    Kan man alltså ha ÄL trots att man har hcg i kroppen? (är ju så nybörjare på allt det här)
  • SmoochiePoo
    ernlia03 skrev 2011-05-17 09:07:01 följande:
    Jag hade tydligen ÄL trots hcg kvar i kroppen. Fick min ÄL ca tre veckor efter skrapning, men då var jag i vecka 12 så antar att det tar lite längre för kroppen att göra sig av med alla hormoner då... (?). Grav.testen visade iaf tydliga utslag men läkaren såg att jag hade haft ÄL så visst verkar det vara möjligt. Gravid blev jag ju iaf! Glad
    Ahaaa där ser man, då hoppas jag att jag får ÄL snart. Kanske är lite svårt att pricka in den om man inte kan testa med ÄL tester då? Iom att de ger utslag på hcg med..aja vi får börja sexa när blödningarna slutat helt enkelt! Tackar för svaret! Gjorde min dag! Skrattande
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet