Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan80 skrev 2011-09-11 20:16:34 följande:
    Kiyona: är det ÄL du skall börja testa?
    Neeej nu är det väntan på plus! ÄL hade jag i ons-tors förra veckan! Solig 

Hur är allt med dig då gumman?! Kraam
  • SmoochiePoo
    Maho81 skrev 2011-09-11 23:12:20 följande:
    Kiyona: smörjer du med ProgesterAll?
    Japp började igår, käkar Albyl Minor och smörjer med ProgesterAll. Funderar dock om man ska smörja med 20 eller 40mg?

Står så här på instruktionen: "Använd 20-40mg/dag. Man fortsätter med krämen ända tills man med ett gravtest kan bekräfta att man är gravid"

Igår tog jag 40mg så antar jag kör vidare på det.

Någon som vet om man får några biverkningar?

hoppas på plus: Åh nej vad tråkigt! Hoppas oktober är din månad!! Tack för pepp! {#emotions_dlg.flower} 

Marsflickan: Åh vad skönt att blödningarna slutat och att du mår bättre! <3 Nu är ni snart på banan igen! Ska heja på er! Kraaam 

Polarlantis: September är din månad! Det har vi alla bestämt här! Solig 

Millan75: Var det långt mellan blödningarna? Varför tror dom att det skulle vara en mens till, nej om jag vore du skulle jag åka till Gyn!  
  • SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-09-12 10:33:46 följande:
    Kiyona: Tack vännen! Ja, det känns helt underbart för då är ju det första steget avklarat, snart skall det sexas på som bara den vad är det för kräm du smörjer med, alltså vad har den för effekt?
    Hehe ja det är verkligen skönt när man känner att man är redo igen och kan se framåt! Så glad för din skull! Hoppas tanten kommer snart så ni kan sexa på som vanligt Solig Var det en eller två ni skulle vänta? Eller fick ni kanske köra på en gång?
    Ahaa jo det är ProgesterAll, http://www.hormoni.se/progesteronkram_progesterall.php  
    Så här stod det på Wikipedia om Progesteron:
    Progesteron, eller gulkroppshormon, är ett hormon som förbereder graviditet, håller fostret vid liv samt förhindrar ägglossning. Ämnet bildas i gulkroppen av pregnenolon. Gulkroppshormon är en bas till preventivmedlet p-stavhormonspiralminipiller och östrogenfria p-piller. 
  • SmoochiePoo
    MariaF79: Jo jag har kört 30 mg nu med så då kör jag med det med! Hur mycket flyttade du fram mensen? Kommer den på en gång när man slutat med krämen?
    Sophy80 skrev 2011-09-12 23:03:18 följande:
    Kiyona
    Mina progesteronvagitorier var nog 100 g (mg?). Fick uppskjuten mens och ung samma symtom som vid PMS/graviditet. Fick alltså ingen blödning förrän jag slutade ta vagitorierna, men jag vågade inte sluta förrän ett par-tre dagar efter BIM och upprepade negativa grav.test.

EGO
    Jag är så trött på min man. Svarar mig surt. Jämt. Sur JÄMT. Jag vill skiljas. Men jag har så svårt för att ge upp bebisdrömmen. Rädd för att skjuta den ytterligare på framtiden, jag fyller 32 om bara några månader. Och om jag flyttar upp till Stockholm, vad gör jag då? Har ingen lägenhet/hus, har ännu inte gått hela vägen i jobbintervjuerna och har därmed inget heltidsjobb - och alltså innehavare av mer skulder än pengar.
    Oj ja det var ju väldigt mycket mer än det jag tar. Men det kanske är skillnad på kräm och vagitrorer? Kom blödningen på en gång när du slutat med dom eller kom den efter ett par dagar?

Åhh jag känner igen det där, min karl har varit precis likadan, han har under en lång period varit grinig och skällt på mig utan anledning. Efter en lång diskussion som började med att jag bröt ihop totalt förra veckan och hade bestämt mig för att lämna honom, så har vi vädrat allt och bestämt oss för att kommer det till den punkten igen att det är grinigt och dant så skall vi gå i parterapi. 
    Har ni pratat om det alls? 
  • SmoochiePoo
    Polarlantis skrev 2011-09-13 09:33:47 följande:
    EGO: Ger officiellt upp idag på BIM-1. INGENTING på testerna så det är ganska så säkert kört. Metallsmaken har försvunnit så antingen släppte det eller så var det inbillning, hur det nu går till. Brösten fortfarande stora och ömma men det kanske är ngn supermens på g eller ngt...suuuuck! Och ja jag VET att man inte ska ge upp förens mensen kommer...men...SUCK IGEN! Förlåt att jag gnäller, flera av er har stora bekymmer, mycket större än mina!
    Neeej inte ge upp än! It aint over til the fat lady sings - eller tills tantröd kommer! Håller fortfarande tummar och tår för dig!!
  • SmoochiePoo
    Polarlantis: Meeeen vad tråkigt! Rynkar på näsan Det är tröttsamt, tomt och hopplöst men som du säger det går över och man är igång snabbare än man tror med ÄL stickor och barnagörande sex och gud vet vad! Stor kram på dig! Hjärta
  • SmoochiePoo
    Marsflickan: Din kropp kanske är snabb på att komma igång igen! Skrattande

Ego: Måste kolla med er, har inte haft några direkta symtom sen ÄL, möjligtsvis lite molvärk som började igår. Men precis nu för ca 10 min sen så fick jag som 2 st bi-stick efter varandra på samma ställe på höger sida tjejmagen (har bara en äggledare på högersida). Är en vecka kvar till BIM....nu börjas det spekuleras för fullt här.
    Någon som varit med om det?
  • SmoochiePoo
    Sophy80 skrev 2011-09-14 18:20:59 följande:
    Jag, idag. Eller om det var igår? Jag avfärdade det som inbillning. En vecka innan BIM.
    Man undrar ju vad det kan vara Förvånad Trodde jag inbillade mig först med efter som man gärna vill känna så mycket, men det hände 2 gånger så det var definitivt inte inbillning. Höll i sig i några sekunder bara...Vad tror du? Drömmer
  • SmoochiePoo

Wihooo nu är vi äntligen inne i utredningsbanorna. Ska ta massa tester nu och nästa besök är iofs om 2 månader. Men på något sätt så kan jag ändå slappna av! Läkaren sa att jag verkligen är fertil och det är ett plus och nu ska vi bara se till att de små fröna ska stanna med! Så skönt att prata med någon om allt. Jag sa dessutom att jag nu käkar barnalbyl samt tar progesteronkräm. Hon sa inget speciellt om det utan sa att det är bara att köra på. 

Underbara fredag!  

• SmoochiePoo
    Millan75: Ah vad skönt att du fick piller nu borde det vara över för dig snart! Skrattande

Marsflickan: Wihoo då är det bara att köra på sen då! Vad skönt för dig! Blir så glad för din skull!! Stoooor kram!

Irmelie: Men usch så okänslig arbetsgivare. Vad säger fkk om att fortsätta betala då? Eller är det helt uteslutet? 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet