• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan

Mum: Vad gör omega 3 för nytta för fertiliteten? Jag tog också det men minns inte syftet.

• Benone
    Mumwannabe79 skrev 2013-01-15 22:54:03 följande:
    Tack! Kolla min presentation så får du veta lite mer Glad Förutom det som står där åt jag Bio-Pycnogenol och hade börjat försöka lägga om kosten. Finns massor av läsning om endometrios på internet på engelska.
    tack! det ska jag göra Glad
    vad är Bio-Pygnogenol för ngt och vad är det bra för?
    varför just omega 3? 

jag har hört om rosenrot också, vet du ngt om det?
    ska forska mer i endo-kost, har ätit delvis endo-kost förr... 
  • Mumwannabe79
    Benone skrev 2013-01-16 01:20:49 följande:
    tack! det ska jag göra Glad
    vad är Bio-Pygnogenol för ngt och vad är det bra för?
    varför just omega 3? 

jag har hört om rosenrot också, vet du ngt om det?
    ska forska mer i endo-kost, har ätit delvis endo-kost förr... 
    Tyvärr minns jag inte vart jag läst om allt. Googla på "pycnogenol endometriosis", det finns iaf en studie som visat att Pycnogenol kan minska endometriossymtom.
    Omega 3 är bl.a. inflammationsdämpande och endometrios är en inflammatorisk sjukdom.

I den här boken finns mycket tips, det är en läkare i västerländsk medicin som skrivit om kinesisk medicin: http://www.bokus.com/bok/9780316159210/the-infertility-cure/  

Rosenrot säger en del att man inte ska ta när man har endometrios då det ökar på östrogenet i kroppen. 

Om du läser gamla inlägg i denna tråd får du nog en del tips: www.familjeliv.se/Forum-7-127/m49910552.html   
  • Jojjo77

Benone - Välkommen! Vi är många som stött och blött i den här tråden, ett par av oss väldigt länge, tyvärr måste man ju säga. Det här är en fantastiskt trevlig tråd med många härliga tjejer! Hoppas du kommer trivas och lycka till!

• Benone
    Mumwannabe79 skrev 2013-01-16 09:49:09 följande:
    Tyvärr minns jag inte vart jag läst om allt. Googla på "pycnogenol endometriosis", det finns iaf en studie som visat att Pycnogenol kan minska endometriossymtom.
    Omega 3 är bl.a. inflammationsdämpande och endometrios är en inflammatorisk sjukdom.

I den här boken finns mycket tips, det är en läkare i västerländsk medicin som skrivit om kinesisk medicin: www.bokus.com/bok/9780316159210/the-infertili.../  

Rosenrot säger en del att man inte ska ta när man har endometrios då det ökar på östrogenet i kroppen. 

Om du läser gamla inlägg i denna tråd får du nog en del tips: www.familjeliv.se/Forum-7-127/m49910552.html   
    tusen tack! ska ta till mig och läsa :o)
    Snön är förlåtande. Man kan göra vad man vill.
  • Benone
    Jojjo77 skrev 2013-01-16 10:23:13 följande:
    Benone - Välkommen! Vi är många som stött och blött i den här tråden, ett par av oss väldigt länge, tyvärr måste man ju säga. Det här är en fantastiskt trevlig tråd med många härliga tjejer! Hoppas du kommer trivas och lycka till!
    tack så mycket, vad gulligt! 
    ja, stöd behöver vi alla, det är svårt för folk utan endo att förstå hur vi har det....
    Solig 
    Snön är förlåtande. Man kan göra vad man vill.
  • Aruba
    Jojjo77 skrev 2013-01-14 16:55:53 följande:
    EGO - Blir äggplock på tors och ev insättning på lör. Lavinia - Tänker så på dig och hoppas att du efter omständigheterna är okej...

Jojjo! Håller tummarna idag!! Uppdatera oss asap :)
  • kristin10

Känner att jag behöver en tråd att vara i som passar mig. Jag var med här för över ett år sedan men trodde inte jag skulle behöva vara här länge. Men ingen bebis har det blivit ännu.

Jag minns när jag var på försök 3 ungefär och nån annan på försök 19 eller nåt. Jag förstod inte hur alla orkade, men nu har 17:e försöket för oss inte heller lyckats och jag är inte helt knäckt ännu.

Vi har börjat utredning på kommunal väg, men allt tar så länge. Om jag inte hört nåt inom februari kommer jag nog att börja kontakta nån privat klinik. De första proven vi hittills tagit har varit normala, så det är bara att vänta och se vad nästa steg blir.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet