• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan

Jojjo: Förstår hur jobbigt det är. Det är en stark mental press att genomgå Ivf. Jag gjorde min i våras när jag hade som mest att göra på jobbet vilket resulterade i ett utbrott mot en kollega, vilket aldrig hänt förr. Tycker det är jättebra att du får hjälp! Jag fick inte det men skulle behövt!

När har du äggplock?

Ta hand om dig!

Kram!

Millan

• Jojjo77

Kattflickan - Ja, man kan helt klart få utbrott på de konstigaste saker... Man är ju rätt hormonstinn... Idag känner jag mig seg, har svullnat rejält om magen och det känns att de händer saker. Förhoppningsvis blir det plock på ons, skönt men jobbigt, för nu är jag orolig för att det ska bli som sist, inget ägg tillbaka.

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2013-01-12 19:16:42 följande:
    Kattflickan - Ja, man kan helt klart få utbrott på de konstigaste saker... Man är ju rätt hormonstinn... Idag känner jag mig seg, har svullnat rejält om magen och det känns att de händer saker. Förhoppningsvis blir det plock på ons, skönt men jobbigt, för nu är jag orolig för att det ska bli som sist, inget ägg tillbaka.
    Jojjo, håller tummarna för dig!!

Lavinia, tänker på dig!
  • Kattflickan

Jojjo: Hoppas på en fin skörd på onsdag! Har hört att menopur kan ge färre ägg, men bättre kvalitet på äggen. Jag hoppas på en hög befruktningsgrad för dig! Att du känner av i magen nu är ju ett tecken på att äggen växer till. Jag hade ju så få ägg så det var nog därför jag kände mindre.

Jag tänker ofta på dig Lavinia. Otroligt hemskt det som hänt dig. Hoppas verkligen att det åtminstone går bra för dig i graviditeten! Kram!

Millan

• ernlia03

Jag tänker också ofta på dig Lavinia! En sån fruktansvärd situation. Håller med Millan, hoppas graviditeten fortskrider som den ska.

Lycka till både Jojjo och Anwen!

Det är konstigt hur mycket man klarar av när man måste, men det är nog väldigt bra att bearbeta det i efterhand också. Jag gick hos psykolog efter första graviditeten eftersom jag låg i riskzonen för förlossningsdepression och det var skönt att få älta och bearbeta all oro man haft.  

• Jojjo77

EGO - Blir äggplock på tors och ev insättning på lör. Lavinia - Tänker så på dig och hoppas att du efter omständigheterna är okej...

• Saftmedbulle

Ego: Fick mensen idag och blev lite glad, faktiskt. Känns ovant...har inte haft mens sen november 2011...

• Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2013-01-14 19:16:36 följande:
    Ego: Fick mensen idag och blev lite glad, faktiskt. Känns ovant...har inte haft mens sen november 2011...
    Ja det är ju ett tag sedan. Men skönt att vara tillbaka på "normal" igen hoppas jag!

Jojjo: wiii! Nu är det DIN tur och där med basta, håller tummarna som en tok för dig!!! 
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet