• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan

Jojjo: Låter bra att åka bort och försöka tänka på annat! Önskar verkligen jag kunde göra något för er!

Det finns annat i livet än barn och just nu är det nog bra för er att fokusera på dessa saker.

Ta nu hand om er!

Kramar!

Millan

• Råttentottan

Jojjo: Fy 17 vad orättvist. Ta hand om er! Har för mig att det var simmarna som var få i ert fall och spermiedonation är väl inget man känner för i första taget. Njut av semestern, ni gör helt rätt att fokusera på annat nu!

Lavinia: Finns inte ord för det hemska som hänt dig,  ta hand om dig.

Ni andra; kämpa på, kommer ihåg hur jobbigt det var, känns som nyss för mig.

Läser här men skriver inte så mycket.

Kramar R.

• Lavinia

Hej!
    Orkar inte skriva så mycket. Det känns så trivialt allt här och samtidigt vet jag vad som är mitt livshopp och den är 3.2 cm nu. Undrar bara om någon kan lägga in gravidlänken?

Jojjo: Beklagar. Olika sorger men kanske kan vi hitta något gemensamt i att hitta livet. Jag skriver till dig privat i fortsättningen om du vill. Inte så ofta just nu men tids nog.

Kram

• Jojjo77

Lavinia - Vad glad jag blir att höra ifrån dig! Förstår att det inte är prio att skriva här. Du får så gärna höra av dig när du orkar och vill! Ta hand om dig och pyret! Varm kram

• Mumwannabe79
    Lavinia skrev 2013-01-22 20:58:57 följande:
    Hej!
    Orkar inte skriva så mycket. Det känns så trivialt allt här och samtidigt vet jag vad som är mitt livshopp och den är 3.2 cm nu. Undrar bara om någon kan lägga in gravidlänken?

Beklagar sorgen Rynkar på näsan Kan tänka mig att det är en liten tröst iallafall att en del av din man växer i dig.
    Här är länken till gravidtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html
  • Anwen

Lavinia - skönt att höra ifrån dig och se att åtminstone graviditeten går bra! Alla lyckotummar och kramar till dig!

• Jojjo77

Tack alla för omtanken. Jag har slutat gråta nu. Nu är jag mest arg, så j...la arg! Hela tiden! Var hos kuratorn igår och hon sa att det är sunt. Väljer att tro på henne så att jag inte behöver tro att jag är helt dum i skallen. Vi ska träffa läkaren nästa evcka och få en genomgång av vårt protokoll och det är det som blir vår riktiga dom. Skönt, men jobbigt. Jaja, så är det...

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2013-01-24 09:32:28 följande:
    Tack alla för omtanken. Jag har slutat gråta nu. Nu är jag mest arg, så j...la arg! Hela tiden! Var hos kuratorn igår och hon sa att det är sunt. Väljer att tro på henne så att jag inte behöver tro att jag är helt dum i skallen. Vi ska träffa läkaren nästa evcka och få en genomgång av vårt protokoll och det är det som blir vår riktiga dom. Skönt, men jobbigt. Jaja, så är det...

Det tror jag faktiskt också att det är... Ilska är energi, och är ett tecken på att du inte ger upp i livet, mycket bättre än att du t ex hade resignerat och rullat över på rygg (vilket hade varit fullt förståeligt...)

Är ju inte alls nån terapeut (långt ifrån) men beteendevetare och jag föredrar när jag träffar folk som är förbannade och skitfrusterade, för då vet jag att jag kan hjälpa dem. Har de bara "lagt av" så går det inte, för då kommer de inte att hjälpa sig själv och då kan jag inte hjälpa till, de har liksom ingen energi, varken av positivt eller negativt slag, och vi kommer ingenstans.

Tycker det  är super att du får terapeuthjälp, hoppas det kan hjälpa dig i processen.
  • Polarlantis

Jojjo: Nej så ledsen jag blev, det var ju er tur nu! Bra att du har bra person att prata med och att kliniken är så bra, att ni får ett bra avslut iaf. Ha en skön minisemeter och ta hand om varandra. Jag önskar dig all lycka!!!!!!!!!

Lavinia: gott att höra från dig här men förstår att du har annat att tänka på. Tänker på dig och hoppas att lilla fröt i magen växer så det knakar och kan ge dig lite lycka i sorgen!

Massa pepp till er andra som försöker!!!!!!   

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet