• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Anwen

Hade 9 äggblåsor vid VUL i fredags och fick igår ut 8 ägg. 6 av dessa befruktades, men 2 fick kasseras. Så kvar har vi 4 fina ägg! Trots det låga antalet så ville de långtidsodla dessa, så på söndag blir det ET!

• Saftmedbulle
    Anwen skrev 2013-01-30 14:37:28 följande:
    Hade 9 äggblåsor vid VUL i fredags och fick igår ut 8 ägg. 6 av dessa befruktades, men 2 fick kasseras. Så kvar har vi 4 fina ägg! Trots det låga antalet så ville de långtidsodla dessa, så på söndag blir det ET!
    Wow! Vad kul! Stort lycka till!
  • ernlia03
    Anwen skrev 2013-01-30 14:37:28 följande:
    Härligt, lycka till!
  • Kattflickan

Grattis Anwen! Samma utfall som mig ungefär. 8 ägg ut, 6 ägg befruktade. Eftersom jag gjorde PGD odlades de vidare till blastocyster, en är i mig nu och en i frysen. 

Hoppas, hoppas du får tillbaka en riktigt fin en som fastnar och växer till en bebbe! 

• Smiley

Föresten, är det ngn som vet om det kostar att föra tillbaka ett embryo som man har i frysen! Vi har ju 3 st där efter vårt ivf i våras och vi vill ju använda dem om vi inte skulle bli gravida spontant. Undrar om en ev bebis från de embryon vi har ser ut som C?! :)

Tänker på er Jojjo och Lavinia!

• Mumwannabe79
    Smiley: Hör med Akademiska. I Falun kostar FET 10 000 kr. Vi har ett embryo i frysen, just nu känns det inte som vi kommer hämta det. Känner att jag nog inte orkar med fler graviditeter Rynkar på näsan (fler barn kommer jag säkert vilja ha, men..)
    Ska du inte uppdatera bloggen? Glad
  • Dansarkicki

Var väldigt länge sedan jag skrev här men följer tråden regelbundet. Beklagar till alla er som på olika sätt går igenom tunga tider just nu och gratulerar er som har lyckats. För oss går det trögt. Genomgått 2 IVF och 2 frysförsök. Just nu ruvar jag på vårt andra frysförsök. Men, har inga höga förhoppningar faktiskt.

Våra ägg verkar inte klara av upptining då vi vid de två IVF försöken fått 5 ägg till frysen och "bara" två har klarat sig. Enligt Sahlgrenska ska 80 procent klara upptining, verkar dock inte gälla oss :(.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet