• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hehe.. jaaa. har ju inte så mycket annat för mig dessa dagar än att sitta på FL och FB.. Haha.. jag typ lever via dessa två sidor nu för tiden! Har ju varit hemma idag då jag inte ville smitta ner kollegorna med makens magsjukebacilusker.. och så har jag massor av flextid att ta ut.. Så chefen tyckte det va helt ok. Får se hur jag gör imorrn. Börjar få konstiga känslor i magen.. inte bra!!!

• ceke
    Kattflickan skrev 2010-12-28 22:14:51 följande:
    Låter jobbigt Ceke med en sjuk man vid ÄL!  Hoppas han snart är frisk! 

På söndag är det dag 11 för mig och då tänkte jag börja ÄL-testa och sexa. Har precis fått min nya laddning med ÄL-test och billiga grav-test från testlagret. Var lite pessimistisk och beställde 21 st ÄL-test!

Polarlantis, jag skulle nog aldrig kunnat hålla mig så länge från att testa!

Millan 
    Hehe, då ska det väl räcka ett tag, men hoppas du slipper använda så många
  • ceke

Åhhh, håll nu tummarna för att kece blir frisk imorrn.. har världen äggvita nu och han ligger i feberfrossa. SUCK! Så hoppas hoppas att peakdagen för ägglossningen väntar tills på torsdag och vi hinner sexa imorrn kväll åtminstoen! Eller i o f sig att ÄL är imorrn då.. får då finns det fortfarnde en chans att gårdagens två omgångar kan ha räckt... Hmmm

Just nu är jag inte såå liiiiite FRUSTRERAD!

Japp Irmelie, 2011 ska defnitivt bli året för denna tråd! Både för nya plus och för att befintliga plus blir till friska, krya söta små bebisar!!!

• ceke

Gomorron!

Här är tempen fortfarande låg och jag mår bra! har lagt mig i ett annat sovrum för tillfället för att kunna sova och inte smittas.. så ska snart gå o se hur det går för min kära sjukling. Hoppas att han tillfrisknar lika fort som du, ernilia!

Lanvendia: Trist att tanten kom!

• ceke

Åhhh va jag tycker det är spännande det här precis innna ÄL! Och extra massa spänningsmoment med första månaden chartra tempen, prova provera, pre-see och tja.. Kece toppar ju helt klart spänningen med magsjukan.. Vilket SPÄNNANDE liv vi lever ändå tjejer... på vår resa mot våra plus! Inte är det tomt och händelselöst i a f...

Och på tal om tappkänneri och flytningsletande... Ärligt. Ett spännande moment det också! Jag ser inte så mkt utanpå eg.. men gjorde som boken sa igår och nu på morgonen och tryckte lite på tappen med tumme o pekfinger... Och herrejisses va med äggvita jag fick ut! Så om ni är fundersamma på konsistensen... Upp och rota o kläm vet ja 

• ceke
    Jojjo77 skrev 2010-12-29 11:37:52 följande:
    Det vore ju hemskt om man skulle gå runt och prata om sitt liv innan barn som meningslöst. Hur ser man på sig själv då? Även om det skulle vara så att vi aldrig någonsin får barn, så skulle jag nog inte ens tänka tanken att vårt liv tillsammans är meningslöst, inte heller att mitt var det innan. Jag har gjort precis det som jag haft lust till att göra och befinner mig på en plats i livet där jag känner mig helt tillfreds, vilket har varit mitt mål i livet. Får vi sen en liten bebis så ser jag det som en förmån och ett enormt plus i våra liv.

Men alla är vi ju olika. Resor, utbildning och jobb kanske är det man sätter upp som normen för att verka ha lyckats, sen kanske vissa innerst inne inte känner att det är meningsfullt i alla fall?
    Bra skrivet
  • ceke

NEJ, skit också polarlantis.. trodde ju så på att det va ett plus på g för dig. Helt ok att deppa idag för det!!! Usch... Första mensdag är verkligen en skitdag... Sen går det ju så sakteliga framåt och helt plötsligt är man vid ÄL igen med nytt försök

Ett plus i a f som du säger att ni nu verkligen vet att ni vill! En härlig känsla bara det i a f

Kram på dig!

• ceke

Tror de flesta av oss här i tråden har svårt att tänka på så mycket annat... i långa stunder i a f... Än så länge har jag faktiskt inte misslyckats med att bli glad när vänner blivit gravida.. men i o f sig har jag inte så många runt omkring mig som berättat det heller. Jo, en som först fick ett ma.. och lovar att jag blev superglad för deras skull när det tog sig igen. De fick precis sin lilla donna också

Faktiskt.. så känner jag bara två som pratat om att det gick lätt för dem att f barn. Dock alldeles för många som fått kämpa eller som fortfarande gör det. Det har i sin tur gjort att jag redan från början på nåt sätt tagit för givet att det inte skulle gå lättare för oss.. och va rätt jag hade

Men tjihooo, nu har vi äntligen fått till det för ikväll i a f! Har proppat i min stackars älskling ibumetin, vätskeersättning och en bit pizza på det.. sen tvingade jag in honom i duschen och sen så... Envishet kommer man långt med och tja... han vill ju också få till det nu runt ÄL, så Tänkte göra ett nytt försök i morgon bitti också bara för att

Hm, det där med prat om barn är spännande.. själv lyckades jag ju bryta ihop när en bekant istället ville va stöttande och prata om att man kan ha barn i sin närhet på flera sätt än biologiska barn då hon vet om mina tankar.. Inte lätt att va en stöttande vän till oss i bebisverkstad inte...Cool

• ceke

En fråga om nåt helt annat... Vad ger ni era älsklingar i födelsedagspresent? Min fyller 30 imorrn och tja... jag har lite svårt att komma på den perfekta presenten...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet