• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ernlia03 skrev 2011-01-03 17:17:01 följande:
    Jag hoppas verkligen det där med "egna barn och andras ungar" stämmer för annars vet jag inte hur man nånsin kommer att orka med barn. Snacka om duracellkaniner! Skrattande

Haha, jaaa.. Men för min del får de hellre va vilda o glada än lugna o griniga
  • ceke
    simtim skrev 2011-01-03 22:29:22 följande:
    Essalady, jag är oxå  med på din projektering. Samma saker planeras här resa och beach 2011.....fast visst vore det roligare att ha en gravidbula man kan visa fram istället för att försöka tappa ett par kilon!...
    Millan, ja även här kan det kännas krystat ibland. Men jag är superenvis med att inte tjata på min man om äl och barn, så jag tror att han iaf slipper tänka för mkt. Och nu när jag slopat äl-testen den här månaden tyckte jag det kändes lättare att bara vara spontan. Men visst, ibland ställer barnmakeriet till det. Typ, "åh, nu borde vi ha sex, jag är inte jättesugen, och nu när jag tänker på det blir jag ännu mindre sugen, och glidmedel ska man inte heller använda....gaaaah"  men bara man lyckas stänga av hjärnan brukar det ju ändå bli bra till slut
    Känner också igen det där... och speciellt eftersom vi det senaste halvåret haft en vecka i månaden på oss at ha sex utifrån mina spottings och då i samband med ÄL.. så det har liksom blivit både efter sug, men ett krav att få till det... Men kan ju som flera andra gjort tidigare tipsa om pre-seed, som är ett godkänt glidmedel

Skitskitskitskitblääääää önskar att jag aldrig börjat känna på tappen just nu.... I morse va det ju tillstymmelse till lite rosa i flytningen och nu på kvällen har jag varit där och rotat och känt. Och tro på fan att jag fick med bruna flytningar ut.. SKIT! Eller, det är mer som bruna trådar i annars crämig flytning. Men dock brunt. FAN. Har inte märkt nåt i trosorna, utan det är när jag liksom undersöker som jag märker av det. Hmmm

Hur skulle ni göra? Jag skulle ju ringa gyn om jag fick spottings under proverakuren.. Nu är det ju så att jag inte skulle ha märkt detta om jag inte rotat runt.. ska jag räkna det som spotting eller ska jag liksom låtsas som om jag fortfarande inte visst om det? Förstår ni vad jag menar? Eller är det att jag irriterat tappen? Eller borde det va mer rosa då? Eller ja.. många frågetecken här nu...
  • ceke

Pingla: Härligt med utsla på ÄL-testet! Bara att fortsätta att köra på några dagar till Tungan ute

Essalady: Hoppas du har rätt... så skumt.. när jag torkar utanpå syns inte nåt.. när jag känner bara en aning inanför (alt gör det med papperet) blir det lite småbrunt. DET känner jag inte igen.. Som sagt.. ska försöka låta bli att göra så mer och se vad som händer imorgon..

Din höst med mat och motion låter skrämmande lik min.. Hmm.. hade en viktresa för ca 2 år sen o gick ner 17 kg mha viktklubb.se. Bra grej, kan rekommenderas!!  Och har varit väldigt duktig med mat o kost även efter det.. men den här hösten.. tja.. den har gått utför! Som tur är vet jag på ett ungefär hur mkt jag kan äta även om det är onyttig mat för att inte gå upp så mkt i vikt.. Så det är bara typ 3 kg som fastnat´. altid nåt! Dock en del muskler som försvunnit o bytts ut mot fett, så det känns mer än det syns!...Men nu jäklar börjar jag känna mig frisk och är otroligt peppad för att komma igång igen! Köpte innan jul ett tränignskort på bad o gymanläggningen, så de dagar jag börjar jobba vid lunch tänker jag åka in till stan med Kekke o ha sådana där härliga förmiddagar med en stund på crosstrainern, lite styrketräning och så 30 min simning på det och sen bastu och bubbel! Ser fram emot det! och japp! Jag ska också i bikinin till sommaren, men hoppas ju på att istället för en platt mage ha en fint rund en

• ceke

Kämpa2008: Välkommen hit Här är det många härliga tjejer som är pratsugna o som stöttar varandra i denna vånda!

• ceke

Jaha, då var det igång igen med spottings. Skit också. Har ringt till KK och sjuksköterskan sa att det är jättevanligt att man fortsätter spotta lite under första kuren... men jag fick en telefontid med en läkare (en annan då hon jag träffade sist har semester) i eftermiddag. Det va ju läkaren som sa att jag skulle höra av mig om jag började spotta trots kuren.

En stor stor SUCK Gråter

• ceke
    Lavendia skrev 2011-01-04 08:38:24 följande:
    Åh vad tråkigt ceke men positivt att det är vanligt att det fortsätter spotta under första kuren. Ge inte upp hoppet!!!! *peppkram*
    Tack. Behövs. Känns mest bara blä just nu. Blir såå trött. Kommer ju aldrig kunna bli gravid om det fortsätter så här. Får se vad läkaren säger i eftermiddag. Skit att det inte är samma läkare. Blir tredje läkaren på KK sen i oktober. Hmm

Ärligt.. Ibland känns det som att det skönaste vore att börja med de där jäkla p-ringarna igen och liksom ta över kommandot över kroppen igen och liksom ta ett eget aktivt beslut att det inte blir nå barn för oss. Men så kan jag ju inte tänka heller. Vi vill ju detta mer än nåt annat. Men känns såååå surt när min kropp inte vill va med och leka.  Skit. Då blir det inge mer sexliv förrän om 2,5 veckor igen då. Och då blir det väl maniskt "göra-barn-sexande" igen.. Väldigt skoj det här.

Jag är int bitter...
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-04 10:43:36 följande:
    Vänta och se..fler här som HATAR det uttrycket mer än jag? Och jag har bara kommit till försök ETT och sedan har ju min kropp beslutat sig för att gå i strejk så nu kan jag ju inte ens hoppas på att det kan hända något..stööön!
    Står kvar i listan på ÄL 12 men jag vet ju inte om det är så alls...jaja, får väl ligga i för säkerhets skull även om jag tror att kroppen bara har totalt lagt av Rynkar på näsan
    Du funderar inte på att börja tempa, "känna o klämma"? Det säger ju en del om ens kropp... om man haft Äl etc? Gu va jag har lärt mig mycket från "bibeln" och Fertilityfriend... helt sanslöst att jag inte haft en aning om sådana saker tidigare...

Jag vet... ordet vänta.. ha tålamod.. är inga höjdarord...

Fy för den här dan. Den suger stort. Inte blir det bättre av att jag inte har så mycket att göra på jobbet idag heller. Försöka läsa forskningsrapporter.. hur lätt är det när tankarna surrar på annat håll? Jaja...
  • ceke

ni blir ju galna på mitt tjat om spottings.. men jag fattar verkligen inte. Hade de liksom varit som de brukar hade jag ju liksom förstått mer... Men nu är de annorlunda.. Vilket de kanske borde va då jag käkar progesteron.. Men ahhh, kunde ju inte låta bli att känna lite nu heller.. och då kom det en RÖD liten liten liten klump. DET har aldrig hänt tidigare.. de brukar ju va mörkbruna och rätt mkt. Hmmm... Men däremot blir det ljusbrunt på pappret, så nu märks det ju oavsett känneri eller inte..

Ja ärligt.. kan sitta o stirra på en massa olika kurvor i det oändliga. Haha..

• ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-04 11:21:24 följande:
    Hur ligger du till i tid då? OM nu kroppen kommit igång?
    Jag vet att kroppen kommit igång med ägglossningar utifrån ÄL-test och regelbunden cykel på 27-29 dagar.. Just nu ligger jag på BIM - 8. Dvs 6:e dagen efter förmodad ägglossning..
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-04 12:47:42 följande:
    Ok...men då kanske vi i alla fall kan hoppas LITE på att det är något bra...att det är ett litet ägg som fäst nu och det är därför du fick en liten blödning, jag hoppas på det!!!
    Tycker du får "tjata" hur mycket som helst, jag gör ju inte annat gnäller ju GladTycker inte du är tjatig alls ju!
    Tack va du är go Här är det inget annat än spottings på hjärnan! Fy för dessa satyg! Ärligt.. Får jag en dotter nån gång kommer jag faktiskt råda henne att aldrig börja med hormonella preventivmedel. Inte så att jag skulle vilja att hon istället gick och blev tonårsmamma, men däremot istället informera ordentligt om andra sätt att skydda sig!

Jag önskar verkligen att jag fått mer info om hormonella preventivmedel. och framförallt att barnmorskorna i 6 års tid inte bara bytt sort för mig. Hallå! Det kan inte va normalt att blöda av allt.... och se nu vad det har ställt till med? Undrar hur det sett ut om jag aldrig tagit alla olika p-piller... Det här är ju sjukt... Och när jag googlar och läser andras historier är de så lika min: dvs att de fått problem först med p-piller, fått byta en massa etc. Borde inte barnmorskor va informerade om detta? Att det kanske betyder att man inte tål eller borde äta hormonella preventivmedel? Gynläkarna säger ju att det är rätt vanligt att man får hormonstörningar som följd av p-piller, minipiller etc som kan hänga med hur många år som helst om man har otur. VARFÖR tar inte barnmorskor fasta på det??? Eller skickar en vidare till gyn om man har mycket problem med blödningar på olika piller? Jag är så besviken och arg på detta så här nu i efterhand... Och till mig har de alltid sagt att jag borde äta p-piller oavsett förhållande eller ej ifall jag har endometrios. Första gången en läkare sa nåt om det var 2001... SUCK! Varför kollade man då inte upp endo redan då???

Läser en del om folk som blivit lite hjälpta av akupunktur.. Kanske ska kolla upp det.. men det kostar ju en del... Men samtidigt kan det ju va värt det ifall skiten försvinner och det underlättar att bli gravid..
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet