• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kekke skrev 2011-01-01 22:05:26 följande:
    efter en god middag som min fru hade lagat så tänkte jag att vi skulle mysa lite framför en film som hon ville se. under filmen så tar hon fram datorn o sätter sig o kollar den här tråden som hon säger sig är beroende av..
    så kollar hon runt här o sen säger hon att det är fångarna på fortet som hon vill titta på, ok säger jag.. vill hon kolla på det framför filmen så får hon göra det.. men hon har inte mkt koll på vad som hände på tvn för hon satt o kollade FL hela tiden..
    så när fångarna var slut så frågade jag om hon ville titta klart på filmen, men det kunde vi göra en annan dag ist..
    ok, men jag går o lägger mig sa jag då.. då passade det väldigt bra att mysa helt plötsligt.. hon sa att jag inte hade gjort nå försök eller tagit på henne.. vilket jag hade gjort, men tydligen så hade hon inte ens reflekterat det överhuvetaget..
    men men, hon kommer nog skriva  något o kommentera mitt inlägg här ganska snart misstänker jag..
    tur att det är brukar vara så här iaf.. för här blir inga barn gjorda..
    men ni kan väl försöka hålla CEKE borta mellan varven iaf så vi kan mysa lite.. så hon inte bara myser ihop med er,, men ni får gärna ta snakket med ÄL, RUL o VUL mm.. för då slipper jag det pratet..
    trevlig kväll på er alla..

PS hoppas ingen märkte att CEKE är min fru.. för det var verkligen inte meningen..
    natti natti
    Säger han som sexstreikar för tillfället! Puss på dig! Det va ju du som ville gå o lägga dig ju Kommer alldeles strax efter. Filmen kollar vi vidare på imorrn (Blixten McQueen) och bättre du somnar i sängen än i soffan ju, så såg min chans att få in dig dit
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-02 10:03:00 följande:
    Det är ju en teori...klamrar mig fast vid den ett tag tills jag vet, tack Glad
    OM det var så att jag inte hade ÄL när jag trode, undrar vad det var då som gjrode så ont...hmm..värsta dagen var det ju så ont att sambon inte kunde komma ändå in för det tog i och gjorde asont! Men så släppte det... Någon som kännt så här? Kanske kan vara ngn skum omställning i kroppen efter p-piller stoppet...

HOPPAS att jag får ÄL nu bara...OM din teori inte är rätt...
    Attans...

Jooo, den smärtan känner jag igen. Den har dock avtagit lite eftersom. Hade defintivt så de första månaderna efter p-ringen. Nu är det bättre. Hos mig hittade de ju en funktionell cysta, men den försvann av sig själv precis som de tydligen brukar göra efter någon månad.. och hur som behöver det ju absolut inte va så för dig! Och om det är så, så är det inget farligt! Hade jag inte sökt hjälp just den månaden (för spottings) så hade jag aldrig vetat om att jag haft den.

Men sen är det ju vanligt att känna en sån smärta precis vid ägglossning, vad jag förstått! Hade du en stor blödning när du väl hade den? Det kanske var en mens du hade ändå? Trots att den va så kort? Min senaste va ju tokflöde i två dar, sen inget alls... Eller så är du gravid, men har inte tillräckligt med hcg än för att synas på test.

Det kan ju ta ett par månader, upp till ett år (suck) för kroppen att återställa sig efter hormonella preventivmedel, så även om det är piss, är det väl bara att avvakta och se vad som händer!

Hoppas jag inte oroat dig, för det va inte min mening..

Kram på dig!!
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-02 10:56:14 följande:

Tack för bra svar!!! Vill heldre veta även om det är oroande så jag ät tacksam för all info jag kan få!Glad
    Skönt att höra att den smärtan vid ÄL avtog, nu var det ju en pärs att ha sex, inte så kul! Men det är ju värt det, haha! Dock praktiskt att känna ÄL så tydligt ju! Har ju haft ÄL trots p-piller, känner vilken sida det är som släpper ägget...så jag tycker ju att det borde fortsätta funka trots att jag nu slutat med piller...HOPPAS JAG!

Blödde knappt alls, bara lite bruna flytningar men någon tråd och det var bara lite en dag och sedan inget mer! Lite färg på ett trosskydd typ... Får väl testa med ett digital till helgen om det inte hänt något och är det fortfarande neg så är det verkligen inte ngn där inne iaf!

Hoppas jag får ÄL till slutet av veckan...men vem vet...

Hur snart sökte du hjälp???

Vilka piller är det du haft? Cerazette? Har förstått att de kan spöka mer än vissa andra efter att man slutat. Gynläkaren jag träffade inför operationen sa mest "ja, men du har väl ätit cerazette någon gång de senaste åren, så det är inte så konstigt". hmmmmm

Jag slutade med p-ringen i slutet av juni och sökte hjälp i oktober efter att ha haft alla mina spottingsbekymmer sen sommaren... mensen o ägglossningen funkade som de skulle (enl ÄL-tester) men så var det ju dessa spottings som jag blev... och är... galen på. Vad jag vet har jag inte haft någon cysta innan den cystan, men tydligen så kan speciellt minipiller ge sådana cystor (jag hade p-stav för nåt år sen...) Enligt läkaren speciellt då man slutar med dem. inte vet jag. Alla verkar ju säga så olika (!)...Och jag har ju inte haft någon de två senaste månaderna då jag blivit checkad med VUL en gång i månaden, typ, sen i oktober.. Hmm..

Låter ju positivt att du känner av dina ägglossningar! Får du äggvita också? Det om nåt är ju ett bra tecken...
  • ceke
    Kattflickan skrev 2011-01-02 12:44:33 följande:
    EGO: Jag har för en gångs skull lite flytningar inför ÄL som borde inträffa imorgon eller tisdag, såg idag att flytningarna var lite blodblandade, hjälp, det har aldrig hänt förr? Ceke, när du får dina spottings, är det då efter ÄL?  

Millan- som måste ut och skotta taket, hör ni inget från mig igen så är det för  jag ramlat ner
    Kan det inte va ägglossningen som du märkte av då? En del får ju ibland blodblandade flytningar precis vid ägglossningen och i sådana fall ska det typ vara den mest fertila dagen, har jag läst. Mina spottings brukar börja 2-3 dagar efter ägglossning och pågå fram till mens.

Men vet ni? Spännande spännande.. tog ju första progesterontabletten igår.. och vad hände i morse? Jo, tempen tog ett stadigt kliv uppåt! och inga spottings än så länge. Skrattande Hoppas hoppas att det fortsätter så här!! Är dock toknervös varje gång jag ska gå på toa. Kommer ju att bryta ihop om de kommer även denna månad...
  • ceke

hej på er! Och tack för alla glädjeord kring uteblivna spottings det är sååå skönt men är typ livrädd hela tin för att gå på dass...

Essalady: De ska tas tre dagar efter ÄL och i 10 dagar... och får jag inte mensen inom 4 dagar efter pillerstopp ska jag enligt läkaren ta ett gravtest. Hur som, pillrena kommer väl antagligen göra att jag får en störtflod av mens (om jag nu inte skulle bli gravid) och det känns ju också positivt inför nästa försök i sådana fall att ha bytt ut slemhinnorna ordentligt...

Uppsara: Lutealfasen är konstant... så räkna med BIM efter så många dagar din mens brukar komma efter ÄL. Härligt att du är uppe på banan igen!

Trist för er som fått mensen precis! Kram till er!

Gris o ni andra som precis haft BIM o som vi inte hört av... hur går det för er?

• ceke
    Lavendia skrev 2011-01-02 20:51:17 följande:
    Stort grattis Änglabitch!!!! Oj vad roligt och vilken början på det nya året, ger oss hopp!! Glad 

Mensens sista dag idag så nu börjar snart mysperidoen Flört Vi har inte bestämt taktik ännu. Vi har kört alla känns det som. Varannan dag, varje dag, fler gånger om dagen osv.Finns så många myter så vi vet inte vad vi ska tro, alla säger olika om vad som är bäst. Vi kommer köra ÄL-tester i alla fall. Känns skönt att ha lite koll.
    Det jag läst mig till är att om mannens simmare är normala, är det bara att köra på varje dag. Om de är lite trötta, är det kanske bättre att köra varannan dag för att de ska öka i antal etc. Däremot bör mannen tydligen inte ha varit avhållsam under lång tid innan Ä-veckan, utan bäst om det var som mest 3 dagar sedan sista sprutet...

Men som sat.. det finns så många olika teorier och hur 17 ska man veta vad som funkar bäst.. Bara att testa sig fram, antar jag och hoppas på det bästa!
  • ceke

OJ Ernilia. Vilken pärs! I mina öron låter det ju jättekonstigt att strecket blev starkare om det inte är så att du är gravid på nytt!!

Bruna flytningar kan man ju ha som gravid utan att det behöver vara någon fara!! Ring BM eller gyn o be att få komma dit. Det skulle nog jag ha gjort. Jag skulle nog ha gått upp i atomer om jag va i ditt ställe just nu.

Håller i a f alla tummar jag har för att du är gravid igen och att allt är som det ska!!

• ceke

Hej på er!

Ser att ni pratat om tankar kring hur det blir om man får barn kontra det man har nu.. hehe.. Vi hade en vän och hennes underbara lilla vilde till charmtroll på 1,5 hemma hos oss igår. Oh ojoj vilken energi det går åt till att leka o se efter honom! Men va mysigt det är också...

Fick även lära mig att min kära Kekke kan rya i och säga ifrån hehe och då lystnade
    lillkillen faktiskt (han va väldigt nyfiken på vårt vitrinskåp och skulle gång efter annan dit, öppna dörrarna och rumstera om bland kristallglasen...). Kan lova att vi verkligen insåg att vi inte har ett barnsäkert hem!!!

Åh, idag är en nervpress. Tyckte mig se nåt färgaktigt i flytningarna i morse när jag va på toa... så GRRR va läskigt det är att gå på toa nu! Tempen hade dock gått upp ytterligare ett snäpp...

Pingla: Jobbigt med styvsyrran. Men oj vilken tuff tid de får! Ingen höjdarsituation att sätta ett barn till världen i... Förstår dock att du långt ifrån jublade av glädje

• ceke

Jag tror också att tvekan är ett sundhetstecken! Det betyder ju att vi är beredda på att det kommer bli en helomställning och att det är ett stort ansvar att få och uppfostra sina barn..

Ojoj, jag börjar känna mig som Dolly parton och med tokömma bröst! De berättar att de finns bara jag använder benen och promenerar lugnt! För att inte tala om att nudda dem. Tur nog att jag vet att det med största sannolikhet är progesteronpillrena som gör detta, för annars hade det varit en väldigt jobbig väntan på BIM!

• ceke

Mallanis: Åh va skönt att höra! Passar det att gratulera?

Saftobulle: Inge konstigt att du är låg för det heller... Kram på dig

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet