• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine
    ceke - HAHAH! Första länken var rolig. Jag blev tvungen att berätta om den för maken och han tipsade om att han snart fyller år också.. ;) Låter jättehärligt med den andra grejen också. Snöslunga verkar vara helkört, har letat efter det jag med.. tror alla var förbokade redan före vintern och försvann direkt.

Polarlantis - Ja man blir helt klart besviken även om man innerst inne inte tror att det är nåt. Hoppet är det ju det sista som överger en och dessutom vill man ju så gärna tro. Men nu blir det paus från bebisverkstaden under mensveckan, med nyårsskumpa och medium rare oxfilé. :) Och sen nya tag igen.. 2011 känns som det kommer bli ett bra år för vår tråd!
  • ceke

Japp, tror också på 2011! Känns som ett bra år

Det blev de där grejerna. har precis fixat häftet... skrivit ut, sytt ihop etc Och kortet längst bak är om hotellnatten Ska bli spännande att se vad han säger... Eller.. den där sidan med klippkortidén var det ju han som visade mig från början, men hotellnatten vet han ju inget om i a f !

Lovar, här ska också ätas rare oxfilé och nåt glas skumpa blir det nog också.. det är ju trots allt bara en dag efter ÄL om den kommer som planerat! Och precis som skrivits tidigare så är det nog inte hela världen att ta nåt glas precis efter ÄL... Kece köpte en trevlig champagne härom dagen som vi tänkte dela på! Får se om det blir hemma hos svägerskan (hon är galet rädd för magsjuka även flera dagar efter att nån haft det) eller om den delas framför brasan utan kläder på i vår ensamhet.. hehe

• Irmeline
    ceke skrev 2010-12-29 23:54:42 följande:

Japp, tror också på 2011! Känns som ett bra år

Det blev de där grejerna. har precis fixat häftet... skrivit ut, sytt ihop etc Och kortet längst bak är om hotellnatten Ska bli spännande att se vad han säger... Eller.. den där sidan med klippkortidén var det ju han som visade mig från början, men hotellnatten vet han ju inget om i a f !

Lovar, här ska också ätas rare oxfilé och nåt glas skumpa blir det nog också.. det är ju trots allt bara en dag efter ÄL om den kommer som planerat! Och precis som skrivits tidigare så är det nog inte hela världen att ta nåt glas precis efter ÄL... Kece köpte en trevlig champagne härom dagen som vi tänkte dela på! Får se om det blir hemma hos svägerskan (hon är galet rädd för magsjuka även flera dagar efter att nån haft det) eller om den delas framför brasan utan kläder på i vår ensamhet.. hehe

Superbra förslag!! :)

Han kommer bli jätteglad.
  • Kattflickan

Hejsan,

Har haft en busy dag, renoverat i källaren och fikat på stan. Men nu börjar källaren bli färdig! Känns jättebra, för då kan vi få ut alla saker ur bastun så att vi kan använda den.

Mellanis: Jag minns inte var jag läst om celldelning, alkohol och tidig graviditet. Att flera avråder från att dricka under tidig graviditet har jag läst på flera ställen, bl a här: http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=12235

Att ägglossningen kan påverkas av alkohol har jag läst på flera ställen, bl a här ; http://www.1177.se/Tema/Gravid/Bli-gravid/Att-bli-gravid/Hur-man-blir-gravid-fragor-och-svar-/

Men jag tycker helt klart att man ska vara ifrågasättande om allt som sägs med graviditet och fertilitet. Det finns så många myter. En av dem ska vara att man har svårare att bli gravid bara för att man fokuserar för mycket på det. Det ska tydligen inte stämma enligt studier som utförts.. Antagligen är det ingen fara med att ha druckit alkohol tidigt, för det gör ju många innan de vet att de är gravida. Men för egen del försöker jag låta bli, mest för att slippa fundera över det sen. Vet hur nojig jag var under förra graviditeten över de glas vin jag druckit i början innan jag visste. 

Men nyår är några dar före ägglossningen, så lite alkohol tänker jag dricka iallafall. Men framförallt tänker jag äta god mat!

Polarlantis: Synd att det inte blev nåt den här månaden, du får joina oss nästa månad!

Millan

• Lavendia

Essalady: Nej vad tråkigt!!!! Skrikandes usch det är så himla tråkigt och jobbigt att ladda om.

Jag höll mig uppe rätt bra igår trots att mensen kom men så träffade jag min man på kvällen och då storgrät jag en stund. Fast idag känns det bättre och dags för nya tag. Se framemot mysveckan nu Flört

Ceke: Hoppas din man blir glad och att ni får ett härligt födelsedagsfirande! Ett glas chamagne gör bara gott!

Millan75: tack för tips på artiklar. Jag blir galen på alla myter hit och dit och blir alldeles nojig. Vi får hoppas sunt förnuft räcker långt.

2011 hoppas jag på många PLUS i tråden, helst redan i januari..

• emmafemma

Så kom min mens också! På dag 30. Om den nu ska komma, varför inte så tidigt som möjlig? Suck! Men nu är det nya tag i januari som gäller. Jag stryker mig från listan, då jag inte har räknat ut hur det ser ut i januari än. 

Som vanligt säger jag lycka till till er andra!  

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• ifyouweremine

Emmafemma - nej vad surt!! Den där sadist-tanten alltså... Hon väntar tills man byggt upp en gnutta hopp och sen kommer hon med ett sånt där riktigt bitch-smajl och ett rått skratt.

Ego: För statistiken är det synd att så få plussar i vår tråd, men rent ego är det ändå lite skönt. Tänk om alla andra skulle plussa hela tiden och man blev ensam kvar.

• Sanna77

Hur gick det för Pingla77, FruKM och Fröken Ellen?

• Pingla35

Kommer tillbaka som gumman i lådan!
    Här har julen brummat förbi i hundraåttio och jag har verkligen försökt att bara ta det lugnt de senaste tre dagarna. Tränat, fikat Kaffeoch bara slappat. Håller just nu på att sätta upp handfat och kommod. Det är lite klurigare och bökigare än vad jag hade föreställt mig men med lite jävlar anamma så ska det vara fixat innan kvällen.
    (Fick lite experthjälp igår av min rörmokarkompis med att böja rör och stoppa vatten mm.) Ska nu bara silicona och borra fast lite saker så kommer väl han ikväll och kopplar på vattnet igen.
    Renovering är kul i lagom doser.  Något att göra när mannen inte har ledigt samtidigt som mig.
    Njuter annars i fulla drag av den välbehövliga julledigheten som varar ända till 10 januari.

Vad gäller verkstaden så är den i full gång. Tanten kom så sent förra gången igen att jag har svårt att räkna ut vare sig ÄL och BIM denna månad. Men enligt kalendern här på fl, om jag förlänger cykeln till 30 dagar så har jag ÄL under nyårshelgen här. ÄL 1-4 jan och BIM 17 januari. 
    Skulle någon kunna hjälpa att få in på listan?(Hur gör man?)

Fick igår för mig att läsa hela tråden.....
    Men den är jätte lång, kom till inlägg 200 med några stora kliv och hade sedan inte tid att kolla dagsläget!

Men jag ser att det har hänt lite!

Grattis Astro till plusset!

Tantens närvaro är deprimerande men som någon sa till mig, bryt ihop, börja om. Sen det där sista, gör rätt, är ju det svårasteObestämd.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet