• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • AMC80

Jag beställde ÄL-test nu. Har provat tempen varje morgon i tre veckor nu och den pendlar friskt just nu. I förrgår 36,2, igår 36, 9 idag 36,2. Vete fan varför den inte är någorlunda hög eller låg (har inte kommit till temperaturdelen i "bibeln" än).

Så då tänkte jag att nästa månad ska jag kolla med ÄL-tester för att se om jag har ÄL alls.

Gott nytt år btw. Hoppas på många + i tråden under 2011 (och helst  januari)

• ceke
    ernlia03 skrev 2010-12-31 11:33:09 följande:
    Ingen aning faktiskt, har alltid trott att den är högre då, brukar kännas så för mig. Kan du inte konsultera bibeln? Skrattande
    Tja.. enligt den är tappen precis innan och efter mens "Firm, low, closed, nonwet".. hittar just nu dock inget om under mensen.. Enligt Fertility Friends lektioner är den låg under mens.. Men det är vad jag hittar... Kan säkert va olika också
  • Kekke

jaja.. nu är det slut på friden.. nu är frugan på väg ur sängen..

• ceke
    Kekke skrev 2010-12-31 12:21:53 följande:
    jaja.. nu är det slut på friden.. nu är frugan på väg ur sängen..
    Puss på dig hjärtat mitt!
  • Irmeline

Saftis: då har vi ÄL nästan samtidigt! :)
    Blir första försöket för mig också efter mf (även om jag inte väntade in mens emellan).
    Vore kul om vi fick våra plus "tillbaka".
    Hoppas inte förkylningen ska ställa till det..

Mannen vägrar vara "nykter" ikväll trots att Äl är idag eller imorn.
    Bästa att få en dos spermier idag innan vi åker till festen...

GOTT NYTT ÅR!!! Skål

Ni är bäst tjejer, blir så glad att läsa här i tråden.
    KRAMAR

• Kattflickan

Kekke: Om hon är på väg ur sängen borde det väl innebära lugn och ro, värre vore det om det vore tvärtom

Jag har en liten fruktstund nu, håller annars på att packa upp de böcker som vi packade ner för nästan ett år sen när vi började renovera gillestugan. Det innebär att man snart kan komma in i det rum där vi förvarar verktyg mm. Och vi har kunnat rensa bastun! tjohooo! Så fort man renoverar ett rum i det här huset så blir nåt annat rum fullt av saker. Jätteirriterande.

Irmelie: Helt rätt att mjölka honom innan festen

Millan 

• ceke
    Kattflickan skrev 2010-12-31 13:28:27 följande:
    Kekke: Om hon är på väg ur sängen borde det väl innebära lugn och ro, värre vore det om det vore tvärtom
    Hmm, Kekke är en sån där konstigt morgonpigg jäkel.. så lugnet för honom slutade när jag gick upp ur sängen och vandrade ut till soffan istället Men jag får nog låta honom va idag,,,
  • Rosavit

Hej alla!

Vill bara passa på att önska alla ett riktigt Gott nytt år. Samt berätta att vulet gick jättebra. Det låg en liten bebis där och sov med tickande hjärta :)
    Dock enligt läkaren så var den lite äldre än jag räknat med vilket tyder på att jag fått ägglossning innan testen visade det.. en liten tanke bara, precis som Mellanis sa ( har jag för mig) att vi "lite äldre" kanske släpper äggen lite tidigare..
    Enligt läkaren skulle jag haft ägglossning på onsdagen men testet visade positivt på tors, fred och lördagen... Hmm..

Kram alla.

• ceke
    Rosavit skrev 2010-12-31 13:36:48 följande:
    Hej alla!

Vill bara passa på att önska alla ett riktigt Gott nytt år. Samt berätta att vulet gick jättebra. Det låg en liten bebis där och sov med tickande hjärta :)
    Dock enligt läkaren så var den lite äldre än jag räknat med vilket tyder på att jag fått ägglossning innan testen visade det.. en liten tanke bara, precis som Mellanis sa ( har jag för mig) att vi "lite äldre" kanske släpper äggen lite tidigare..
    Enligt läkaren skulle jag haft ägglossning på onsdagen men testet visade positivt på tors, fred och lördagen... Hmm..

Kram alla.
    Åhh va härligt att det gick bra!!! Stort grattis till det

... och jag hoppas att det är samma för mig när det gäller testen... i a f denna månaden
  • Längtan1980
    Saftmedbulle skrev 2010-12-31 11:18:02 följande:
    Välkommen hit, Längtan!
    Tack! Skrattande
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet