• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2010-12-30 19:14:55 följande:
    Urk, ovanligt kraftig mensvärk den här gången.. det tycks variera från gång till gång hur mycket mensvärk jag får. Har ni också olika så? Nån som vet varför?

Men USH! Stackars dig!!!

Gris - Var tog du vägen? Vad hände med flytningar vs. mens? Hoppas att du fick ett plus och blev så upprymd att du glömt logga in här på några dagar. ;)

HUR går det???

Polarlantis - Oj vilka svängningar! Dags att bli förväntansfull igen nu då! Hoppas inte mensen kommer tillbaka och att det blir ett fint plus istället. Det låter ju konstigt att det bara blev en liten skvätt tycker jag. Ibland kan ju mensen hoppa över helt och hållet, särskilt när man nyligen slutat med hormonpreparat, men en liten skvätt och sen inget verkar skumt. Kanske du hade ägglossning senare än du tror och fick en nidis nu? :)
    Jag har också funderat på det men jag hade så himla ont under ägglossningen att jag tror att jag vet exakt när det släppte. Stämde bra i tid och allt också...men vem vet?! Kan vara nidis, min kropp är ju helt av banan utan piller, hahaha!
    Men liiiite kan man ju hoppas...även om det verkar osannolikt!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2010-12-30 19:23:30 följande:
    Usch va många som fått påhälsning av tanten! Men i a f lite tröst på såren att det innebär vin o skumpa imorrn. En klen tröst, men ändock...
    Man får fira med det lilla...men det är ju inte så lätt...
    Hoppas det blir ett fint nyårsfirande i alla fall!
  • Inna

Jag som trodde på dig Polarlantis - du hade ungefär samma diffusa symptom jag hade när jag plussade! Vita flytningar, inga tecken på mens men värk kring äggstockarna... Men det är inte för sent än, nyfiken på när du testat! :)

Astrogirl - JätteSTORT grattis! Glad 

änglabitch - Känner igen det där med otaktiskt familj! När min pappa för tredje gången på ett år frågat lite på skoj -Är du gravid eller? när jag hade en oversize tröja eller tackade nej till alkohol sa jag tillslut, surt, till honom att den dagen jag är det vill jag berätta det själv, när jag VILL berätta. Inte som svar när någon slänger ur sig en dum fråga. Han fattade ingenting...

Vi fick förresten en massa dumma liknande frågor av sambons pappa i jul, när jag ju faktiskt för första gången tackade nej till alkohol av just den anledningen. Förstår inte folk att OM man är gravid vill man berättar när man själv känner att det passar!! Och om man inte är gravid kanske man inte vill ha barn, eller så har man försökt länge och det har inte tagit sig än, eller så kan man inte alls... Så som han pressade oss passar inte att säga till någon, någonsin. Blir så argSkrikandes  

• ceke

Essalady: Ja, håller med. Jättestrongt av honom! Han vill ju lika mycket som jag... Vi brukar va friska av oss, så vet inte vad som har tagit åt oss de senaste månaderna! En sak är säker... och det är att jag så fort som möjligt ska börja träna igen´! Har inte blivit så mkt av det senaste halvåret och känns som att det har ett samband med alla förkylnignar och annat skit! Tror på att fysisk aktivitet är bra för hälsan!

• Jojjo77

Hej på er tjejer!

Usch och usch och usch för er som fått påhälsnig! Så tråkigt!!! Nya tag som gäller på nya året!

Ceke - håller alla tummar att den styrkan ni trots allt haft räcker!!! Fy f... n vad ni är bra

Jag har varit på middag med min bästa tjejkompis idag och fått en massa pepptalk när det gäller barnverkstaden, hon har två. En har de haft svårt att få, den andra hoppade på dem kan man säga. Skönt att prata och att få förståelse om inte annat.

EGO: Vi tjuvstartade med myset redan idag Nu kör vi ett gäng dagar framöver

Champagnen ersätter ju inte att bli gravida på långa vägar, men man får se den som en mycket god kompensation tycker jag i brist på annat...

Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR Skål

2011 here we come, big time Skrattande

GravidBaby we wish!

Kram!!!

• AMC80

Åh vad "bibeln" är bra. Jag är bara i början, men vilken bok det är =)

Tack Ceke för tipset. (och tack till den som först tipsade, men jag har glömt vem det var. *förlåt*)

• ceke
    AMC80 skrev 2010-12-30 22:39:59 följande:
    Åh vad "bibeln" är bra. Jag är bara i början, men vilken bok det är =)

Tack Ceke för tipset. (och tack till den som först tipsade, men jag har glömt vem det var. *förlåt*)
    Visst är den!!! I like a lot!! Har för mig att det var Irmelie? Så lättskriven med så mkt bra fakta! Jag hade ju i stort sett redan läst mig till mitt hormonproblem innan jag va hos gynekologen... hon bekräftade mest det jag redan läst mig till egentligen! Och så gillade hon verkligen hur jag hade noterat mens, spottings etc utifrån chartringmodellen.. Hade ju dock ej tempkurvan än dock... men ändå
  • Kattflickan

Hejsan,

Ceke: Hoppas er ansträngning lönar sig! De små rackarna kan ju leva flera dar i väntan på ägget, så förhoppningsvis har det gått vägen. Strongt av honom att orka försöka! Jag ska försöka se till att min sambo inte dricker för mycket på nyårsafton så att simmarna är nåt att ha på söndag och en vecka framåt!

Trist att så många fått besök av tanten! Polarlantis, min syster fick lite bruna flytningar när mensen skulle kommit, men hon var gravid! Hoppas det är så för dig!

Jag känner mig helt knäckt. Försökte lyfta ner en widescreen tjock-tv i källaren med sambon, vi ska ha spelhörna med guitar-hero mm. Men jag var för klen! Orkade inte och nu känns det som om nåt gått sönder i ryggen.

Började packa upp böcker i bokhyllan vi monterat upp i källaren och hittade "Ett barn blir till" från 1970-talet. Jag har ärvt många böcker från mina föräldrar och det  stod min mammas namn i den. Jag har den nyaste versionen också, ska nog sätta mig ner och jämföra dem nån dag! Nåt borde väl ha hänt sen 70-talet!

Millan 

• ceke

Tack för peppingen alla och jag hoppas ni har rätt i att de små simmarna klarar sig några dagar. Haha.. än så länge har jag hoppats på en låg temp på morgnarna.. nu vill jag ha en hög!!!

Millan: Va kul att hitta din mammas gamla bok!! Men va trist med din rygg.

• Irmeline

Trist att så många mensar Rynkar på näsan
    Men desto mer champagne Skål En liten tröst kanske.

Själv vet jag inte in eller ut med min ÄL. Gyn sa ju att de skulle komma efter 5-7 dagar (har gått 2,5 sen jag var där). Gjorde ett ÄL test ikväll bara för att (hade tänkt börja imorn) och det gav superstarkt utslag, mycket starkare än kontrollen, är det äl på nyär då? Hur går det då med skumpan..?

Vad tror ni? 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet