• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Polarlantis
    Astrogirl skrev 2010-12-29 15:59:12 följande:
    Tack. Ja verkligen bra nyårspresent.

Mina två bästa vänner har blivit gravida under senaste året och det tog sig fort för dem och jag upplever att de inte riktigt kunnat förstå hur jobbigt det är när man får kämpa längre tid med bebisverkstaden. De säger att man ska försöka sluta tänka på det, men hur lätt är det, typ omöjligt. Man måste nog upplevt det hela för att verkligen kunna förstår hur det känns.

Ja kämpa på. Snart är det er tur. Kramar!
    Så härligt att det tagit sig för dig!!!
    Jag kan inte fatta att man folk säger att man inte ska tänkea på det hela tiden för det är gör jag...MASSOR!!!

Tack Saft och bulle, klart vi ska köra på vidare!
  • ceke

NEJ, skit också polarlantis.. trodde ju så på att det va ett plus på g för dig. Helt ok att deppa idag för det!!! Usch... Första mensdag är verkligen en skitdag... Sen går det ju så sakteliga framåt och helt plötsligt är man vid ÄL igen med nytt försök

Ett plus i a f som du säger att ni nu verkligen vet att ni vill! En härlig känsla bara det i a f

Kram på dig!

• Polarlantis
    ceke skrev 2010-12-29 16:02:40 följande:
    NEJ, skit också polarlantis.. trodde ju så på att det va ett plus på g för dig. Helt ok att deppa idag för det!!! Usch... Första mensdag är verkligen en skitdag... Sen går det ju så sakteliga framåt och helt plötsligt är man vid ÄL igen med nytt försök

Ett plus i a f som du säger att ni nu verkligen vet att ni vill! En härlig känsla bara det i a f

Kram på dig!
    Tack så jättemycket!!! Det värmer!!! Började nästan tro på + jag också men visst inners inne att det inte blivit något...har en så hyperkännslig kropp så jag blir inte förvånad om jag känner av det när det tar sig...men vi får se!

Tycker lite extra synd om  mig för att jag är sjuk också...så klart! Blä...
  • Minnie69
    ceke skrev 2010-12-29 11:35:47 följande:

Och på tal om tappkänneri och flytningsletande... Ärligt. Ett spännande moment det också! Jag ser inte så mkt utanpå eg.. men gjorde som boken sa igår och nu på morgonen och tryckte lite på tappen med tumme o pekfinger... Och herrejisses va med äggvita jag fick ut! Så om ni är fundersamma på konsistensen... Upp och rota o kläm vet ja 
    Spermierester har dock en tendens att vara förvirrande lika äggviteflytningar (så det gäller att ha aktiviteterna i beaktande). Riktiga äggviteflytningar ska man kunna trycka ihop och dra isär massor med gånger utan att de stumnar och blir sköra och tappar elastisiteten..
  • ifyouweremine

Fortfarande ingen tant. Det känns hela tiden som hon är påväg, eller känslan kommer och går, har gjort i några dagar nu. Mycket aktivitet. Men jag kan ha haft äl senare än jag tror.. Hon kommer säkert imorgon.

• mallanis

jojjo- Ja det visade sig också att ett kompispar till min svåger haft flera missfall och att de inte längre umgicks med min svåger och fru......*suck*  Jag förstår varför.....
    Näe jag håller med tycker man att sitt liv är så "värdelöst" inan man skaffade barn....kanske man borde fundera på om kastat bort en massa år och borde börja leva livet!!!

Millan- OJ! Ja hur hade du reagerat på det! Jösses hade någon sagt något liknande till mig en månad efter mf så hade jag brutit ihop .... du fick ju bära på ditt barn länge och hela den process ni har fått genomgå..... oj oj oj....
    Vi är också vana att kunna vara "fria" resa och hitta på saker så det är inte utan att man kommer sakna det...det blir ju liksom på ett annat sätt framöver.
    Jag menade inte att man ska röka under graviditen men att när det gäller missfall så är det inte mycket man kan påverka själv. Jag skulle gärna vilja veta mer om det du beskriver att äl kan påverkas av alkohol. Att celldelningen av ägget kan påverkas innan BIM förstår jag inte då ägget inte har blodkontakt med livmodern än? Ägget är ju som en egen individ som sköter första celldelningarna själv? Jag menar inte att ifråga sätta men vill gärna se från vilken källa det kommer? Så jag kan läsa på ;)

Polarlantis- Men SKIT!!!! Är det sant, men åhh det som verkade så bra.

Ansi- ja den borde ju ha släppt men helt säker kan man ju inte vara.... Jag trodde ju att tempmetoden var säker men sen visade någon (tror det var Irmelie) att det var en myt att tempen alltid stiger om man haft äl.... Men mest mest troligt hade du ju äl......men 100% kan man aldrig veta... åhhh denna osäkerhet!

Tredje gången gillt!?
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2010-12-29 16:25:51 följande:
    Fortfarande ingen tant. Det känns hela tiden som hon är påväg, eller känslan kommer och går, har gjort i några dagar nu. Mycket aktivitet. Men jag kan ha haft äl senare än jag tror.. Hon kommer säkert imorgon.
    Hade på känn att min ÄL kanske var två dagar senare än vad det var tänkt och det stämde bra in med mensen...HOPPAS det inte är så för dig, håller alla tummar och tassar jag kan finna hä ri huset!!!
  • L Maria

Polarantis - åh, vad surt, speciellt om man först känner att nej det är inget och sedan (förlåt!) kanske påverkas av alla som hoppas åt en också... Kram!

Nä, jag blir mer och mer övertygad om att man aldrig någonsin ska prata barntillverkning med folk man inte har koll på hur läget är - ifall de försökt, försöker, fått missfall, inte vill ha etc etc... Bättre att låta folk ta upp det själv så man vet på vilken nivå man kan lägga diskussionen.
    Känner ågren för det faktum att jag berättat för ett par på jobbet (varav en väntar sin första i mitten på januari) - de är unga alla tre och en har precis slutat med p-piller, kommer säkert att ta sig direkt och så kommer hon att vara klämkäck om det...

• Ansi30

Efter ett besök på the ladiesroom kan jag konstatera att jag har haft en liten beige/brun flytning... får väl utgå ifrån att det är spottings (har bara haft det en gång tidigare). Inte kan väl ägget fästa så sent som ÄL plus 12, bim minus 4? 
    Man har ju en miljon frågor...kanske dom borde starta upp en fertiitet/dagarna innan bim/kroppen kurs på universiteten. Jag skulle lätt sitta där

• acinna

Maria: Eller så får man reda på saker man inte visste. När jag efter 4 diagnoser och 5 veckor blev opererad för X så fick jag veta av flera kollegor att de haft både ett och två missfall innan de fått barn och fick massor av peppning att inte ge upp i barnillverkningen!
    Och efter en mens efter operationen sitter jag nu här i vecka 11+0, och det är inte många av mina kollegor som vet om det... än!!! En vecka till och den största risken är trots allt över.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet