• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Zalia

Jag är här för att gnälla lite igen... Fått mens två dagar i förtid, är så jäkla irriterad. Har inte alls känts som vanligt den här månaden så jag har varit skapligt förvirrad. Brukar aldrig få för tidigt, nån dag för sen kan hända, men för tidigt, vad handlar det om?! Innebär dessutom att den här månadens cykel var 23 dagar vilket känns lite på gränsen till för kort så jag hoppas det inte är nåt som kommer upprepas. Jäkla kropp!!! Skrikandes Får väl trösta mig med att dricka champagne på nyårsafton.

Vill bara säga också att jag skriver inte så mycket här pga lite tidsbrist, men läser så mycket jag hinner, så skönt med folk som är i samma sits som en själv! Hoppas 2011 blir året vi alla lyckas!

• Lavendia

Åh vad trist det är när mensen kommer Skrikandes Hoppas det är en tillfällighet att din kropp spelar ett spratt med dig!!

Champagne är bra medicin tror jag Glad bubblar spermier och ägg till och så får vi varsen klimp nästa år. Det hade varit grejer det, tjejer!!

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!! SkålSkålSkålSkål

• Ansi30

Jag är så övertygad om att det inte har blivit något nu heller så jag korkade precis upp en flaska rödvin som tröst (och som gottis till kycklinggrytan vi äter i kväll). Sen tänker jag dricka massor av bubbel i morgon! 

Önskar alla fina girlisar här i tråden ett härligt GOTT NYTT ÅR!!!
    Jäfflar vad här ska plussas och komma bebisar 2011!

Kram till er! 

• Saftmedbulle

Vi oxå passa på att önska er alla ett gott nytt bebisår 2011!

Pepp,pepp till de som fått mens och misströstar (jadå, drick lite bubbel, varför inte?)!

P.S Zalia... helt ok att gnälla - gör vi alla lite då och då...

• ifyouweremine

Urk, ovanligt kraftig mensvärk den här gången.. det tycks variera från gång till gång hur mycket mensvärk jag får. Har ni också olika så? Nån som vet varför?

Har gått och surat hela dagen för att mensen kom igår, men nu har jag inhandlat massa olika sorters vin och champagne så att jag kan inviga mitt nya vinspel imorgon vid nyårsmiddagen. Så nu är jag på fiiiint humör igen! Tänk så trist nyårs-vinspelet hade blivit om jag bara fått dricka alkoholfritt.. man får tänka så!

Gris - Var tog du vägen? Vad hände med flytningar vs. mens? Hoppas att du fick ett plus och blev så upprymd att du glömt logga in här på några dagar. ;)

Polarlantis - Oj vilka svängningar! Dags att bli förväntansfull igen nu då! Hoppas inte mensen kommer tillbaka och att det blir ett fint plus istället. Det låter ju konstigt att det bara blev en liten skvätt tycker jag. Ibland kan ju mensen hoppa över helt och hållet, särskilt när man nyligen slutat med hormonpreparat, men en liten skvätt och sen inget verkar skumt. Kanske du hade ägglossning senare än du tror och fick en nidis nu? :)

Hur går det för våra bimmare i övrigt? Daniela01, Kaprifolen1979, Bäbis201008 till exempel? Ett plus till tycker jag gott vi kan hinna klämma in innan året är slut. :)

Saftochbulle - Har du haft ägglossning nu? Det var väl nu i dagarna tyckte jag mig se i bim-listan.. Vore ju superskönt om den kom igång som den ska så du kan plussa i januari sen. :)

Zalia - Det var säkert att din kropp tänkte att nu när den ändå inte är gravid så vill den bli full på nyår! Se det som ett tecken.. ;)

• SannaK

Även jag gnäller lite... fick också mens idag, 2 dagar för tidigt. Har aldrig hänt förut, brukar komma exkat med 28 dagars cykel... usch vad ledsen jag blev.

• ceke

Åh, va precis hemma hos makens pappa med familj. Hans yngsta syster är 6 år och hon frågade så fint när alla var där "Cissi, när ska du få barn?"... Jaaaa, vad svarar man på det. Jag menar, hon är ju bara ett barn och kan ju inte förstå alla tankar kring detta... Keces föräldrar vet inte om vår bebisverkstad även om de nog anar.. Hur som helst svarade jag att "Det undrar jag med. Ibland kan man inte bestämma när och om man kan få barn..." Hon sa bara lite gulligt "jaha, hur många skulle du vilja ha då? Själv vill jag ha tre" Visst är de härligt med barn! De är så rakt på sak och okomplicerade   Sååå, med andra ord fick även svärfar med fru veta att vi försöker men att det inte går så lätt som vi skulle önska.... Ingen av dem sa nåt, men jag hann nog se att de utbytte blickar med varandra...

Jag kommer med största sannolikhet va inne i tråden även imorrn, men om inte GOTT NYTT ÅR på er, goa FL vänner

• ceke

Usch va många som fått påhälsning av tanten! Men i a f lite tröst på såren att det innebär vin o skumpa imorrn. En klen tröst, men ändock...

Här har vi förgäves försökt få till det så mycket idag att min kära man är alldeles öm och svullen, men nå simmare fick vi inte ut. Stackarn, mår ju fortfarande lite illa också, så försöker jag få till fullbordat sex... Nåja.. nu blir det nog avhållsamhet ett par dar.. hmmmm... Får helt enkelt hoppas att gårdagens mys är tillräckligt... Även om det ju känns trist att vi inte fick till det idag. ÄL-testet va ju i a f tokpositivt i förmiddags, så får hoppas att ägglossningen är idag, så kanske det finns en aning chans i a f. Med andra ord... snälla... Håll tummarna för att tempen går upp i morrn bitti, för nå mer sex lär det inte bli här på ett par dar! SUCK

• ifyouweremine
    ceke - Åh stackarn, man kan ju förstå hur det måste kännas. Vi tjejer kan ju liksom i stort sett alltid få till det, även om det inte blir så behagligt. Är ju inte samma sak för dem.. Jag tycker det var grymt bra av honom att gå med på att ens försöka! Ni verkar båda två vara rätt tuffa som kämpar trots massa sjukdomar och annat. :)
  • änglabitch

Åh, tråkigt med så många mens-påhälsningar!

På tal om vad man bör och inte bör under graviditet-hur är det med spikmattan?
    Har för mig jag hört det inte är bra, står att man utsöndrar oxytocin efteråt, vilket ju kan orsaka missfall!
    Vågar mig inte riktigt på den nu för det, någon som vet bättre?

Ansi30- skönt tanten inte kommit än, även om du tyckte det kändes som det är på g.
    Jag började bli öm i brösten i måndags (7 dgr innan BIM), är väldigt tidigt för mig men vad vet jag vad kroppen har på gång den här månaden.
    Har haft molvärk till och från sen 3 dgr efter ÄL,och nu är jag svullen i magen så jag knappt kom i jobbarbyxorna, men det kan ju vara julmat

Jag är verkligen velig hur jag ska göra med nyårsfirandet, tänkte förrut jag skulle testa i morgon, men nu är jag osäker, fattar inte hur jag ska kunna smygvaranykter! Vi är 6 st som ska äta middag och fira varav 2 nyktra.Dom kommer märka direkt! En av dom är min syster som vet att vi försöker så hon har koll på mig- Tips???!!!
    Vill ju veta själv så man kan dricka med gott samvete eller låta bli om man nu mot förmodan  plussat.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet