• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Polarlantis
    ernlia03 skrev 2011-01-02 22:22:03 följande:
    Skillnade i kontrollstreck och säkert även teststreck är nog bara för att det gamla fått torka in lite. Kvällens test kommer nog att minska det också... Obestämd
    HOPPAS MASSOR för dig nu!!!!!!!!! Håller alla tummar som jag kan hitta här!!!
  • Polarlantis
    Gris78 skrev 2011-01-02 21:12:10 följande:
    Hallå, god fortsättning till er alla! hoppas alla har fingrarna i behåll. :) Mensen startade den 29e och kom igång som den brukar den 30:e. Nästan 30 dagars cykel denna gång... Polaris - hur går det? Grattis till sen av som fick plus :)

Nja...det går inte alls faktiskt Rynkar på näsan
    Har testat neg igår och har fortfarande inte mens, MORR! Bara en dag med bruna flytningar och that´s it...så nu vet jag varken ut eller in! Ska köpa ett digitaltest och ta till helgen om det inte hänt ngt...om det fortfarande är neg då är det ju inte ngt helt klart. Fick ett tips om att ÄL kanske hade varit senare än jag tror...så får väl hoppas lite på det då men jag tror eg inte det...hmm...

Bara allt kommer igång nu, är så rädd att det ska böjra strejka och att mensen aldrig ska komma...

Bara böjra öva inför ÄL för dig nu då! Lycka till!!

• Ansi30

Ernilla... jag tycker absolut att du ska gå till bm och kolla upp det!!! För ngt måste det ju betyda när strecket blir så där mkt starkare!!! OJ vad jag ska hålla tummarna nu!

• L Maria

Grattis Änglabitch!! Vilken härlig start på det nya året!

Ernlia - åh, vad nervwrecking för dig, jag hoppas att du får tag på en bm imorgon som kan hjälpa dig reda ut vad som är på gång! (Håller så klart tummarna för att det ska vara en ny graviditet som håller sig!)

Ego - här är det fullkomligt symptomfritt och jag tror att den 3 jan är lite tidigt för BIM egentligen, har med det bara 26 dagars cykel, men å andra sidan kom äl tidigare än det gjort i föregående cykler som de senaste gångerna varit 29 dagar... Vet alltså inte riktigt, men tja - jag testade negativit imorse (skulle egentligen till kompisar på fest, och det var frågan om jag eller maken skulle köra, men nu har han blivit krasslig, så vi stannade hemma) och kommer nog inte att börja fundera förrän vi kommit till 6-7 jan och ingen mens kommit...
    Är dock öm på ett ställe i vänster bröst, som om man har ett blåmärke...weird...

• Lavendia

Ernilla: Åh vad spännande!! Ser absolut ut som ett positivt test och ska hålla alla tummarna för det och för att blödningen försvinner. Lycka till! 

Polarlantis: Vad märkligt och hoppas mensen kommer igång snart eller ännu hellre att det blir positivt utslag i helgen på de digitala tester. Jobbigt när kroppen spelar en ett spratt och man inte vet vad man ska tro.

• simtim

Ernlia, nu har du tråden på halster. Det där testet såg så himla positivt ut. Förstår att du inte vill börja hoppas för tidigt, dock. Håller tummarna för att det är nåt på gång. Finns det inga bra svar på hur länge grav.hormoner som längst kan vara kvar i kroppen efter mf...?? Hallå läkarkåren.
    Det är väldigt mysigt att ha nåt så här spännande att läsa när man ligger hemma och mår lite blää, jag har fått någon magbacill. Blir nog bättre snart. Pepp till alla som behöver och lite till mig själv oxå.

• L Maria

Och förståss - ett riktigt gott nytt år till er alla goa tjejer, vi hoppas på massor av plus 2011!! (Jäklar vad jag fick läsa ikapp, trots att jag bara varit borta i fyra dagar! )

• Kattflickan

Ernlia: Det ser ju lovande ut!!! Jag skulle säga att testet helt klart var positivt. Testa igen imorgon bitti! Ring sen MVC och kolla hur du ska göra, kan ju vara svårt för dig att veta vilken vecka du är i? Jag har sagt det flera gånger tidigare i den här tråden, men min syster fick faktiskt blodblandade flytningar då hon skulle haft mens och hon var gravid! 

MariaF79: Man behöver inte ha symptom före bim, hoppas det blir ett plus!

Nu ska här sovas!

Millan 

• Irmeline

Eftersom jag fick positivt på stickan 30:e och 31:a och ÄL-smärtor på nyårsnatten ändrar jag BIM-datum och flyttar mig i listan..

Millan: Jag fick en liten blödning på dagen och hade sex samma kväll den gång jag blev gravid. Blod från ägglossningen indikerar hög fertilitet. Kanske får du utslag på stickan för sent? Hoppas ni fick till det ikväll :)

Ernilia: Om läkaren såg en ÄL så kan man bevisligen få ÄL trots att man har lite gravhormoner kvar. Om de nu har ökat dessutom så ser jag ingen annan anledning än att du är gravid igen! :) Hoppas..

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

Tomte December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)

• Jojjo77

Ernlia - hoppas att det är ngt! Skulle, som de andra också skrivit, ringa bm eller gyn för at kolla upp så att du slipper alla hjärnspöken.

Polarlantis - jobbigt att bara gå och vänta. Jag skulle nog i ditt fall också ringa bm eller gyn, man blir ju knapp annars!

Lycka till till er båda och till alla andra!

EGO: Här startade mysveckan igår, så nu är det bara att köra på och sen vänta, vänta och vänta. Igår kväll när jag skulle somna låg jag och funderade på hur det skulle vara att få en liten och fick då världens panik! Är det verkligen det jag vill eller har det bara blivit en grej??? Helt plötsligt tyckte jag att våra liv är helt perfekta och vet inte om jag vill byta dem mot något annat. Har jag blivit helt galen eller förstår någon vad jag menar?!?!? Det kanske är jag som ska föla mina egna råd och ringa psykolog!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet