• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • CajsaK

Här har vi  försökt mysa på oxå :) 

Fick oxå panik igår när jag skulle sova! Många tankar: klarar jag av det här, vill jag det här, vi har det ju bra ändå osv osv. Det går ju upp och ner dessa tankar, jag menar det är ju nåt helt nytt som blir i ens liv. Kommer vara tålamods krävande, sömnlöst och säkert helt underbart :) Hoppas och tror att alla dessa panik känslor försvinner eftersom när man går där med magen i vädret och sen håller den lille i famnen :) Tror det är helt naturligt att känna rädsla och panik, ens liv förändras ju för alltid! 

• Gris78
    ifyouweremine skrev 2011-01-02 21:30:30 följande:
    Våra kroppar verkar vara väl-synkade Gris! Min cykel var också 30 dagar denna gång, brukar vara 25.. Min mens kom också 29:e.. Och jag hade också kort mens - bara två dagar! Brukar vara 5 dagar.. Blev väldigt konfunderad jag också. Hoppas allt kom ut ordentligt. Hade mycket mer mensvärk än vanligt också, hade du det med? Jag har faktiskt fortfarande kvar en del mensvärk, vilket är väldigt irriterande.
    Näe mensvärken var väldigt mild denna gången oxå, lite mer  värk i brösten denna gång, någon dag mer än vanligt ...... normal mens 2 dagar 1,5 med lite kraftigare spottings.  

Hoppas verkligen att allt kom med ut ser inte poängen med att spara en del???  
    Lustigt att vi är så lika, vi bor ju inte grannar precis....eller?? fniss   Vi borde ha äl runt den 10 då vá?? 
  • Irmeline
    CajsaK skrev 2011-01-03 14:46:34 följande:
    Här har vi  försökt mysa på oxå :) 

Fick oxå panik igår när jag skulle sova! Många tankar: klarar jag av det här, vill jag det här, vi har det ju bra ändå osv osv. Det går ju upp och ner dessa tankar, jag menar det är ju nåt helt nytt som blir i ens liv. Kommer vara tålamods krävande, sömnlöst och säkert helt underbart :) Hoppas och tror att alla dessa panik känslor försvinner eftersom när man går där med magen i vädret och sen håller den lille i famnen :) Tror det är helt naturligt att känna rädsla och panik, ens liv förändras ju för alltid! 
    Jag tror det är ett tecken på mognad.
    Om man inte tvekar en sekund så förstår man nog inte vad det innebär.

Sen kan man ha maniska perioder då man vill, vill, vill utan att fundera över vad det betyder, men ändå.
    Att reflektera och ta genomtänkta beslut tycker jag alltid är det bästa.
  • ceke

Jag tror också att tvekan är ett sundhetstecken! Det betyder ju att vi är beredda på att det kommer bli en helomställning och att det är ett stort ansvar att få och uppfostra sina barn..

Ojoj, jag börjar känna mig som Dolly parton och med tokömma bröst! De berättar att de finns bara jag använder benen och promenerar lugnt! För att inte tala om att nudda dem. Tur nog att jag vet att det med största sannolikhet är progesteronpillrena som gör detta, för annars hade det varit en väldigt jobbig väntan på BIM!

• mallanis

Hej tråden idag har vi varit på RUL!
    Fick 2 BM en nyutbildad och så satt ytterligare en BM med. Jag träffade henne(hon som satt med)  vid mitt första missfall och hon var verkligen världens finaste mot mig då! Kändes så skönt att se henne igen under andra omständigheter =) Bebis mådde fint men är en riktig vilde ( hahha inte hade jag förväntat mig något annat iof )Svårt att få bilder och svårt att mäta Men blev "tillbaka flyttad" Enligt mina och FL ´s beräkningar BF 5-6 juni enligt BM 3 juni men nytt BF datum är nu 7 juni!!!

Är glad men verkligen helt mentalt slut, de första 10 min fattade jag inte att det var min bebis där på skärmen! Kämpa på tjejer snart trillar plussen in och bebisarna ut!!!

Pingla förstår dina känslor inför 17 åringen- Jag måste verkligen säga att jag INTE avundas henne. Tänk tjejer om vi hade fått barn när vi var 17..... (jag hade för min del nog fattat ett annat beslut! i den situationen) så annorlunda livet hade varit! Hade vi ens träffat de godingar till män vi har idag som vi försöker göra barn med?
    .... aldrig bott där jag bor och inte jobbat med det jag gör...men framför allt inte träffat min make?

Tredje gången gillt!?
  • Saftmedbulle
    mallanis skrev 2011-01-03 16:34:31 följande:
    Hej tråden idag har vi varit på RUL!
    Fick 2 BM en nyutbildad och så satt ytterligare en BM med. Jag träffade henne(hon som satt med)  vid mitt första missfall och hon var verkligen världens finaste mot mig då! Kändes så skönt att se henne igen under andra omständigheter =) Bebis mådde fint men är en riktig vilde ( hahha inte hade jag förväntat mig något annat iof )Svårt att få bilder och svårt att mäta Men blev "tillbaka flyttad" Enligt mina och FL ´s beräkningar BF 5-6 juni enligt BM 3 juni men nytt BF datum är nu 7 juni!!!

Är glad men verkligen helt mentalt slut, de första 10 min fattade jag inte att det var min bebis där på skärmen! Kämpa på tjejer snart trillar plussen in och bebisarna ut!!!

Pingla förstår dina känslor inför 17 åringen- Jag måste verkligen säga att jag INTE avundas henne. Tänk tjejer om vi hade fått barn när vi var 17..... (jag hade för min del nog fattat ett annat beslut! i den situationen) så annorlunda livet hade varit! Hade vi ens träffat de godingar till män vi har idag som vi försöker göra barn med?
    .... aldrig bott där jag bor och inte jobbat med det jag gör...men framför allt inte träffat min make?
    mallanis: Vad bra att RUL-et blev lyckat!!
    EGO: Lite låg idag... Kom att tänka på att vårt RUL skulle ha varit nu på onsdag (sniff,sniff)...

Nä, barn vid 17 är inte att rekommendera, då man ju bara själv är ett barn...
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2011-01-03 16:47:56 följande:
    mallanis: Vad bra att RUL-et blev lyckat!!
    EGO: Lite låg idag... Kom att tänka på att vårt RUL skulle ha varit nu på onsdag (sniff,sniff)...

Nä, barn vid 17 är inte att rekommendera, då man ju bara själv är ett barn...
    Beklagar Bullen =(  f-n vet hur hårt det är Gråter Var inte meningen att sänka dig snart snart är ni på gång igen! *kram*
    Tredje gången gillt!?
  • ceke

Mallanis: Åh va skönt att höra! Passar det att gratulera?

Saftobulle: Inge konstigt att du är låg för det heller... Kram på dig

• mallanis

Ceke- Japp det passar! Nu har jag bestämt mig för att jag väntar barn och ska tvinga mig att tro på det och att den kommer ut den 7 juni!

Tredje gången gillt!?
  • ernlia03

Mallanis: Vad härligt med ett livligt knyte där inne! Känns det som du vågar hoppas nu..?

Undrar hur det kommer att kännas den dagen man faktiskt får se nåt levande på UL, har ju inga positiva erfarenheter av det hittills... Antar att du förstår mig precis med din historia... Jag skulle också ha haft RUL i veckan, men förhoppningsvis får jag boka en ny tid för det. Och snart får även du göra det Saftochbulle!

Inga rosa flytningar idag än så länge, för min mentala hälsas skull hoppas jag de håller sig borta. Rosa flytningar var ju det enda tecken jag hade på MA:et också...

ceke skrev 2011-01-03 13:49:41 följande:
    Hej på er!

Ser att ni pratat om tankar kring hur det blir om man får barn kontra det man har nu.. hehe.. Vi hade en vän och hennes underbara lilla vilde till charmtroll på 1,5 hemma hos oss igår. Oh ojoj vilken energi det går åt till att leka o se efter honom! Men va mysigt det är också...

Fick även lära mig att min kära Kekke kan rya i och säga ifrån hehe och då lystnade
    lillkillen faktiskt (han va väldigt nyfiken på vårt vitrinskåp och skulle gång efter annan dit, öppna dörrarna och rumstera om bland kristallglasen...). Kan lova att vi verkligen insåg att vi inte har ett barnsäkert hem!!!

Åh, idag är en nervpress. Tyckte mig se nåt färgaktigt i flytningarna i morse när jag va på toa... så GRRR va läskigt det är att gå på toa nu! Tempen hade dock gått upp ytterligare ett snäpp...

Pingla: Jobbigt med styvsyrran. Men oj vilken tuff tid de får! Ingen höjdarsituation att sätta ett barn till världen i... Förstår dock att du långt ifrån jublade av glädje
    Jag hoppas verkligen det där med "egna barn och andras ungar" stämmer för annars vet jag inte hur man nånsin kommer att orka med barn. Snacka om duracellkaniner! Skrattande

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet