• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ceke
    ernlia03 skrev 2011-01-03 17:17:01 följande:
    Jag hoppas verkligen det där med "egna barn och andras ungar" stämmer för annars vet jag inte hur man nånsin kommer att orka med barn. Snacka om duracellkaniner! Skrattande

Haha, jaaa.. Men för min del får de hellre va vilda o glada än lugna o griniga
  • Saftmedbulle
    mallanis skrev 2011-01-03 16:58:47 följande:
    Beklagar Bullen =(  f-n vet hur hårt det är Gråter Var inte meningen att sänka dig snart snart är ni på gång igen! *kram*
    Not your fault... Hade tänkt på det ändå. Tack för pepp!
  • Kaprifolen

och så dansade the lady in red in hemma hos mig...5 dagar försent ca. Man bara undrar varför blir man oregelbunden just när man vill bli gravid?? Gillar kroppen att spela en spratt eller...

• ifyouweremine

Kan bara instämma i att man ibland får panik när man tänker på vad bebis skulle innebära. Ett helt nytt liv och ingen frihet. Bara som min syrra som knappt kan komma ifrån för att träna en gång i veckan! Herregud liksom. Själv är jag van vid att bestämma allt själv, till och med på jobbet där jag har bestämmarroll. Men precis som alla er andra kommer jag ju underkasta mig bebisens vilja och behov och innerst inne längtar jag nog lite efter det. Ge allt åt en annan, förutsättningslöst. Men det är lite dagsform över det där, hur sugen man är.

Gris - Ja runt 10:e tror jag nästa äl blir. Känns som en evighet kvar. Undrar om äl kommer va försenad denna månad oxå.

Ceke - Sa de innan att du nog kommer få massa PMS? Annars lovande med symtom. ;) Ömma bröst var ju det vanligaste första symtomet enl min undersökning och för en del kom det jättetidigt.

Mallanis - Vad skönt att det gick bra och att du äntligen kan njuta av din graviditet fullt ut!

• ifyouweremine

Kaprifolen - Ajajaj.. Vad synd! Sägs att den kan bli sen ibland om man tänker mkt på det (och därmed är lite stressad), hur nu det skulle gå till rent fysiskt.. Sen känns det i så fall som alla i denna tråd skulle va sena med varje mens...

• Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2011-01-03 19:05:20 följande:
    Kan bara instämma i att man ibland får panik när man tänker på vad bebis skulle innebära. Ett helt nytt liv och ingen frihet. Bara som min syrra som knappt kan komma ifrån för att träna en gång i veckan! Herregud liksom. Själv är jag van vid att bestämma allt själv, till och med på jobbet där jag har bestämmarroll. Men precis som alla er andra kommer jag ju underkasta mig bebisens vilja och behov och innerst inne längtar jag nog lite efter det. Ge allt åt en annan, förutsättningslöst. Men det är lite dagsform över det där, hur sugen man är.
    Instämmer jag också! man är så fukuserad på att få till en bäbis att man knappt hinner tänka på vad det kommer förändra ens liv och när man väl tänker på det blir man ju helt nervig!! Så vi är nog alla lika snurriga här inne Glad

Ingen mens i sikte ännu för mig...blir GALEN! Har köpt ett CB digital nu som jag ska ta till helgen om inget hänt tills dess...måste ringa BM också och fråga...Önskar bara jag hade en bra att vända mig till! Barnborskemottagningen i min stad är värdelös, så stroppiga där, ush!
  • Jojjo77
    mallanis skrev 2011-01-03 16:34:31 följande:
    Hej tråden idag har vi varit på RUL!
    Fick 2 BM en nyutbildad och så satt ytterligare en BM med. Jag träffade henne(hon som satt med)  vid mitt första missfall och hon var verkligen världens finaste mot mig då! Kändes så skönt att se henne igen under andra omständigheter =) Bebis mådde fint men är en riktig vilde ( hahha inte hade jag förväntat mig något annat iof )Svårt att få bilder och svårt att mäta Men blev "tillbaka flyttad" Enligt mina och FL ´s beräkningar BF 5-6 juni enligt BM 3 juni men nytt BF datum är nu 7 juni!!!

Är glad men verkligen helt mentalt slut, de första 10 min fattade jag inte att det var min bebis där på skärmen! Kämpa på tjejer snart trillar plussen in och bebisarna ut!!!

Pingla förstår dina känslor inför 17 åringen- Jag måste verkligen säga att jag INTE avundas henne. Tänk tjejer om vi hade fått barn när vi var 17..... (jag hade för min del nog fattat ett annat beslut! i den situationen) så annorlunda livet hade varit! Hade vi ens träffat de godingar till män vi har idag som vi försöker göra barn med?
    .... aldrig bott där jag bor och inte jobbat med det jag gör...men framför allt inte träffat min make?
    Vad härligt Njut nu av att vara gravid, det är du värd!!!
    Kaprifolen skrev 2011-01-03 19:03:08 följande:
    och så dansade the lady in red in hemma hos mig...5 dagar försent ca. Man bara undrar varför blir man oregelbunden just när man vill bli gravid?? Gillar kroppen att spela en spratt eller...
    Näe, vilket skit rent ut sagt!!! Bara att försöka att ta nya tag Hjärta

Vad skönt att höra att det inte bara är jag som får sneflipp ibland. Komiskt att vi var flera som tänkte likadant just igår Det går väl som sagt upp och ner beroende på dagsform. Får väl se det som en mognadsgrej

Pingla - förstår helt klart reaktionen. Trösta dig med att du är vuxnare och har bättre förutsättningar idag än en 17-åring, gäller kanske inte alla, men de flesta. Jag undervisar 17-åringar och jag kan säga att 99% av dem är inte redo för att ta hand om  ett barn, varken mentalt eller ekonomiskt, de kan ju knappt ta hand om sig själva snälla nån. Håller med som någon skrev, var sak har sin tid.

Med tanke på inlägget jag hade igår tror jag knappast att jag behöver skriva igen att jag skriver under på att jag tänker för mycket, tror det framgått mer än väl... hmmm. Igår sa mannen att han börjar bli rädd för hur mycket jag analyserar. Välkommen till klubben sa jag, då är vi två som börjar bli skrämda av mitt analyserande! Men, men, tack vare tråden vet jag att jag inte är ensam om det, skönt
  • Jojjo77
    Polarlantis skrev 2011-01-03 19:22:00 följande:
    Instämmer jag också! man är så fukuserad på att få till en bäbis att man knappt hinner tänka på vad det kommer förändra ens liv och när man väl tänker på det blir man ju helt nervig!! Så vi är nog alla lika snurriga här inne Glad

Ingen mens i sikte ännu för mig...blir GALEN! Har köpt ett CB digital nu som jag ska ta till helgen om inget hänt tills dess...måste ringa BM också och fråga...Önskar bara jag hade en bra att vända mig till! Barnborskemottagningen i min stad är värdelös, så stroppiga där, ush!
    Hoppas den håller sig borta och att du får plus nästa gång! Förstår att det är jobbigt att helt sväva i ovisshet. Finns det ingen privatklinik dit du kan vända dig och kanske få bättre bemötande?
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-01-03 16:47:56 följande:
    mallanis: Vad bra att RUL-et blev lyckat!!
    EGO: Lite låg idag... Kom att tänka på att vårt RUL skulle ha varit nu på onsdag (sniff,sniff)...

Nä, barn vid 17 är inte att rekommendera, då man ju bara själv är ett barn...
    Blir din tur snart igen! Kraaam!
  • Jojjo77
    ernlia03 skrev 2011-01-03 17:17:01 följande:
    Mallanis: Vad härligt med ett livligt knyte där inne! Känns det som du vågar hoppas nu..?

Undrar hur det kommer att kännas den dagen man faktiskt får se nåt levande på UL, har ju inga positiva erfarenheter av det hittills... Antar att du förstår mig precis med din historia... Jag skulle också ha haft RUL i veckan, men förhoppningsvis får jag boka en ny tid för det. Och snart får även du göra det Saftochbulle!

Inga rosa flytningar idag än så länge, för min mentala hälsas skull hoppas jag de håller sig borta. Rosa flytningar var ju det enda tecken jag hade på MA:et också...Jag hoppas verkligen det där med "egna barn och andras ungar" stämmer för annars vet jag inte hur man nånsin kommer att orka med barn. Snacka om duracellkaniner! Skrattande
    Klart du snart får en ny tid! Kraaam till dig också!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet