Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Sofie emma 80 skrev 2011-04-28 21:44:32 följande:
    Tack så mycket! Kiyona, jag tror jag har bim om 4 dagar ca. Du då? Hoppas SÅ det går bra för oss båda.
    Ja jag har BIM med om 4 dagar! 2 maj om min "cykel" stämmer på 30 dagar :D Beräknade BF enlig FL 8 jan 2012!! Och det är klart det ska gå bra för oss båda!! Solig Vart kommer du ifrån?
  • SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-04-28 21:49:35 följande:
    Kiyona: vilka underbara nyheter! Grattis till dig!!! Å vad jag längtar tills det blir min tur. Är jätteavis!!! Flört
    Tackar vännen!!! Solig Din tur kommer snart med!!

Min karl var nog i chock när jag slängde fram testet idag och frågade om han såg något, nu har han smält det lite och börjat prata hur mycket som helst om hur det kommer bli! Skrattande
  • SmoochiePoo
    Kattflickan skrev 2011-04-28 22:00:19 följande:
    Emelie Sofie och Kiona Grattis!!! Superkul!

Kaprifolen, ta och testa!

Själv försöker jag hålla mig till på lördag med att testa. Insåg att jag nog uppskattat bim lite sent, BIM borde vara på söndag eller måndag. Jag har verkligen känningar. Har värsta hållet i sidan, lite hård i magen och brösten känns aningens ömma. Stor utstående blodåder är synlig på högra bröstet. Men jag har ju inbillat mig förr! Ska försöka hålla mig från att testa till lördag morgon.

Funderade lite över om ägget fäster lite snabbare, kommer då också symptom och plusset tidigare?  

Essalady: Jag tycker också det känns jobbigt när kompisar överallt blir gravida direkt. Fick reda på att en av mina nära vänner är gravid med nr 2 igår. Är glad för hennes skull men det känns lite jobbigt också, som att det går bra för alla andra men inte för mig.

Millan 
    Tackar!!

Det äre precis så jag kännt mig, väldigt konstig i magen, brösten tok ömma, hade världens håll igår. Fyser på dagarna som en tok och är jätte varm på kvällarna och nätterna så karln kan inte ens ligga bredvid mig.

Hoppas det tar sig för dig med snart!! Skrattande
  • SmoochiePoo
    ceke skrev 2011-04-28 22:04:42 följande:
    EmelieSofie och Kiyona: Stort GRATTIS till er båda

Och japp... känner definitivt igen det där med att oron för att inte kunna bli gravid etc hastigt och lustigt byts ut mot oron för missfall! Men.. tänk att ni väntar barn, inte missfall Och faktiskt.. även om mf ÄR vanligt... så går vad jag läst 4 av 5 graviditeter bra!

Försök njuta nu! Lättare sagt än gjort kanske, speciellt med ett X i bagaget... Själv är jag jätteorolig att nåt ska hända, men samtidigt njuter jag i fulla drag av känslan av att jag är och kan bli gravid
    Tackar!!! Jag har också ett X i bagaget så ska ringa BM nästa vecka och boka VUL! Men doktorn som opererade bort den ena äggledaren sa att den som var kvar "flöt" på fint! Ja jag njuter även om det bara gått 2h sen jag fick reda på plusset!! Solig

Millan75 - Haha jag var blå om läpparna i förrgår sa en kollega! Det är bara att klä på sig i sommar värmen FlörtJag har BIM 2 maj, så plussade nu BIM -4 Skrattande
  • SmoochiePoo
    SoligBIM Vi som längtar... Baby

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    23 -- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    26 -- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)
    28 -- Kaprifolen1979 ÄL ~ 15 april (försök nr 4)
    30 -- fridanilsson ÄL 16 April (Första försöket efter missfall)
    Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca -- Frk Svår ÄL 25-27 april
    10 -- Fröken Ellen. ÄL 26:e april. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    12 -- Essalady ÄL 28 april (försök nr 9)
    13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    14 -- Jojjo55, ÄL 30 april (7 försöket)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    15-- DubbelA, äl 3 maj (försök nr 8)
    16 - Zalia, ÄL 4 maj (försök nr 8)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 april (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 ca -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1 )
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    Kiyona BF 8 jan 2012 enl FL (2:a försöket)
  • SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-04-28 22:10:41 följande:
    Hehe, kan tänka mig det! Även fast man går och hoppas så är det nog en schock när det väl händer!

EGO: Jag har en liten barnslig fråga. Varje gång min man har kommit inne i mig känns det som om en flod rinner ut ur mig igen. Hur fanken skall jag kunna bli gravid om allt rinner ut? Flört Nån som vet om mängden spermier kan ha betydelse vid befruktningen?
    Ja jag satt och stirrade på testet en timme efter och fick för mig att jag såg i syne!! Skrattande

Det är samma sak för mig när vi har sex och jag springer upp på toan på en gång i princip så det funkade här iaf!
  • SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-04-28 22:15:48 följande:
    Tjoohoo, då finns det hopp även för mig! Glad
    Jag förstår att du går som på moln och har svårt att fatta att det är sant! Vad kul! Solig
    Enligt Wikipedia så är det  någonstans mellan 40 miljoner och 250 miljoner spermier i en utlösning! En borde ju hitta fram tycker man Flört
    Ja det är helt sanslöst vad man kan bli lycklig över ett knappt synligt rosa streck, illamående och alla andra krämpor man har!! Och längtar efter en stoooooor gravid Gravid!!
  • SmoochiePoo
    Kattflickan skrev 2011-04-28 22:34:32 följande:
    Jag håller tummarna för dig också Kaprifolen! Köp ett test imorgon!

Första gången jag var gravid så kändes det ungefär som nu, håll i sidan, trög i magen, fast inte så ömma bröst.

Däremot förra gången jag var gravid, när jag fick missfallet så kändes det inte lika starkt. Hoppas det är nåt på G, annars får jag väl söka hjälp för skendräktighet  

Millan 
    Håller med Kaprifolen! Det låter precis som jag kännt mig de 3 senaste dagarna!! Håller tummen för dig med!! Solig
  • SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-04-29 22:10:40 följande:
    Klyona: Det är sjukt många! Ja, jag hoppas att en kämpe hittar fram Flört Håller med dig, längtar jättemycket efter en gravid mage, känns som om alla runt omkring är gravida. Folk tror nog jag är lite pervers som dessutom vänder mig om efter barnvagnar hihi
    Hehe ja det håller jag tummarna för att en liten en gör snart!! Det är ju så sött med sommar kläder på en gravid mage!! Haha du får passa dig så du inte får någon efter dig Tungan ute

Testade precis med ett CB och kan se plusset väldigt tydligt!! Så skönt!!

• SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-05-01 22:20:33 följande:
    Klyona: skönt att få det bekräftat ytterligare! Glad
    Klyona + Ceke: jag drar in så mycket gravidbaciller jag bara kan just nu. Har ÄL nästa helg, senast nästa tisdag så det behövs ju. Intalar mig att vi kommer att bli gravida på direkten, samtidigt så känns det som om vi kommer inte alls bli det utan har jättesvårt för att bli det, alt. inte alls kan bli det. Förhoppningsvis beror detta på att man aldrig tidigare har varit det och vet inget annat. Ja, man kan väl säga att Stockholmsveckan börjar imorgon -> 2v framåt. Får se om jag får tid och ork att komma in emellan varven Flört
    Ja och nu i morse tog jag det sista! Ett Digitalt Solig Gravid 1-2 veckor, idag är det BIM och inte en tillstymmelse till att tant röd ska komma!! Ahhh jag är såååå lycklig! *sprider massor med gravidbaciller* Sen är det bara att köra på Tungan ute
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet