Inlägg från: SmoochiePoo |Visa alla inlägg
  • SmoochiePoo

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan80 skrev 2011-05-07 09:24:08 följande:
    Kiyona: gravidbaciller tar jag tacksamt emot. Innan du blev gravid, hade du känningar i brösten vid ÄL samt vid mens? Om ja, vad är skillnaden nu mot då? Ang. trötthet så hade jag lätt kunna sova bort en hel dag jag med, och då är jag ändå inte gravid hoppas ditt illamående går över snart och att du känner dig piggare, kanske några järntabletter kan hjälpa lite?
    Hmm ja jag var nog lite öm i brösten, de gångerna innan jag blev gravid så hade jag mer ont i brösvårtorna, nu denna gång när miraklet skedde så hade jag mer ont i körtlarna. Det är nog den enda skillnaden. Sen hade jag iofs bara en "vanlig" mens efter att jag slutade med minipillren.
    Det kanske är vårtröttheten då! Och det blandat med gravid tröttheten! Kan ju inte bli bättre Tungan ute Funderade på att käka några duroferon men jag väntar tills på tisdag så får vi se vad läkaren säger.

Hmm konstigt det där med ÄL. Jag trodde jag hade en 30 dagars cykel men ja, hur kan jag veta det efter en mens. Det är bara att köra på och testa. Jag körde ju en helmånad typ efter jag slutat med pillren och fick inte ett enda utslag. Sen förra månaden så såg jag tydligt höjningen men då tetade jag 2 ggr per dag under de dagar jag trodde jag skulle ha ÄL.
    (Blir ju avbruten när jag skriver hela tiden av att karln ska ha hjälp med ormarna!!) Hur som helst. Förmodlgen så har jag en väldigt kort höjning och missade den kanske den månaden jag inte fick något utslag. Har du testat att köra på morgon och kväll? Btw jag har 21 ÄL stickor från Billiga tester om du vill ha? Drömmer

Hoppas på att du får utslag snart!!! *lyckokramar och slänger in lite gravid baciller med*
  • SmoochiePoo
    Marsflickan: Ahhh tänkte inte längre än näsan räckte där inte! Jag stoppar undan min ÄL tester! För här ska det inte användas varken av dig eller mig! Solig För snart har du med ett stort plus!
    Jag sa te karln att jag hade annat för mig så han slängde ormen te mig och sa håll i! Så så här såg det ut då... inte lätt att skriva med en 2,5kg orm på tangentbordet Tungan ute

• SmoochiePoo
    Smiley: Vi har 10 stycken Skrattande Ah usch nej spindlar är inte min grej heller. Vi har Kungspyton och det är inte alls farliga, har dock en hon som är lite bitsk! Men det är väl typiskt kvinnosläktet hos alla arter kanske haha
  • SmoochiePoo
    Millan75: Ah förlåt var inte mening att skämmas med bilder. Men hon är jätte snäll och har tjockat till sig för att hon ska lägga ägg om sisådär 4 månader! Så hon ska också få "barn" snart Skrattande

Sophy80: Hehe ja hon skulle defintivt kunna sätta i sig en chihuahua, hon äter antingen stora råttor på ~400g eller ett gäng möss. Skrattande

Om någon är intresserad så kommer jag lägga upp lite bilder på några av ormarna i mitt galleri Solig
  • SmoochiePoo
    Frk Svår skrev 2011-05-09 09:58:48 följande:
    Åh så mysigt med orm! Jag har haft ett gäng Tigerpyton i min dar, mycket trevliga ormar Våran stora dam fick två "kullar" med bebisar. Har ni fått ormbebisar tidigare? Ska hon ruva äggen själv?
    Ja det för inte så mycket oväsen och är rätt mysiga att ha runt halsen och gosa med! Vi har fått 4 ägg förra året som vi sålde, det var en hona som hade ägg när köpte henne. Nej vi kommer inkubera dem då vi förväntar oss massa albinos från henne! Solig
  • SmoochiePoo

Hehe nää våra blir ju som mest 1,5 m så de är inte såååå farliga, men de är väldigt beskyddande över sina ägg så man får lura som lite. Sen får man tvätta bort lukten och desinficera en hel del så de inte känner lukten av äggen för då kan de matstrejka. Men ska bli riktigt spännande att se hur många vi får. Vi har parat 2 st som har generna så det är 25% chans att det blir en albino! Solig

• SmoochiePoo
    Marsflickan80 skrev 2011-05-09 19:53:38 följande:
    Kiyona: det var kanske ormen som hoppade själv, ville göra ett inlägg här på FL

Vad har du för märke och hur många ÄL tester har du? Är med i en annan graviditetstråd (fanatisk? JA) och kan fråga om någon där vill ha. Jag hoppas du har rätt ang. plusset. Har aldrig varit gravid så nu när jag är 31 är det dags

Ang. bitska honor: så sant så sant! hahaha

Marsflickan: Haha ja kanske det är är ju "havande" med eller vad man nu ska säga "äggande"? Skrattande Det är billiga-testers ÄL tester, säg till dom att skicka mig ett medd om det är någon som är intresserad isf.
    Ah vet precis hur du känner dig! Den biologiska klockan är öronbedövande! Själv så blir jag 32 på fredag! Så hoppas på att få kalla mig själv mamma innan jag blir 33 Solig *håller tummarna mer för att du ska få ett plus snart*
    Har lagt upp några bilder på de ormar vi har i mitt galleri så det är bara att kika på! Ja den honan vi hade förut var väldigt...umm...bitsk, man kunde gå 2 meter från hennes terrarie så var hon och attackerade glaset. Men hon blev bättre allt efter som vi hanterade henne! Bitsk eller inte så kunde vi tämja henne hehe
    Ja ödlor är lite söta med! Men känslan av en orm runt halsen kan man inte slå! Drömmer
  • SmoochiePoo
    Jojjo55: Usch vad hemskt att få ett sådant besked, förstår varför tårarna kommer men loppet är inte kört för det! Det är många som gör IVF. Och det fungerar! Så ta hand om dig och din andra hälft och försök njuta av sommaren så länge *varma stykekramar*
  • SmoochiePoo

Ska bege mig iväg till MVC nu och träffa läkaren är nervös så jag mår illa....usch...massor som far runt i skallen på mig...tänk om.... om det inte finns något där Obestämd usch usch usch....

• SmoochiePoo
    Jojjo77 skrev 2011-05-10 16:09:53 följande:
    Hoppas allt gick bra
    Jodå fick en remiss för ett VUL så fick inte se något idag Glad  Så blir väl nästa vecka när de hört av sig seeeegt!

Hoppas allt är bra med dig med! Det är ju bara för underbart väder så man kan ju inte annat än le Solig

För övrigt så har jag joooooooordens molvärk och med det illamående. Hoppas det ger sig snart. Känner mig som en gammal tant som inte kan gå normalt!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet